Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Topsnelheid: De onze gaat ruim over de 180 (verder ben ik eerlijk gezegd nog niet geweest), deze P houdt er bij 138 km/u mee op. Op dat punt valt al het vermogen weg, dat was de eerste keer wel schrikken...

Al met al ben ik blij als een klein kind dat ik deze P mee heb gekregen. Super om 'm te vergelijken met de onze, mooi ook om allerlei meer subtiele verschillen te voelen dan ik hierboven beschreef. Ik kijk er nu al weer naar uit om de onze volgende week op te halen, hopelijk hebben ze er iets moois van gemaakt.

Hij bedoelt zeker 238 km/u :scared:
 
Zo meteen starten we voor onze eerste (bescheiden) roadtrip met de MS. Een rondje van zo'n 350 km met een buitenovernachting in het midden, en enkele weg-en-weertjes tussen hotel, bezienswaardigheden, winkels en restaurants. En (op het eerste zicht) geen laadmogelijkheden!

DAT WORDT SPANNEND :scared::scared::scared:
 
Zo meteen starten we voor onze eerste (bescheiden) roadtrip met de MS. Een rondje van zo'n 350 km met een buitenovernachting in het midden, en enkele weg-en-weertjes tussen hotel, bezienswaardigheden, winkels en restaurants. En (op het eerste zicht) geen laadmogelijkheden!

DAT WORDT SPANNEND :scared::scared::scared:

Ik bel altijd een hotel op met de vraag of ik 's nachts kan laden. De eerste reactie is meestal dat dat niet kan. Als ik dan vraag of ze een gewoon stopcontact in de garage of bij het parkeerterrein hebben, is het antwoord meestal bevestigend. Als ik mijn boeking laat afhangen van het gebruik van zo'n stopcontact is men meestal wel bereid mee te werken.
Als je dan bij zo'n hotel aankomt hebben ze niet alleen een gewoon stopcontact maar vaak ook een rode 3x16A of 3x32A stekker en kun je met de UMC makkelijk en snel laden. Zorg voor een verloop van 32A aansluiting naar 16A (t.b.v. UMC) en 25 meter 3x2,5 verlengsnoer. Realiseer je wel dat als je met een verlengsnoer werkt je maar één fase benut en dus met rond 3,7 kW kan laden. Dit is 13 tot 15 km/u.
Verschillende hotels overwegen ook de aanschaf van laadpalen. Hotel Asteria in Venray, ik verblijf daar eind juni, heeft een 3x32A aansluiting die ik mag gebruiken. Toen ik hen uitlegde dat er eind 2013 10.000 elektrische auto's zijn bijgekomen, begrepen ze snel dat ze die potentiële klanten niet moeten wegsturen. Ze zijn zich nu aan het oriënteren op welke laadvoorzieningen ze gaan realiseren. Mogelijk staan er eind juni al één of meer laadpalen.
 
Ik bel altijd een hotel op met de vraag of ik 's nachts kan laden. De eerste reactie is meestal dat dat niet kan. Als ik dan vraag of ze een gewoon stopcontact in de garage of bij het parkeerterrein hebben, is het antwoord meestal bevestigend. Als ik mijn boeking laat afhangen van het gebruik van zo'n stopcontact is men meestal wel bereid mee te werken.
Als je dan bij zo'n hotel aankomt hebben ze niet alleen een gewoon stopcontact maar vaak ook een rode 3x16A of 3x32A stekker en kun je met de UMC makkelijk en snel laden. Zorg voor een verloop van 32A aansluiting naar 16A (t.b.v. UMC) en 25 meter 3x2,5 verlengsnoer. Realiseer je wel dat als je met een verlengsnoer werkt je maar één fase benut en dus met rond 3,7 kW kan laden. Dit is 13 tot 15 km/u.
Verschillende hotels overwegen ook de aanschaf van laadpalen. Hotel Asteria in Venray, ik verblijf daar eind juni, heeft een 3x32A aansluiting die ik mag gebruiken. Toen ik hen uitlegde dat er eind 2013 10.000 elektrische auto's zijn bijgekomen, begrepen ze snel dat ze die potentiële klanten niet moeten wegsturen. Ze zijn zich nu aan het oriënteren op welke laadvoorzieningen ze gaan realiseren. Mogelijk staan er eind juni al één of meer laadpalen.
Same here.

Vaak is een nacht aan de 1x13A staan ook al meer dan voldoende om even wat KM's bij te laden.
 
Ik heb nog 2 Tesla fleece jackets, kleur zwart, eentje maat L en eentje maat S. Iemand interesse in ruil voor een goeie fles wijn?

Geheel nieuw nog, tags zitten er nog aan, want niet onze maat. Verkregen tijdens een factory tour in Fremont.
Hier de gelukkige eigenaar van de fleece jackets. Was leuk weer een Tesla owner IRL te ontmoeten. De M past mij prima en zit heerlijk, zelf mijn vrouw vindt hem best leuk, ondanks dat er Tesla opstaat. Helemaal happy, thnx Onno.
 
Ten tweede heeft een monteur uitgebreid aangehoord wat ik allemaal te klagen had over de auto, zijn we alle punten bij de auto langsgelopen en hebben we daarna nog een proefrit gemaakt om zowel het geluid tussen 50 en 60 te laten horen als de brom boven de 115 km/u. Ik heb nog geen idee of ze er iets mee kunnen doen, maar ze weten nu in ieder geval wel waar ik last van heb.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Ik heb ook een extra geluid (gebrom ?) op die snelheden.
Heb reeds in Zaventem (service center) rondgereden, maar daar vond men dat lawaai 'normaal'.
Een testrit (vorige week) met een andere wagen leverde echter geen lawaai op die snelheden (wel op andere, maar da's een ander verhaal).
 
Hier de gelukkige eigenaar van de fleece jackets. Was leuk weer een Tesla owner IRL te ontmoeten. De M past mij prima en zit heerlijk, zelf mijn vrouw vindt hem best leuk, ondanks dat er Tesla opstaat. Helemaal happy, thnx Onno.

Blij dat 'ie toch nog past, ondanks de kleinere maat dan ik vermeld had... Belangrijkste is natuurlijk de goedkeuring door de vrouw "ondanks dat er Tesla op staat" haha!
 
Morgen naar Tilburg vanwege de brom. Kreeg vrijdag netjes een reminder voor de afspraak van maandag met de mededeling dat vervangend vervoer klaar staat en waarbij me verder een prettig weekend werd gewenst. Heb ik bij mijn eerdere auto nooit ervaren..
 
Nog 3 dagen en ik ruil de mijne gedurende 14 dagen in voor deze...
tuk tuk.jpg

hoe groot kan de stap zijn?