Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Uit het kaartje van de nieuwsbrief is duidelijk meer info te peuren. De Supercharger lijkt niet bij Stuttgart te komen maar bij Ulm. Dat is wel zo logisch, want de afstand tussen Frankfurt en Stuttgart is niet zo groot. Met een Supercharger in de buurt van Ulm kun je een stuk verder Oostenrijk in komen. Overigens kan ik me niet voorstellen dat je hem tijdens een vakantie in Oostenrijk niet gewoon 's nachts bij een hotel aan het normale stopcontact kunt hangen. Gaat uiteraard niet zo snel, maar de vakantie zal vast langer dan een dag duren...

Het is jammer dat ze deze winter nog niet de verbinding kunnen maken tussen de tak Amsterdam-Oostenrijk en de tak in Zwitserland. Met een Supercharger bij Freiburg in Zuid-Duitsland ben je er al.

Het blijft natuurlijk wel afwachten wat de daadwerkelijke locaties zullen worden.
 
Precies mijn idee. Wintersport met de S in februari/maart 2014. Wellicht een wintersportplaatsje kiezen dichter bij München? Wilderkaiser ligt bijvoorbeeld maar op 110 km van München. Dan kun je dus makkelijk op en neer, wanneer je daar weinig zou rijden. Mayerhofen ligt op 157 km. Dat wordt dus krap op en neer. Ik denk dat er wel een mouw aan te passen is, met de juiste keuze.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van waar rond München die supercharger komt te staan.
tijdens de wintersport heb je toch een hele week om bij te laden....
 
Ik sta voor 16:00 ingeplanned, dus waarschijnlijk sta jij al met een lege accu aan de lader als ik wegrij :) Over laadpalen gesproken: ondanks vele belletjes met The New Motion lijkt het proces van mijn laadpaal bij hen gestrand te zijn. Weken na de initiele inspectie heb ik nog steeds geen offerte, geen aanvraag bij de netwerkbeheerder voor krachtstroom (zou The New Motion doen). Dus hoe ik mijn MS ga laden is nog even een uitdaging. :confused:

Ja dat zit er dik in - ik kon nog een tijdstip over de hele dag uitzoeken.. heb toen maar de eerste optie genomen -:)
Vwb het laden...Ik laat uiteindelijk een oplossing realiseren direct door een electra installateur (Homma uit Lisse)- ze hebben dit meer gedaan. Gisteren rond gemaakt, ze komen as maandag of dinsdag aanleggen. Qua kosten is er geen verschil met partijen als Cohere of TNM - het voordeel is dat je direct schakelt met de installateur. komt eerst bij je langs, en precies kan aangeven wat je wil/en weten wat de mogelijkheden zijn. Ben - voor particulier gebruik - nog niet zo overtuigd van de toegevoegde waarde van partijen als TNM, Cohere etc.
 
View attachment 30422

In Deventer moet je gewoon betalen voor een elektrieke plek. Eerste Model S bekeuring in NL? :)

M'n internetverbinding was vandaag trouwens niet geweldig. Internetradio haperde en Google maps laadde traaaaaag.

Pfee, wat zijn jullie nog ouderwets met die boetes, in NL! Bij ons is dat volledig geautomatiseerd: plaatnummer ingeven, en alles rolt uit de thermische printer. 30 boetes per uur, easy! En betalen per overschrijving (als onkosten voor de parking'onkosten', natuurlijk). :tongue:

Maar, euh, proficiat, de eerste Teslaboete, lijkt me. Collectors item! :biggrin:
 
Nope daar zie ik het nut ook niet zo van in, de kans dat je dan 25 euro kwijt bent aan parkeer geld bij de supercharger met het parkeerbeleid in A'dam ;-)
Lijkt mij meer voor de hand liggend dat de supercharger meer in de buitenplaatsen rond Utrecht terecht komt zodat zowel oost naar west als noord naar zuid er profijt van heeft.

Zou het iets zijn tussen A'dam Arnhem. Ben benieuwd! En komt er maar 1 in NL of meerdere ? IN Noorwegen hebben ze er ook behoorlijk wat neer gepoot.

Wxll

vanuit Amerikaans perspectief is Utrecht een buitenwijk van Amsterdam -;) Ik heb jaren in Zaandam gewerkt - dat werd gewoon gezien als Amsterdam.
In Amsterdam komt een Service Center - wellicht komt daar een SC.
 
zo te zien krijgen we er zelfs GEEN in België en zitten we met een groot gat in de ardennen!:confused:
ik denk dat ik morgen een telefoontje richting Tesla doe om de optie te annuleren!

Was mij ook al opgevallen. Vannuit Belgie bereik je Frankfurt zo goed als niet in een trok ( nog minder uit Waasmunster). Of je zou eerst naar het noord oosten moeten gaan om naar het zuiden te gaan. Ook Parijs is moeilijk haalbaar vanuit Brussel, en verder is er voor Parijs niets - toch een zeer grote agglomeratie.
Maar misschien toch even wachten op definieve data: de kaart lijkt mij redelijk Amsterdam-centric, niet? :wink: (Alsof alle Nederlanders hun vakantie vanuit A'dam beginnen, en onmiddelijk naar een SC moeten gaan... Niet echt logisch allemaal.
 
Toegegeven, het is alweer zo'n 900 posts geleden (wat gaat het hard). Maar botste zonet tegen een mail aan die ik destijds kreeg van een van de Product Specialists die ik jullie niet wou onthouden. Ik had bij het ondertekenen van de overeenkomst nog een aantal vragen, en het doorgeven van onze gegevens was daar ook een specifieke vraag in. Hieronder het antwoord: Wij zullen uiterst discreet omgaan met uw persoonlijke gegevens en deze zullen op geen enkele manier worden doorgespeeld aan private derde partijen. Enkel wanneer wij de transport van uw Model S op uw verzoek moeten organiseren, zullen wij u vragen om de juiste gegevens, die dan gebruikt zullen worden voor logestieke doeleinde.

Met vriendelijke groeten,
Wouter Wildbret | HQ Product Specialist

Goed gedaan FVO: pot, ketel? Daarom heb je alle gegevens van Wouter Wildbret maar op dit forum gepost waar allerhande spambots dankbaar gebruik van maken?

- - - Updated - - -

Ik ben gelukkig geen moderator van dit forum maar wordt het geen tijd voor een apart draadje met gedoe over die Superchargers? Waar ze wel en niet moeten staan in relatie tot de wintersport of andere suggesties waar Tesla toch niets mee doet?

Hier kan Xfrank niet tegenop, we zitten alweer op 7892.
 
Apart draadje over de superchargers is een goed idee. Dat onderwerp zal nog wel heel lang aanhouden.
Wat zou een handige plek zijn? Houden we dat hier of misschien 1 niveautje hoger in "Europe"; kan wellicht welkome input opleveren van locals buiten de BE-NL grenzen die ter plaatse wat spotten.
 
Op de Tesla Motors website, in de Photo's and Video's section, zie je een korte video met de titel "Superchager Announcement". In deze korte video zegt Elon Musk heel duidelijk:

"Something that's unique about the Supercharger is that it's free, it's not just free now, it's free forever."

en

"By buying aTesla you essentially have free long distance travel throughout the country for ever."

Het daadwerkelijke gebruik van de Supercharger zal dus altijd kosteloos zijn (dat is het unieke daaraan). Je zult dus niet na het laden op de een of andere manier moeten gaan afrekenen ofzo.

En in zijn tweede zin heeft hij het niet specifiek over de Model S. Oftewel, het geldt voor alle Tesla EV's met Supercharger capabiliteit.

Even voor de duidelijkheid, het gaat er mijn persoonlijk niet om dat het gratis moet zijn hoor.

Het gaat er mij om dat ik wil weten hoe nou de vork in de steel zit, als je begrijpt wat ik bedoel, en daar is op zich niets mis mee, lijkt mij?

Tijdens de Q&A-sessie van de Annual Shareholder Meeting in juni 2013 heeft Elon Musk het gebruik van de Superchargers besproken.
Hij zij o.a. het volgende:
"Effectively the cost of the Supercharger network is built into the price of the car."

En

"And I really wanted it always to be the case that the Supercharger is free once you bought the car, so we don't want to have this sort of pay everytime you arrive thing. I think it's just so much easier if you just built it into the cost and you arrive and you just never have to deal with anything."

Dit lijkt me wel duidelijk, nietwaar?
Of zijn er nog steeds mensen die er vraagtekens bij willen plaatsen?
 
Wie heeft er zin, en zijn Tesla reeds, om mee aan de Electric Marathon van Sint-Petersburg, Rusland naar Monaco te doen?

Prijsuitreiking door H.S.H. Prince Albert II van Monaco.

En dit van 25/10-5/11/2013.
Meer info bij Tesla Club Belgium of via https://www.facebook.com/electricmarathon
en http://electricmarathon.eu/2013/09/electric-marathon-2013-is-on/

Heb inmiddels wat meer info binnen en de route gaat rond vrijdag 1 november duitsland in - dat is een weekje na onze herfstvakantie. Dan via Zwitserland en Italie naar de finish in Monaco op 6 november.

Wij gaan kijken of we ze kunnen oppikken op 1 november of zo - nog meer belangstellenden ? En waar zou ik goed kunnen plannen hoe we uit de Randstad in Oost Duitsland komen met vooral wat goede laadplekken - iemand ideeen ?

Wellicht wel lachen om met een paar auto's mee te doen....