Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook de vervanging van een 19 inch (velg en) band door Tesla gaat je handenvol geld kosten, maak je geen illusies. Wie dat een probleem vindt, zal Tesla links moeten laten liggen en zelf voor een band moeten gaan shoppen (ik doe dat al jaren; kost de helft van wat de dealer vraagt, voor exact dezelfde merkband). Voor de 19 inch zijn er wel meer alternatieven dan voor de 21 inch. Maar bij Tirerack in de VS hadden ze ook al behoorlijk voordelige alternatieven voor de 21 inch. Alleen leveren die nog niet in Europa. Bij Europese sites als Autobandenmarkt is het nog altijd karig gesteld met de grote maten.
 
Ook de vervanging van een 19 inch (velg en) band door Tesla gaat je handenvol geld kosten, maak je geen illusies. Wie dat een probleem vindt, zal Tesla links moeten laten liggen en zelf voor een band moeten gaan shoppen (ik doe dat al jaren; kost de helft van wat de dealer vraagt, voor exact dezelfde merkband). Voor de 19 inch zijn er wel meer alternatieven dan voor de 21 inch. Maar bij Tirerack in de VS hadden ze ook al behoorlijk voordelige alternatieven voor de 21 inch. Alleen leveren die nog niet in Europa. Bij Europese sites als Autobandenmarkt is het nog altijd karig gesteld met de grote maten.
We kunnen om de zoveel tijd wel een containertje met banden uit de VS overvaren. Kan ik wel regelen.
 
Was ik inderdaad :)

Op basis van deze informatie heb ik voor de 19" gekozen. Ook vanwege het feit dat ik veel in Frankrijk, Engeland en Duitsland kom op onverharde wegen en daar niet direct een lekke band wil hebben.

Daar komt dan nog bij dat Tesla zelf al meld dat de 21" zijn voorzien van laag-profiel banden en eerder zijn versleten.. Daarbij komt dat er op de 21" geen winterbanden passen. Heb nu al 's winters een set 20" in de garage liggen en wil daar niet nog een set van 21" bij hebben. Je zou je natuurlijk kunnen laten opslaan bij de bandenboer, maar daar heb ik niet zo'n zin in.

Was voor mij reden om ook de 19" te nemen..
 
Gefeliciteerd! Geen Signature? En wat is de status in je dashboard?


Nee, voor een Sig was ik in Juni natuurlijk veel te laat.. Omdat het via een leasemij loopt (daarom wel een vroeg reserveringsnummer) heb ik tot nu toe geen eigen dashboard.. ook wel zo rustig geloof ik als ik hier alle berichten erover lees..
Ik moet nog wel even vragen wanneer dit wordt overgezet.
 
vandaag deze offerte ontvangen van iemand die een bandencentrale heeft en zelf een model S in bestelling heeft staan:

Onderstaande offerte volgens de mij gekende info.(*)
Naafgat 67.1mm
Boutcirkel 5 x 120
offset ET40
Voor de tesla model S in 19”

velgenMak munchen.jpg


Mak munchen 8.5x19 = 295€ -10% + BTW

winterbanden

235/45R 19 Dunlop 3D 99V 332.50€ - 40% +13.36 + BTW

235/45R19 Conti TS830 99V 346.00€ - 40% +13.36 + BTW

Prijzen per stuk, incl. montage, balanceren, ventiel, milieubijdrage en stikstofvulling.

(*) nog geen wielen gepast op deze wagen.
 
Komaan, zeg! Een forum vol enthousiastelingen die geen seconde wakker liggen om rond de 100.000 EUR neer te leggen voor een wagen, en dan plotseling beginnen te mekkeren als een band voor zo'n bolide rond de 1000 EUR zou kunnen gaan kosten...

Tsss, tsss, tsss...
Is ook waar. Denk dat een bandje van je AM Rapide of Panamera, ook wel zoiets zal kosten. Maar t blijft wel geld hè.

- - - Updated - - -

vandaag deze offerte ontvangen van iemand die een bandencentrale heeft en zelf een model S in bestelling heeft staan:

Onderstaande offerte volgens de mij gekende info.(*)
Naafgat 67.1mm
Boutcirkel 5 x 120
offset ET40
Voor de tesla model S in 19”

View attachment 29839

Mak munchen 8.5x19 = 295€ -10% + BTW

winterbanden

235/45R 19 Dunlop 3D 99V 332.50€ - 40% +13.36 + BTW

235/45R19 Conti TS830 99V 346.00€ - 40% +13.36 + BTW

Prijzen per stuk, incl. montage, balanceren, ventiel, milieubijdrage en stikstofvulling.

(*) nog geen wielen gepast op deze wagen.
Heeft ie ook modelletjes met minder spaken?
 
Ik heb een aantal jaar de winterbanden op dezelfde velgen laten zetten en in het voorjaar weer terug naar de zomerbanden. Dat werkte eigenlijk prima en was niet duur.

Een vaak gehoord argument om dit niet te doen is dat men het zonde vindt van de lichtmetalen velg vanwege de pekel. Ik heb het ook jaren zo gedaan en als je er een beetje zuinig op bent, valt dat wel mee. Mocht het dan toch na een aantal niet zo fraai meer uitzien, dan kun je altijd nog de velgen opnieuw laten coaten of een nieuwe set eronder leggen..

Een ander argument is dat dit niet goed voor de band zou zijn. Dat valt volgens mij ook wel mee. Als je 40000 per jaar rijdt, liggen ze er toch maar 2 seizoenen onder.
 
Leysfi,
Gaat om de psychologische component hier van ervaring van waarde van wat "was" en "is" :tongue:
Nu leg je om je ICE een bandje van 250 per stuk, als er dan in eens 600 staat voor net zo veel rubber dan begin je het akelige gevoel te krijgen dat er iemand net te veel geld ruikt.
Net als mijn account overigens die bedacht ook in eens dat het door rekenen van zo'n tesla maar eens 500 euro moest kosten i.p.v. de standaard tarief van 125 per uur wat ik normaal kwijt ben.

Wxll

Komaan, zeg! Een forum vol enthousiastelingen die geen seconde wakker liggen om rond de 100.000 EUR neer te leggen voor een wagen, en dan plotseling beginnen te mekkeren als een band voor zo'n bolide rond de 1000 EUR zou kunnen gaan kosten...

Tsss, tsss, tsss...
 
Komaan, zeg! Een forum vol enthousiastelingen die geen seconde wakker liggen om rond de 100.000 EUR neer te leggen voor een wagen, en dan plotseling beginnen te mekkeren als een band voor zo'n bolide rond de 1000 EUR zou kunnen gaan kosten...

Tsss, tsss, tsss...

Hoe denk je dat Dagobert Duck zo rijk is geworden...

Ik gun Tesla de omzet wel, maar ik denk dat het misschien toch voor onze portemonnee verstandiger is als we samen iets organiseren zoals met de laadkabels van Lucky Luke. 21 inch zomerbanden kosten in de VS zo'n 350 dollar.

Wat die 21 inch winterbanden van Pirelli betreft: dat is wel heel interessant. Ik wist niet dat zoiets bestond. Ik pas ervoor om 19 inch onder mijn auto te leggen (sorry jongens, op een andere auto is 19 inch groot, maar op een Model S vind ik ze echt te klein) en ik ga dus op echte sneeuw- en ijsdagen met de Volt met winterbanden. Als er 21 inch winterbanden beschikbaar zijn, sta ik vooraan.
 
ik ga de alloygators er zelf op zetten! heb dus met texla gepraat en die heeft ze was een half uurtje werk dus dat moet lukken! maar ja

maandag leveren dinsdag en woensdag voor xpel folie op de bumpers en instapdorpels woensdag middag allygators er op donderdag rijden vrijdag voor een lakverzegelaar bij de poetser!! dan heb ik dus 1 dag gereden als ik zaterdag hier het feestje heb :0

Moet de band er niet af, maar alleen leeg? want dan ga ik ze ook bestellen. Mooie bescherming is nooit weg. En leeg laten lopen en weer op spanning brengen lukt me ook wel. Gewoon de krik eronder, band leeg, alligator erop en dan weer band vol?
 
Zodra ik gedaan heb laat ik het weten!

Top bedankt.

overigens vind ik de optie om zelf te importeren nog geen eens een gekke. Ik heb er geen ervaringen mee, maar als het kan dan kunnen we dit toch regelen. Als we dan af en toe 'club' dagen houden kunnen wellicht dit soort deals gesloten worden. Overigens hoop ik wel op een foto verslag op dit forum van 21 sept. Baal er echt van dat ik er niet bij ben, maar ik ben in het mooie Zeeland lekker chillen.
 
Banden in een group buy of gaan importeren uit een ver land heeft niet zoveel zin, het zijn immers bulk artikelen met weinig marge.
Je kunt de 245-35-21 eenvoudig zelf kopen via sites als autobandenmarkt, ze gaan zo tussen de €270-€400 per stuk. De Michelin PS2 die af fabriek op de 21" zitten zijn €370 , scheelt toch al €230 tov Tesla.
Er zullen genoeg bandjes lek of stuk gereden worden de komende maanden. Lijkt me handig als de ANWB dit maatje dan ook in hun bandengamma opneemt.