Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu het we toch over "internet bubble" hebben...
Heeft iemand al een idee welke 3G netwerk wordt gebruikt ?
Vodafone ? KPN ? T-prutsbile ?

En blijft dit werken in het "buitenland" ?

Het zal wel blijven 'werken' in het "buitenland'; maar alsnog redelijk wat kosten aan roaming. Steun daarom de #singlemarket in de EU en @NeelieKroes
http://thenextweb.com/eu/2013/05/30...obile-roaming-costs-guarantee-net-neutrality/

ps: ik heb ook eens gevraagd of we hetzelfde kunnen doen voor EV-opladen, zodat we niet hetzelfde verhaal moeten gaan doen binnen een tiental jaar voor de laadpassen in de EU.
 
Last edited:
Nu het we toch over "internet bubble" hebben...
Heeft iemand al een idee welke 3G netwerk wordt gebruikt ?
Vodafone ? KPN ? T-prutsbile ?

En blijft dit werken in het "buitenland" ?

Ik hoop op Vodafone. Da's de enige die ik in de garage (in de kelder) kan ontvangen (door Vodafone steunzender in de meterkast). Anders geen nachtelijke downloads voor mij...
 
Tja, hij heeft wifi voorziening. Of dat betekent dat de auto en een wifi-spot is en zelf op wifi kan, is me toch niet duidelijk.
Iemand wel?

Op het Tesla forum valt te lezen dat tethering vanuit de MS naar je GSM mogelijk zal worden, maar dat lijkt me niet erg nuttig.
(Zeker niet als roaming in Europa tegen de zelfde prijs als lokaal zal zijn op niet al te lange termijn als het aan de EU ligt.)
Maar updates van de MS via je thuis wifi router lijkt me wel erg handig.
 
In firmware versie 5 (komt in Augustus) kan de Model S ook verbinden met je WiFi thuis zodat je daarmee de updates sneller kan downloaden.

Ook moet de auto een "hotspot" kunnen worden voor bijvoorbeeld je tablet tijdens het rijden, maar dat laatste is nog niet helemaal zeker. Wel heeft Elon aangegeven dat er een nieuwe modem voor de Model S komt zodat je ook met 4G netwerken kan verbinden.

4G + hotspot zou echt tof zijn. 50Mbit internet terwijl je onderweg bent. Ideaal!
 
Ok, ok. Weinig medestanders in de Waterstoftheorie. Goed geredeneerd, dank! Ik ben duidelijk minder deskundig dan jullie maar baseer mijn mening of ontwikkelingen die ik rechtstreeks van autofabrikanten hoor, waar men mee bezig is. De mening van de CEO van Shell was een recent interview.

Dus, toch maar weer hopen op die CHadeMo connector om een beetje snel te kunnen laden onderweg. Of was die hoop ook al niet vakkundig de bodem ingeslagen hier ;-)
 
Dus, toch maar weer hopen op die CHadeMo connector om een beetje snel te kunnen laden onderweg. Of was die hoop ook al niet vakkundig de bodem ingeslagen hier ;-)
Een tijdje dacht ik zeker te weten dat die er komt (Elon said yes). Maar Wido heeft me wat meer realiteitszin bijgebracht (net zoals bij al die idiote laadtrucks die ik probeer te bedenken), het kwam er namelijk nogal aarzelend uit.
Ik kijk er maar zo tegen aan: Als Elon iets wil, gebeurt het meestal ook. Maar dat geeft voor nu nog geen zekerheid.
 
hee, nieuwe aanbieder....

Profiteer van 0% bijtelling en 14% bijtelling bij de Driessen Aut

driessen.jpg
 
Ok, ok. Weinig medestanders in de Waterstoftheorie. Goed geredeneerd, dank! Ik ben duidelijk minder deskundig dan jullie maar baseer mijn mening of ontwikkelingen die ik rechtstreeks van autofabrikanten hoor, waar men mee bezig is. De mening van de CEO van Shell was een recent interview.

In de discussie over verschillende energiedragers is het zaak eerst en vooral op te letten wie er aan het woord is. In het geval van Shell mensen kan je er op rekenen dat zij maar op één ding uit zijn, het monopolie over de levering van energie, onverschillig of dit nu gas, benzine, waterstof of wat dan ook is. Die energie moet centraal, het liefst uit een raffinaderij van bijv. Shell komen. Daartoe spannen de grote oliemaatschappijen samen met de overheid. De overheid wil graag en vooral ongelimiteerd belasting kunnen heffen. Dat gaat natuurlijk uitstekend met fossiele brandstoffen of evt. waterstof. De oliemaatschappijen zijn de grootste belastingophalers die de overheid kent. Daarvoor worden die olieboeren riant beloond met allerlei subsidies, investeringspremies, maar vooral door monopolies.
Kijk daarvoor maar eens naar een andere energiedrager, aardgas. Monopolist NAM, de Nederlandse Aardolie Maatschappij is nog altijd voor 50% in handen van Shell en voor 50% in handen van ExxonMobil. Diezelfde Shell en ExxonMobil zijn ook aandeelhouder in GasTerra, de grootste afnemer van aardgas. De overheid krijgt 50% van de opbrengst van die clubs.

Ook als de overheid spreekt moet je er mee rekenen dat er een onbetrouwbare partij aan het woord is. Schaft subsidies op groene investeringen desgewenst per dag af, steelt onterecht energiebelasting uit onze portemonnee en weigert saldering op afstand.

Wiebe, het blijft dus moeilijk om de 'waarheid' in energieland goed te filteren. Wij hebben je hier graag mee :).