Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar je komt toch wel? Over de party gesproken

image.jpg


Welcome to Google Docs
 
Dit is inderdaad niet nodig. Ik heb zelf een Espace met een bijna volledig glazen dak. Dit weert 95% van alle zonnestralen en warmte, die van Tesla is hetzelfde. De Espace heeft een zonwering die je dicht kan doen, ik heb 'm in 3 jaar tijd nimmer dichtgedaan.
Is inderdaad niet vaak nodig maar maakt af en toe toch wel flink verschil. Ik weet toevallig dat de airco in een Espace er bij zonnig weer flink aan moet trekken als de zonwering niet dicht zit. Bij een Tesla gaat dat dan weer ten koste van de range. Zou me niks verbazen als de volgende versie het wel krijgt.

- - - Updated - - -

Sig 347

Helaas net te laat voor de party !
Join the club :smile:. Maar je hebt wel een datum. Is er eigenlijk uberhaupt nog een Signature op het forum die nog geen delivery date heeft of die pas na de 27e geleverd krijgt?

- - - Updated - - -

Is er de 21e eigenlijk een S met AlloyGators? Ben wel benieuwd hoe dat staat.
 
Sig 347

Helaas net te laat voor de party !

Achteraf gezien is die 21e voor het feestje een wat ongelukkige keus geweest. Een week later had waarschijnlijk geresulteerd in een dubbele hoeveelheid auto's, gezien het grote aantal afleveringen die week.

- - - Updated - - -

De kwartaalcijfers zitten ons inderdaad in de weg. Tesla heeft een heel stricte revenue recognition, zie commentaar bij eerste kwartaal cijfers:

'During Q1, we consistently produced 400 or more Model S vehicles per week, for a total of over 5,000 during the quarter. We recognized 4,900 vehicles as revenue, exceeding our initial Q1 guidance of 4,500, despite physically delivering a higher number of vehicles, as the standard for revenue recognition was extremely high. Even if a car was received, fully paid for and signed off as good by a customer, we did not recognize the revenue if the paperwork was incorrect.'

Dit betekent dat alle USA auto's die in september nog geleverd kunnen worden lekker meetellen en die van ons niet. Zeker P modellen waar ze zo maar het dubbele aan verdienen, dan aan S modellen zullen eenvoudig 'voorrang' krijgen in de productie. De '+'-en helemaal. '+'-pakketje is zo maar meer dan 200% marge (je krijgt namelijk min of meer dezelfde onderdelen voor een hogere prijs, voor de gebruiker prima, want die komt er anders niet aan, voor de producent kassa). Als de hausse aanhoudt in de USA, dan zullen er meer vertragingen komen voor de EU, zeker met de hoge koers van het aandeel nu.

Ik ben ruim 10 jaar beleggingsanalist van de autoindustrie geweest en heb dit eerder gezien bij Porsche e.a.

Waarom zou Tesla de auto's die vóór 1 oktober in Europa zijn uitgeleverd en betaald niet mogen meerekenen in de Q3 cijfers?
 
Achteraf gezien is die 21e voor het feestje een wat ongelukkige keus geweest. Een week later had waarschijnlijk geresulteerd in een dubbele hoeveelheid auto's, gezien het grote aantal afleveringen die week.

- - - Updated - - -



Waarom zou Tesla de auto's die vóór 1 oktober in Europa zijn uitgeleverd en betaald niet mogen meerekenen in de Q3 cijfers?
Ik had alleen de 28e niet gekund vanwege onze Open Datacenterdag: Open datacenter dag 2013 | PCextreme.nl

Ik heb mijn levering één dagje vooruit kunnen schuiven. 26 September 12:00 haal ik samen met mijn collega onze Model S'en op!
 
Super! Zie je wel, vanaf de 21e gaat het hard. Het zou me niet verbazen als de mensen die in oktober en november een MS verwachten eerder aan de beurt zijn, ik hoop het van harte.

Dat hoop ik ook. In ieder geval heeft de Fiat heeft vandaag verse Pirelli's gekregen Wiebe:wink:
Koplamphoogteverstelling ook gemaakt. Begint nu wat kleine storinkjes te krijgen. Time for something entirely new!
 
Heb wel zelf aan moeten geven dat ik nog een audi in te ruilen heb, vandaag pas fotos verstuurd etc.

Heb je inmiddels via Tesla een reëel bod op je auto gekregen? Nog iemand ervaring hiermee? Ik twijfel nog of ik het ook zo zal doen, of toch mijn huidige auto alvast maar te koop te zetten met het risico dat ik nog een overbruggingsbarrel moet kopen tot de Tesla geleverd wordt (nov / dec).
 
Vandaag wederom met sportonderstel gereden, om te kijken of t nu wel of niet nodig is... voel geen schokkend verschil met de versie zonder... bij hard uitaccelereren van een bocht maken ze allebei stapje opzij... denk dat hij toch zonder gereden gaat worden, donderdag nog ff testen bij fuzzy!

productie vindt op 1 november plaats gaf Kim aan, dus levering half december... leuk kerstcadootje! misschien stomme vraag, maar wat zijn de reminders na configuratie?
- verzekering (CB)
- Via - Vamil aanvraag
- winterbanden bestellen?
- laadkabel kopen (begreep dat er sowieso nog iets aan moet aan hetgeen we geleverd krijgen)
- stroompunt aanleggen (tesla Eindhoven raadt complete paal af)
- middenconsole bestellen?
 
Ik heb bij Tesla alloygators op zijn auto gezien en meteen besteld! Als het goed is en ik heb die week tijd dan zitten ze er de 21e op!

Over een week later of 2, dat is niet handig ik heb geen laadpunten voor 20 auto's of we moeten echt Waalwijk plat willen leggen wat betreft stroom! Niet iedereen hoeft met een model s te laden op zo'n moment maar wel als er gereden word.
Mijn voorkeur een 2e kerst of nieuwjaars party
 
Waarom zou Tesla de auto's die vóór 1 oktober in Europa zijn uitgeleverd en betaald niet mogen meerekenen in de Q3 cijfers?

Goed punt. Die tellen wel mee. Ik bedoelde de auto's die nog geproduceerd moeten worden voor Q4. Die schuiven naar achteren als er een USA klant een bestelling doet. Ik denk dat er heel veel EU auto's in de laatste 10 dagen van september gemaakt zullen worden.
 
Ik had alleen de 28e niet gekund vanwege onze Open Datacenterdag: Open datacenter dag 2013 | PCextreme.nl

Ik heb mijn levering één dagje vooruit kunnen schuiven. 26 September 12:00 haal ik samen met mijn collega onze Model S'en op!

Ritjes in roadster en model S! Leuk.
Ik had jullie datacenter in Zeeland verwacht, maar dat blijkt dus Amsterdam te zijn. Met oplaadpunt voor de deur?
 
Goed punt. Die tellen wel mee. Ik bedoelde de auto's die nog geproduceerd moeten worden voor Q4. Die schuiven naar achteren als er een USA klant een bestelling doet. Ik denk dat er heel veel EU auto's in de laatste 10 dagen van september gemaakt zullen worden.

De tijd tussen productie en facturatie is in de USA veel korter ivm transport naar Europa. Ik vrees daarom ook dat de Amerikanen aan het einde van het kwartaal weer voorrang krijgen. Voor de cijfers begrijp ik dat, al ben ik er niet blij mee. Mijn sept/okt window zal wel november worden daardoor:mad: