Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe weet je in welke vessel hij zit? Zou die van mij er ook in zitten? :biggrin:

In een andere draad op dit forum gevonden. Is aan de kant van Californie vertrokken toen naar Newyork gevaren. En daar zouden ze de Tesla eropzetten (komt met de trein tot daar) en dan is ie vertrokken zo een 12 dagen geleden. Dus ik denk dat het krap zit voor jou. Al een datum gekregen? Voor mij is het nu vastgeplakt op 20/03. aangezien ze 1week rekenen om m klaar te maken, zou het iets sneller kunnen.

Ik denk dat er nog een 2e schip is, maar deze komt volgens mij perfect overeen met mijn productie en geschatte leveringstijd. Dus deze heb ik gevolgd. Als ene klein kind wachtend op de Sint...
 
In een andere draad op dit forum gevonden. Is aan de kant van Californie vertrokken toen naar Newyork gevaren. En daar zouden ze de Tesla eropzetten (komt met de trein tot daar) en dan is ie vertrokken zo een 12 dagen geleden. Dus ik denk dat het krap zit voor jou. Al een datum gekregen? Voor mij is het nu vastgeplakt op 20/03. aangezien ze 1week rekenen om m klaar te maken, zou het iets sneller kunnen.

Ik denk dat er nog een 2e schip is, maar deze komt volgens mij perfect overeen met mijn productie en geschatte leveringstijd. Dus deze heb ik gevolgd. Als ene klein kind wachtend op de Sint...

Dan zit die van mij er zeker niet op, de 24e was hij pas gereed. Ik heb de 31-03 om 14:00uur een afspraak staan om hem te gaan ophalen in Den Haag. Dus ze hebben nog even. :)

- - - Updated - - -

net te horen gekregen dat mijn aflever datum is verzet van 12 maart naar 21 maart :cursing:
schijnbaar slecht weer geweest onderweg.

Moet een flinke storm geweest zijn dan!
 
Kwou dat ik problemen met mun MS heb, kreig ik ook zoon stekker, hik, hik.
hik hik, kom net van Service center Den Haag openingsborrel vandaan en ik kan jullie vertellen dat DE RODE STEKKER ER IS !!!!

Heb begrepen dat per regio klanten op volgorde van bestellen gebeld worden om stekker op te halen, of ze sturen hem op ! Er komen meer stekkers aan met de boot maar elk filiaal heeft er al een aantal.
 
net te horen gekregen dat mijn aflever datum is verzet van 12 maart naar 21 maart :cursing:
schijnbaar slecht weer geweest onderweg.
Was al jaloers. 12 maart mijn verjaardag. Wordt toch 1e helft mei, na telefoontje met A'dam

- - - Updated - - -

Vanmorgenvroeg liet voor het eerst in vijf jaar mijn X5 mij in de steek. Kapotte accu.
Dat is vanaf mei dus ook verleden tijd. Toch?

Maar ik kan me je frustratie me voorstellen zo kort voor (vermeende) aflevering...
 
Ik heb vandaag onze Tesla weer naar Tilburg gebracht om naar een stuk of 7 punten te laten kijken. Anderhalve maand geleden was ze er ook, maar toen is er bar weinig verholpen. Ik heb aan dat bezoek ook geen goed gevoel overgehouden, dat ging dit keer een stuk beter.

Ten eerste heb ik er heel erg lekkere koffie gedronken. Tip: pak een ristretto pad en laat het Nespresso apparaat een kopje zetten met weinig water. Dan komt er een onverwacht lekker, smaakvol bakje koffie uit dat je een uur later nog proeft.

Ten tweede heeft een monteur uitgebreid aangehoord wat ik allemaal te klagen had over de auto, zijn we alle punten bij de auto langsgelopen en hebben we daarna nog een proefrit gemaakt om zowel het geluid tussen 50 en 60 te laten horen als de brom boven de 115 km/u. Ik heb nog geen idee of ze er iets mee kunnen doen, maar ze weten nu in ieder geval wel waar ik last van heb.

Ten derde kreeg ik een P85 mee als leenauto en wow, dat is tot zo'n 80 km/u toch echt nog een klap leuker dan de gewone 85 waar wij mee rondrijden. Ik begrijp ineens waarom anderen klagen over het gebrek aan grip van de standaard 19" all season banden. :) Met onze Tesla heb je daar zelden gebrek aan, maar dat was met de P wel anders. Ik geloof niet dat ik het vermogen mis in normaal gebruik, maar ik ben voor de fun net nog wel een rondje wezen rijden met de P en dat heb ik nog nooit met de onze gedaan.

Een aantal andere verschillen:

De brom: De P heeft geen brom en wat maakt dat een verschil! Hij is absoluut niet stil, maar ik kan zonder irritatie 120+ rijden. De hele rit naar huis, met een kleine omweg dik 120 km, de radio niet aangehad. Heerlijk.

Pano-dak: De P heeft 'm niet en ik mis 'm. Qua windgeruis maakt de P85 zonder pano meer geluid dan onze 85 mèt.

Luchtvering: De P beweegt meer met de carrosserie dan de onze met stalen veren. Daar staat tegenover dat je oneffenheden in de weg, zoals bijvoorbeeld richels op de snelweg bij een viaduct, in een P slechts hoort, terwijl je ze in de onze zowel hoort als voelt. Ik geloof dat ik de stalen veren fijner vind, je hebt meer gevoel met de weg en de auto beweegt minder, maar het is zonder twijfel minder comfortabel. Het komt op mij als tegenstrijdig over dat de auto met de hogere prestaties zachter geveerd is.

Lederen bekleding: Mooi, zeker met de bies, maar ook gladder en daardoor glij je meer. Na een uur rijden waren mijn benen aan de onderkant duidelijk klam, iets waar ik met de stoffen bekleding in de onze geen last van heb.

Alcantara dakbekleding: Wow, wat mooi! Ziet er wel besmettelijk uit.

Dashboard hout: De houten inleg in het dashboard heeft een nerf, daardoor blijft de zuignap van mijn iPhone houder niet plakken. Dus.

Topsnelheid: De onze gaat ruim over de 180 (verder ben ik eerlijk gezegd nog niet geweest), deze P houdt er bij 138 km/u mee op. Op dat punt valt al het vermogen weg, dat was de eerste keer wel schrikken...

Al met al ben ik blij als een klein kind dat ik deze P mee heb gekregen. Super om 'm te vergelijken met de onze, mooi ook om allerlei meer subtiele verschillen te voelen dan ik hierboven beschreef. Ik kijk er nu al weer naar uit om de onze volgende week op te halen, hopelijk hebben ze er iets moois van gemaakt.