Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, maar wat bedoel je precies met Amsterdam m.b.t. de cirkels?
Amsterdam zit juist aan de buitenkant van het stelsel van blauwe lijntjes.
Frankfurt zit daarentegen weer wel midden in het stesel van blauwe lijntjes met daaromheen blauwe "cirkels".

Of zit ik er nu weer helemaal naast?
Ik heb nu eigenlijk niet echt het idee dat ik er veel van snap, om eerlijk te zijn.
Maar ik wil het daarentegen wel graag begrijpen.
Enig hulp daarbij is welkom.
Bedankt alvast.
Door het overlappen van de cirkels ontstaan er cirkelboogjes.
Je ziet in NW-Frankrijk een cirkelboogje, het middelpunt van de bijbehorende cirkel is Amsterdam.

- - - Updated - - -

Wat natte vingerwerk.
Amsterdam (geen SC) - Dusseldorf - Frankfurt - Stuttgart (die cirkel valt weg in de andere) - München (SC deze winter vind ik twijfelachtig). Allemaal afstanden van ± 225 km.
De andere route denk ik in de buurt van Bern (tenzij de cirkels kloppen, dan Geneve en Zurich).
Overigens niet geheel natte vingerwerk.
Ik kijk op de kaart "winter 2014" naar de routes die de route A'dam - München kruizen. Dat levert Dusseldorf - Frankfurt - Stuttgart op. Het correspondeert met de cirkels en de afstanden zijn allemaal conform Tesla-beleid.
 
Ik sta ook voor de 23e - om 10 uur (een P85). Hoe laat sta je ingepland ?
Ik sta voor 16:00 ingeplanned, dus waarschijnlijk sta jij al met een lege accu aan de lader als ik wegrij :) Over laadpalen gesproken: ondanks vele belletjes met The New Motion lijkt het proces van mijn laadpaal bij hen gestrand te zijn. Weken na de initiele inspectie heb ik nog steeds geen offerte, geen aanvraag bij de netwerkbeheerder voor krachtstroom (zou The New Motion doen). Dus hoe ik mijn MS ga laden is nog even een uitdaging. :confused:
 
Die van Stuttgart had ik niet doorzien. En Düsseldorf versus Keulen zullen we maar als Ruhrgebied bestempelen. Of heb jij meer informatie dan ik.
De routes lijken zich meer boven Keulen ter hoogte van Dusseldorf te kruisen; maar uiteraard is het overal: "in de buurt van".
Zou ook heel graag meer info willen hebben; bijvoorbeeld: "winter 2013" betekent toch niet "voor 21 maart 2014".
 
Door het overlappen van de cirkels ontstaan er cirkelboogjes.
Je ziet in NW-Frankrijk een cirkelboogje, het middelpunt van de bijbehorende cirkel is Amsterdam.

- - - Updated - - -


Overigens niet geheel natte vingerwerk.
Ik kijk op de kaart "winter 2014" naar de routes die de route A'dam - München kruizen. Dat levert Dusseldorf - Frankfurt - Stuttgart op. Het correspondeert met de cirkels en de afstanden zijn allemaal conform Tesla-beleid.

Dus hoeveel Superchargers denk jij (naar schatting) dat we zullen tegenkomen als we de route van Amsterdam naar Munchen volgen?
 
Dus hoeveel Superchargers denk jij (naar schatting) dat we zullen tegenkomen als we de route van Amsterdam naar Munchen volgen?

Als je naar de middelpunten van de cirkels kijkt (ervan uitgaande dat deze niet willekeurig door Tesla zijn neergezet), kom je uit op minimaal vier Superchargers tussen Amsterdam en München, maar vijf zou ook kunnen (zie oranje cirkel die wegvalt binnen de andere cirkels):

supercharger.jpg


- - - Updated - - -

Nu ik nog een keer goed kijk, lijkt het me het meest waarschijnlijk dat de oranje punt bij Heilbronn in de buurt moet staan, omdat daar een vreemde knik in de route Frankfurt am Main - München zit. In ieder geval moet er ergens op deze route een Supercharger komen, omdat 400 km net wat ver is zonder bijladen.
 
Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d….
Gezien er zo te zien aardig wat kennis hierover aanwezig is op dit forum en er vast (iig vanuit mij) behoefte is aan uitwisseling leek het mij goed dit in een los forum te doen.
Derhalve heb ik de volgende Thread gestart, hoop dat we hier lekker eea met elkaar kunnen uitwisselen.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21350-Duurzame-Energie-Warmtepomp-Zonnepanelen-nulwoningen-e-d?p=438657#post438657


Ik krijg het druk...
 
Vandaag rit Hengelo-Rotterdam-Hengelo gedaan met op de terugweg tussenstop in Deventer. Hengelo-Rotterdam heb ik rustig aan gedaan met het oog op onverhoopt niet kunnen bijladen en toch terug moeten. 100-105 op de cruisecontrol. Klein stukje file en beetje stadsverkeer. Uiteraard had ik hen in rangemode opgeladen (496 km ideal range, 396 typical range (bij 200Wh/km)).

Enkele reis 189 km.
Gemiddeld verbruik 194 Wh/km
Projected range voor restant accu op dat moment 217 km obv verbruik laatste 50 km.

conclusie: 406 km range bij rustig snelwegverkeer is haalbaar + de verstopte 25 km reserve.

In Rotterdam kon ik nog wat bijladen aan een 1 x16A Lolo (drankjewel Ray!!) en in Deventer aan een 3 x 16 paal. Restant naar Hengelo kon ik ouderwets op het gas :)
 
Als je naar de middelpunten van de cirkels kijkt (ervan uitgaande dat deze niet willekeurig door Tesla zijn neergezet), kom je uit op minimaal vier Superchargers tussen Amsterdam en München, maar vijf zou ook kunnen (zie oranje cirkel die wegvalt binnen de andere cirkels):


- - - Updated - - -

Nu ik nog een keer goed kijk, lijkt het me het meest waarschijnlijk dat de oranje punt bij Heilbronn in de buurt moet staan, omdat daar een vreemde knik in de route Frankfurt am Main - München zit. In ieder geval moet er ergens op deze route een Supercharger komen, omdat 400 km net wat ver is zonder bijladen.
Als ik naar het kaartje kijk voegt een supercharger in Amsterdam ook niks toe. Valt ook volledig weg.
 
Last edited:
Mijn enige zorg in mijn nieuw-leven-ingeblazen-wintersport-met-de-model-S-plannen is of ik vanaf München heen en weer kom naar mijn wintersportdorpje in Oostenrijk (er vanuit gaande dat deze route al gesupercharged is in februari 2014). Als ik op internet kijk naar de laadpunten in Oostenrijk, dan zijn dat veelal trage laadpunten van een ander type aansluiting. Ik moet me maar eens gaan verdiepen in die adapters.
 
Mijn enige zorg in mijn nieuw-leven-ingeblazen-wintersport-met-de-model-S-plannen is of ik vanaf München heen en weer kom naar mijn wintersportdorpje in Oostenrijk (er vanuit gaande dat deze route al gesupercharged is in februari 2014). Als ik op internet kijk naar de laadpunten in Oostenrijk, dan zijn dat veelal trage laadpunten van een ander type aansluiting. Ik moet me maar eens gaan verdiepen in die adapters.

Precies mijn idee. Wintersport met de S in februari/maart 2014. Wellicht een wintersportplaatsje kiezen dichter bij München? Wilderkaiser ligt bijvoorbeeld maar op 110 km van München. Dan kun je dus makkelijk op en neer, wanneer je daar weinig zou rijden. Mayerhofen ligt op 157 km. Dat wordt dus krap op en neer. Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is, met de juiste keuze.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van waar rond München die supercharger komt te staan.
 
Als ik naar het kaartje kijk voegt een supercharger in Amsterdam ook niks toe. Valt ook volledig weg.
Nope daar zie ik het nut ook niet zo van in, de kans dat je dan 25 euro kwijt bent aan parkeer geld bij de supercharger met het parkeerbeleid in A'dam ;-)
Lijkt mij meer voor de hand liggend dat de supercharger meer in de buitenplaatsen rond Utrecht terecht komt zodat zowel oost naar west als noord naar zuid er profijt van heeft.

Zou het iets zijn tussen A'dam Arnhem. Ben benieuwd! En komt er maar 1 in NL of meerdere ? IN Noorwegen hebben ze er ook behoorlijk wat neer gepoot.

Wxll
 
zo te zien krijgen we er zelfs GEEN in België en zitten we met een groot gat in de ardennen!:confused:
ik denk dat ik morgen een telefoontje richting Tesla doe om de optie te annuleren!

Maar Frank... België heeft wel het allermooiste laadpunt van Europa in Waasmunster heb ik gezien

- - - Updated - - -

Precies mijn idee. Wintersport met de S in februari/maart 2014. Wellicht een wintersportplaatsje kiezen dichter bij München? Wilderkaiser ligt bijvoorbeeld maar op 110 km van München. Dan kun je dus makkelijk op en neer, wanneer je daar weinig zou rijden. Mayerhofen ligt op 157 km. Dat wordt dus krap op en neer. Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is, met de juiste keuze.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van waar rond München die supercharger komt te staan.

Innsbruck heeft wel een winkelcentrum met meerdere 22kW laadpunten in de parkeergarage...
 
Volgens mij kun je in Tilburg nu al superchargen als je het vraagt. Verder voegt een charger in Amsterdam weinig toe denk ik. Zal inderdaad wel ergens langs de A2/A12 komen te staan. Ben benieuwd waar ze terecht gaan komen en hoe druk Het er zal zijn. Mooi moment om bij te kletsen en de auto te poetsen.