Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
misschien domme vraag maar krijg iedereen nou een rode stekker? ik heb namelijk pas 300 euro korting gehad op een paar dingen is dit een vergoeding voor de stekker?
De juiste formulering is waarschijnlijk: 'de € 300,00 is een vergoeding voor de vertraging in het leveren van de rode adapter'.

Zal de stekker die ik in november '13 kreeg eens inspecteren op nummertjes e.d. Lijkt me sterk dat die verschillen t.o.v. wat er nu uitgeleverd wordt.
 
Ben benieuwd naar de resultaten.
Ik heb ook een extra geluid (gebrom ?) op die snelheden.
Heb reeds in Zaventem (service center) rondgereden, maar daar vond men dat lawaai 'normaal'.
Een testrit (vorige week) met een andere wagen leverde echter geen lawaai op die snelheden (wel op andere, maar da's een ander verhaal).

Om ook nog eens wat te brommen over de brom:

Ik had hem twee keer (overduidelijk). Na installatie van de derde motor/inverter had ik geen brom meer.
Maar...
... de brom is terug!
Welliswaar lang niet zo hard als bij de eerste twee motoren.

Maar kennelijk is er dus ook een variant met een langzaam opbouwende brom (over tijd)
Dat zuigt behoorlijk. Want als deze net boven het irritatie niveau komt (zit er bij mij nu nog onder) dan is de kans groot dat Tesla die niet wil vervangen.
Bovendien is de installatie van een nieuwe (stille) motor dus geen garantie voor een (duurzame) echt stille auto.
 
Om ook nog eens wat te brommen over de brom:

Ik had hem twee keer (overduidelijk). Na installatie van de derde motor/inverter had ik geen brom meer.
Maar...
... de brom is terug!
Welliswaar lang niet zo hard als bij de eerste twee motoren.

Maar kennelijk is er dus ook een variant met een langzaam opbouwende brom (over tijd)
Dat zuigt behoorlijk. Want als deze net boven het irritatie niveau komt (zit er bij mij nu nog onder) dan is de kans groot dat Tesla die niet wil vervangen.
Bovendien is de installatie van een nieuwe (stille) motor dus geen garantie voor een (duurzame) echt stille auto.
Precies wat ik wil horen - de mijne krijgt vandaag een nieuwe motor :rolleyes:. Maar ik weet uit ervaring dat het inderdaad met de tijd erger kan worden. Over het algemeen geeft dat me juist wat rust - als het steeds erger wordt, wordt het vanzelf een keer _te_ erg. Maar in jouw geval kan ik me helemaal voorstellen dat je er inmiddels tabak van hebt.

En het is wel een zorgenpunt voor Tesla. Want als iedere motor vroeger of later herrie gaat maken, is dat een flinke strop.
 
ik moet mijn wagen nog krijgen, maar ik hoor toch veel brom problemen.
is dit een blijvend probleem?
moeten we ons daar zorgen over maken?
het zal toch wel een oorzaak hebben.
hij zal ook een keer de garantie uit lopen.:crying:


Zou me nu geen zorgen maken over een eventuele brom op 21 mrt., Marcel.
Ik zou zeggen: luister goed bij je testritje. Als je 'm op gaat halen gaan ze toch met je rijden neem ik aan?
Forumleden: doen ze dat inderdaad in Tilburg?

Dan weet je nog niets over een eventuele opbouwende brom maar goed, net als LastNLsig, drie keer terug moeten voor een nieuwe inverter... hoop toch echt dat je nu een afnemende brom getroffen hebt.
 
Last edited:
Ik zou zeggen: luister goed bij je testritje. Als je 'm op gaat halen gaan ze toch met je rijden neem ik aan?
Forumleden: doen ze dat inderdaad

Nee, de standaard aflevering is zonder proefrit. Maar als je met een klacht terugkomt is er wel een mogelijkheid dat er er monteur mee gaat.

Overigens gaan ze vanuit Tesla voor aflevering zelf met de auto rijden en luisteren zorgvuldig naar bijgeluiden.

Ik heb net de onze weer in Tilburg opgehaald. De brom was, na meeting en beoordeling in US, zoveel erger dat de motor/inverter over 10 dagen vervangen gaat worden. Dus daar ben ik erg blij mee.

Nog een nieuwtje: vestiging Duiven is zo goed als klaar, men is nog vooral op zoek naar personeel.
 
Stond er op de eerste serie al een CE (Conformitee Europeene) merkteken ?
Zo nee, dan moest Tesla waarschijnlijk eerst door de hele certificering heen.

Ik heb de rode stekker, mij geleverd op 25 november, even bekeken en er staat inderdaad geen CE merkteken op.
Tesla had deze dus strikt genomen niet mogen uitleveren. Kan overigens alsnog wel consequenties hebben. Bij een oververhitting, kortsluiting of brand waarbij de rode stekker als mogelijke oorzaak kan worden aangewezen zal een verzekeraar hier een probleem van kunnen maken.
Ik denk dat ik Tesla hierover ga bellen.
 
Ik heb de rode stekker, mij geleverd op 25 november, even bekeken en er staat inderdaad geen CE merkteken op.
Tesla had deze dus strikt genomen niet mogen uitleveren. Kan overigens alsnog wel consequenties hebben. Bij een oververhitting, kortsluiting of brand waarbij de rode stekker als mogelijke oorzaak kan worden aangewezen zal een verzekeraar hier een probleem van kunnen maken.
Ik denk dat ik Tesla hierover ga bellen.


Pardon? Velen van xxxx ons hebben een laadkabel zonder CE merkteken in de auto liggen.
 
Last edited:
Vandaag heb ik onze Tesla weer op kunnen halen uit Tilburg. Er zijn mooi wat punten verholpen (zie de 'Janken ...' thread), erg fijn. Het mooiste van de hele ervaring was dat ik onze 85 mooi heb kunnen vergelijken met de P85 loaner, waarvan de optielijst die op een aantal punten precies andersom was afgevinkt dan onze eigen Model S. Een paar dagen geleden had ik al wat punten opgeschreven, hier nog een paar:

Geluidsinstallatie
Bij onze standaard geluidsinstallatie mis ik wat bij de hoge tonen, en met name detaillering daarin, en een mooie diepe bas. Het Sound Package doet op die twee punten precies wat ik bij de standaard installatie mis. Het is met name het bereik van de Sound Package dat groter is. Achteraf had ik deze optie graag wel genomen, nu ga ik op termijn op zoek naar een subwoofer en vervangende tweeters.

Performance
Wow, wow, wow. Wat gaaf. Maar, niet met luchtvering...

Luchtvering
Het is comfortabeler, maar de auto wordt er wat zweverig door en beweegt meer met de koets. Met de P85 had ik op de snelweg continu het gevoel dat er een flinke wind stond, met onze Tesla met standaard vering heb ik dat gevoel niet. En ik heb ze vandaag kort na elkaar gereden op ongeveer hetzelfde traject (Arnhem - Tilburg). Met de P85 ben je de hele tijd aan het corrigeren met het stuur. Nu ik in de P85 heb gereden begrijp ik beter waarom anderen klagen over het minder strakke weggedrag van de Model S t.o.v. Duitse concurrentie; een deel daarvan zit 'm in de luchtvering. Dus hoe gaaf de Performance ook was, ik zou er mijn standaard vering niet voor in willen leveren.

Standaard bekleding
Ook op dit vlak ben ik blij met onze goedkope keuze. Los van de hemelbekleding is ons hele interieur zwart en dat is wel lekker rustig. De stoffen bekleding op de stoelen is wat stroever en ademt beter waardoor je minder snel last hebt van een zweterige rug of onderkant van je benen.

Gevoeligheid gaspedaal
Bij de P lijkt het gaspedaal een stuk progressiever te reageren. Ik had eerst het gevoel dat er minder weerstand op het pedaal van de P zat (een lamme veer?), maar eenmaal terug in de onze blijkt de weerstand hetzelfde, je moet alleen het pedaal verder intrappen om 'm flink te laten accelereren.

Kortom, een geweldige ervaring om zo kort achter elkaar in de twee auto's te kunnen rijden. En ik ben dolblij dat we onze eigen Tesla weer terug hebben. Eigen haard...
 
Performance
Wow, wow, wow. Wat gaaf. Maar, niet met luchtvering...

Luchtvering
Het is comfortabeler, maar de auto wordt er wat zweverig door en beweegt meer met de koets. Met de P85 had ik op de snelweg continu het gevoel dat er een flinke wind stond, met onze Tesla met standaard vering heb ik dat gevoel niet. En ik heb ze vandaag kort na elkaar gereden op ongeveer hetzelfde traject (Arnhem - Tilburg). Met de P85 ben je de hele tijd aan het corrigeren met het stuur. Nu ik in de P85 heb gereden begrijp ik beter waarom anderen klagen over het minder strakke weggedrag van de Model S t.o.v. Duitse concurrentie; een deel daarvan zit 'm in de luchtvering. Dus hoe gaaf de Performance ook was, ik zou er mijn standaard vering niet voor in willen leveren.

dit is exact de reden waarom je geen P zonder + moet kopen :) dan zweet ie helemaal niet, heerlijk strak op de weg maar niet het gevoel dat je tanden uit je mond rammelen zoals met een M5...

- - - Updated - - -

Vandaag overigens meer dan 600 km afgelegd (o.a. Nuenen, Enschede, Almelo, zevenaar, moordrecht, oosterhout, oirschot, nuenen), en in totaal 4 euro aan "brandstofkosten" gehad :) s nachts vooraf 150 km geladen, meer dan genoeg om zevenaar te bereiken. Daarna richting het noorden, terug in zevenaar lunch, daarna moordrecht, oosterhout helemaal afgetopt en thuis aankomen met meer juice dan ik thuis wegging... wat maken we toch onderdeel uit van een gaaf concept!