Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel Supercharger locaties zullen er tussen Amsterdam en Munchen gerealiseerd worden (voor april 2014)?
Minimaal 4, maar 5 (of zelfs 6) zou natuurlijk veel beter zijn.
Heeft iemand een mening hierover?

Amsterdam Munchen 830km om de 320km een supercharger. Maar aan het begin en einde maximaal 150km van de bestemming om weer terug te rijden naar de charger. Denk dus inderdaad 4 chargers
 
Hoeveel Supercharger locaties zullen er tussen Amsterdam en Munchen gerealiseerd worden (voor april 2014)?
Minimaal 4, maar 5 (of zelfs 6) zou natuurlijk veel beter zijn.
Heeft iemand een mening hierover?

Afstand Amsterdam-München is 820 km. Waarom moeten er op die route 5 of 6 supercharger-locaties staan?! Als je een volle accu begint (en dat doe je) dan kun je theoretisch zelfs volstaan met 2 locaties! Eentje na 300 km en nog eentje na 300 km. Maar dan kan het krap worden bij hard rijden en winters weer. Met 3 locaties, om de 250 km, is er geen vuiltje aan de lucht.
 
@Rsvarthur:
Veel plezier vandaag! Eindelijk meer S-en op de weg.

Betreffende de Superchargers,
Ik hoop dat ze de locaties zo kiezen, dat het niet te verleidelijk wordt er voor/na je werk er nog even langs te rijden om je auto "lekker gratis" op te laden.
Mijn vrees is, dat zeker in NL de Superchargers hier vaak voor worden misbruikt..
 
@Rsvarthur:
Veel plezier vandaag! Eindelijk meer S-en op de weg.

Betreffende de Superchargers,
Ik hoop dat ze de locaties zo kiezen, dat het niet te verleidelijk wordt er voor/na je werk er nog even langs te rijden om je auto "lekker gratis" op te laden.
Mijn vrees is, dat zeker in NL de Superchargers hier vaak voor worden misbruikt..

We blijven Hollanders, als ik Tesla was zette ik alle superchargers over de grens hebben ze toch volledige dekking van NL met 320km range cirkels:biggrin:
 
@Rsvarthur:
Veel plezier vandaag! Eindelijk meer S-en op de weg.

Betreffende de Superchargers,
Ik hoop dat ze de locaties zo kiezen, dat het niet te verleidelijk wordt er voor/na je werk er nog even langs te rijden om je auto "lekker gratis" op te laden.
Mijn vrees is, dat zeker in NL de Superchargers hier vaak voor worden misbruikt..

Dat zal misschien in het begin gebeuren, maar denk niet dat je stelselmatig iedere MS daar ziet staan om een 15kwh te laden omdat het gratis is.

Heel eerlijk, maar als je de mogelijkheid hebt om een Model S te financieren/kopen, zijn de kosten van elektrisch verbruik 'peanuts' ... daarbovenop, iedereen gaat het ook nog zakelijk declareren. We blijven toch Nederlanders hè ?
 
Interessant, die beoogde superchargers. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat ik de Model S voor woon-werk verkeer ga gebruiken, maar voor vakanties iets moet huren (of vliegen en ter plekke een auto huren). Maar het lijkt nu dat je in de Winter van 2013/2014 al tot Munchen kunt komen op superchargers. Even puzzelen of ik in februari dan misschien ook tot het Oostenrijkse wintersport dorpje heen en weer kom. Misschien de eigenaars van het appartement vriendelijk aankijken of ik even mag inpluggen.
En dan na de winter van 2014 zijn roadtrips tot Lissabon of Rome mogelijk! Tegelijkertijd ben ik ook wel weer geschrokken van Fuzzylogic's bevinding deze week met een bereik van 330 km...

@rsvarthur: veel plezier!

Ik had het zelfde idee. In Innsbruck is in elk geval een parkeergarage onder een winkelcentrum met een aantal 22kW laadstations. Mocht je het niet redden, kun je daar nog een aantal km bijtappen. Ik ga begin december (mits Tesla op tijd geleverd wordt) alvast eens proberen naar de dolomieten te komen (zonder gezin!). Vooralsnog reis uitgestippeld met RWE laadstations, maar een of meer SC's onderweg zouden de reis zeker veraangenamen.
 
Ben onderweg. 10 uur afspraak met DS. Geniet nu nog ff van chauffeur. Die stuur ik straks weg :)
Neem aan dat het een vrouwelijke chauffeur is dan :smile:

- - - Updated - - -

Athlon heeft 100 gewone s en 50 sig. De gewone komt niet voor de sig ( behalve die van sig116 die komt 3 dagen later )
Maar we wachten af over het algemeen zal het wel los lopen en na 2 jaar Tesla is dit niet onverwacht! Sterker nog het was me vreemd als het niet zou gebeuren!
Dus eigenlijk ben ik de enige met een legitieme schadeclaim tegen Tesla :wink:

- - - Updated - - -

Ik had het zelfde idee. In Innsbruck is in elk geval een parkeergarage onder een winkelcentrum met een aantal 22kW laadstations. Mocht je het niet redden, kun je daar nog een aantal km bijtappen. Ik ga begin december (mits Tesla op tijd geleverd wordt) alvast eens proberen naar de dolomieten te komen (zonder gezin!). Vooralsnog reis uitgestippeld met RWE laadstations, maar een of meer SC's onderweg zouden de reis zeker veraangenamen.
Klinkt allemaal alsof Oostenrijk goed te doen moet zijn. Wel jammer voor al die mensen die graag een weekje met me hadden willen ruilen :smile:
 
Afstand Amsterdam-München is 820 km. Waarom moeten er op die route 5 of 6 supercharger-locaties staan?! Als je een volle accu begint (en dat doe je) dan kun je theoretisch zelfs volstaan met 2 locaties! Eentje na 300 km en nog eentje na 300 km. Maar dan kan het krap worden bij hard rijden en winters weer. Met 3 locaties, om de 250 km, is er geen vuiltje aan de lucht.

Ik denk dat het er zowiezo meer dan 2 zullen worden, aangezien de Generatie 3 Tesla EV (met een kortere range dan de Model S) ook diezelfde route zal moeten kunnen afleggen. Zelfs 3 Superchargers op die route zal dan misschien nog net te krap zijn. Daarom denk ik dat het er toch minimaal 4 zullen worden.
 
Neem aan dat het een vrouwelijke chauffeur is dan :smile:

- - - Updated - - -

Dus eigenlijk ben ik de enige met een legitieme schadeclaim tegen Tesla :wink:

- - - Updated - - -

Klinkt allemaal alsof Oostenrijk goed te doen moet zijn. Wel jammer voor al die mensen die graag een weekje met me hadden willen ruilen :smile:

Dit is ook een goede oplossing. Niet aan gedacht. Er is altijd wel iemand te vinden, waarmee je een weekje zou kunnen ruilen voor de vakantie...
 
De superchargers moeten ook wel te bereiken zijn met een 60 kwh batterij. Anders is de optie van +2000€ wel erg nutteloos!

Dat is helemaal juist Frank.

Dat wil zeggen dat 2 Superchargers te weinig zullen zijn, en dat het met 3 Superchargers misschien net aan zou kunnen lukken, maar dat 4 Superchargers toch wel minimaal aan te raden is (maar 5 Superchargers -of misschien zelfs nog meer- heeft natuurlijk de voorkeur) voor de route van Amsterdam naar Munchen.
 
Dat is helemaal juist Frank.

Dat wil zeggen dat 2 Superchargers te weinig zullen zijn, en dat het met 3 Superchargers misschien net aan zou kunnen lukken, maar dat 4 Superchargers toch wel minimaal aan te raden is (maar 5 Superchargers -of misschien zelfs nog meer- heeft natuurlijk de voorkeur) voor de route van Amsterdam naar Munchen.

Uiteraard heeft 5 de voorkeur, maar het is belangrijk realistisch te blijven. Want 5 op die route betekent 0 op een andere route. De eerste jaren moet Tesla zijn capaciteit om Superchargers te plaatsen enigszins eerlijk verdelen. Er zjn veel mensen om tevreden te houden en iedereen heeft zijn wensen.

Ik heb het idee dat wij als Nederlanders niet mogen klagen. Na de Noren met hun eigen landelijke netwerk krijgen wij nu onze eigen route naar Zuid-Duitsland/Oostenrijk. Terecht omdat we de 2e markt zijn, maar niet vanzelfsprekend. Ik ga er in elk geval dit voorjaar gebruik van maken richting Vorarlberg. De kaart voor winter 2014 vind ik ook niet onaardig; veel mensen zullen aan hun trekken komen, hoewel er natuurlijk nog veel witte vlekken zijn dan (Route du Soleil, Spaanse costa's, Adriatische kust Italië). Maar dat zal later wel worden ingevuld. Het is nu eenmaal niet mogelijk alles tegelijkertijd te doen.

Tesla is dit keer in elk geval wel zo slim om nog geen exacte locaties te geven (alleen globale routes) en ook nog geen exacte data. Daarmee gingen ze in de VS de mist in en daarvan hebben ze geleerd. Voor ons minder prettig natuurlijk, maar het voorkomt wel teleurstellingen.
 
Uiteraard heeft 5 de voorkeur, maar het is belangrijk realistisch te blijven. Want 5 op die route betekent 0 op een andere route. De eerste jaren moet Tesla zijn capaciteit om Superchargers te plaatsen enigszins eerlijk verdelen. Er zjn veel mensen om tevreden te houden en iedereen heeft zijn wensen.

Ik heb het idee dat wij als Nederlanders niet mogen klagen. Na de Noren met hun eigen landelijke netwerk krijgen wij nu onze eigen route naar Zuid-Duitsland/Oostenrijk. Terecht omdat we de 2e markt zijn, maar niet vanzelfsprekend. Ik ga er in elk geval dit voorjaar gebruik van maken richting Vorarlberg. De kaart voor winter 2014 vind ik ook niet onaardig; veel mensen zullen aan hun trekken komen, hoewel er natuurlijk nog veel witte vlekken zijn dan (Route du Soleil, Spaanse costa's, Adriatische kust Italië). Maar dat zal later wel worden ingevuld. Het is nu eenmaal niet mogelijk alles tegelijkertijd te doen.

Tesla is dit keer in elk geval wel zo slim om nog geen exacte locaties te geven (alleen globale routes) en ook nog geen exacte data. Daarmee gingen ze in de VS de mist in en daarvan hebben ze geleerd. Voor ons minder prettig natuurlijk, maar het voorkomt wel teleurstellingen.

Het is vast geen toeval, maar je doet je naam eer aan (Right_Said_Fred). Ook jij hebt helemaal gelijk, Fred.
 
Ik moet zeggen dat als ik naar de "Winter 2014" situatie kijk, ze zich bij Tesla wel zwaar op internationale routes richten. Terwijl 95% van de tijd Europeanen toch vooral tussen de steden binnen het eigen land rijden.

Neem Frankrijk nou. Vanuit Nederland is het best mooi geregeld dat je kan kiezen voor de "oostelijke" of "westelijke" route naar het zuiden, waarmee een flink stuk van het land vanuit ons gezien te bereiken is (gelukkig hoeven we de Peripherique niet meer te nemen, met de Tesla ;-D). Maar een Fransman die in het midden of zuidelijker woont kan met zijn Tesla niet van oost naar west rijden (Lyon - Bordeaux bijvoorbeeld).

Wij hebben maar mazzel met ons piepkleine landje :)
 
Ik moet zeggen dat als ik naar de "Winter 2014" situatie kijk, ze zich bij Tesla wel zwaar op internationale routes richten. Terwijl 95% van de tijd Europeanen toch vooral tussen de steden binnen het eigen land rijden.

Neem Frankrijk nou. Vanuit Nederland is het best mooi geregeld dat je kan kiezen voor de "oostelijke" of "westelijke" route naar het zuiden, waarmee een flink stuk van het land vanuit ons gezien te bereiken is (gelukkig hoeven we de Peripherique niet meer te nemen, met de Tesla ;-D). Maar een Fransman die in het midden of zuidelijker woont kan met zijn Tesla niet van oost naar west rijden (Lyon - Bordeaux bijvoorbeeld).

Wij hebben maar mazzel met ons piepkleine landje :)
Als er een CHAdeMO adapter is of een andere snellaad optie die niet van Tesla is kan je gewoon prima snelladen.

Het is niet zo dat je afhankelijk bent van een SuperCharger om ergens te komen, elke (snel)lader kan je daar brengen.
 
net even de laatste hand gelegd aan wat zaken voor 21 sept, drankjes en hapjes is geregeld, chips en films voor de kids ook afgevinkt, oppas voor de kinderen ter plaatsen, afgevinkt

ben nu nog bezig met wat kleine dingetjes maar de basis is er! de rest zou slagroom moeten zijn :) maar ik weet nog niet of ik daarvoor medewerking krijg
als ik meer weet horen jullie het (misschien of het blijft een verrassing)

nog even voor iedereen die het nog niet weet of niet heeft ingevuld of een aanpassing wil/moet doen!

Welcome to Google Docs

Model S Launch Party 72dpi.jpg


Welcome to Google Docs
 
Last edited: