Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In de garage? Die bak van mij gaat in weer & wind buiten op de oprit. Niet eens een dakje erboven. Moet ie maar tegen kunnen.

de mijne ook, staat gewoon voor aan straat grijze stroom te tappen uit een e-laad laadpaal met een nuon kaart van 89 euro per maand voor 500 kwh per maand ! na aanschaf van de tesla heb ik geen geld meer om te verhuizen!
gewoon in weer en wind en waar de schooljeugd de spiegels er af kunnen schoppen (1 voordeel ze zijn niet elektrisch dus dat scheelt geld bij vernieling) verder moet i maar tegen regen kunnen!
 
In de garage? Die bak van mij gaat in weer & wind buiten op de oprit. Niet eens een dakje erboven. Moet ie maar tegen kunnen.

Heb ik op zich ook geen moeite mee. Mijn huidige daily staat ook buiten. Maar geen mogelijkheid voor laadpaal buiten (gezamenlijk terrein van onze straat, ik geloof niet dat wordt geaccepteerd dat ik daar een vaste plek claim). Dus naar binnen.
 
Het zal wel blijven 'werken' in het "buitenland'; maar alsnog redelijk wat kosten aan roaming. Steun daarom de #singlemarket in de EU en @NeelieKroes
http://thenextweb.com/eu/2013/05/30...obile-roaming-costs-guarantee-net-neutrality/

ps: ik heb ook eens gevraagd of we hetzelfde kunnen doen voor EV-opladen, zodat we niet hetzelfde verhaal moeten gaan doen binnen een tiental jaar voor de laadpassen in de EU.

En kunnen we iets concreet doen om dit geweldig initiatief van Neelie Kroes te steunen? De telecom lobbyisten zijn zeker al alles aan het doen om dit tegen te houden... Maar men moet toegeven, dit zou de concurrentie en service level echt te goede komen. Er is veel werk te doen om de cartels semi-monopolisten te verbreken. Het resultaat kunnenwe o.m. InFrankrijk zien: meer concurrentie = veel betere en performantere netwerken voor veel minder geld.

- - - Updated - - -

... Mijn huidige daily staat ook buiten.

Da's juist mijn groot probleem... Bij mij zou die binnen moeten. Maar ik heb zo'n standaard garagedeur zoals er in Belgie veel zijn, en die is precies één cm (!) breder dan MS. Met andere woorden, zonder electrisch inklapbare spiegels is het een totaal no-go. Ik moet maar vervangen in Oct 2014 (einde lease), dus Elon heeft nog eeen beetje tijd om eraan te werken.

Maar, just wondering, heeft iemand anders ook zo'n probleem? (Of misschien kijken die al niet meer naar Tesla?)
 
In de garage? Die bak van mij gaat in weer & wind buiten op de oprit. Niet eens een dakje erboven. Moet ie maar tegen kunnen.

Die van mij gaat voor de garage op de oprit gewoon buiten. Als ie daar niet tegen kan... Ik heb de Twizy al binnen staan, want die kan weer net niet tegen het slechte weer. Dit komt meer omdat er geen ramen in zitten, dan het materiaal (opbouw is van plastic).

Zaterdag rijden met de Renault Zoe, ben wel benieuwd hoe die rijdt.
 
Hopelijk komt Tesla met een oplossing wat het 3G netwerk buiten je eigen land betreft: idd anders dure roaming kosten.. Of kan men de SIM kaart vervangen (als men b.v. één weekje Frankrijk doet) een b.v. vervangen door een pré payed van dat land zelf...
Laadpassen voor de EU: aub geen 10 jaar hoor!
 
Hopelijk komt Tesla met een oplossing wat het 3G netwerk buiten je eigen land betreft: idd anders dure roaming kosten.. Of kan men de SIM kaart vervangen (als men b.v. één weekje Frankrijk doet) een b.v. vervangen door een pré payed van dat land zelf...
Laadpassen voor de EU: aub geen 10 jaar hoor!
Daar bestaan wel oplossingen voor. Ik had 2 jaar geleden al een Navigon GPS toestel met Live services die in heel Europa actief waren. Als ik mij niet vergis biedt TomTom ook zo'n diensten aan.
 
Ik woon dicht bij Duitse (ca 7km) en Belgische grens. Ik wil vooral voorkomen dat ik belachelijke kosten heb vanwege de 3G alleen omdat ik langs de grens rijdt.

Op dat moment zou ik toch wel de optie willen hebben om roaming aan en uit te kunnen zetten of om een "vast" netwerk te kiezen. (Zoals op de GSM ook kan).

Heh, misschien maar eens aankaarten bij Tesla dat het makkelijk is om dit te kunnen configureren in de console..
 
@ belgen: Net terug van Ethias voor auto verzekering...
Ethias lijk me tot nu toe toch nog steeds de goedkoopste:
voor de 85kw (BTW incl.):
BA: 303€
Rechtsbijstand: 42€
Mini Omnium: 674€
Totaal: 1020€
Wel te verstaan: met laagste BM!
Mijn Ethias offerte zag er zo uit:
Burgerlijke Aansprakelijkheid € 346,17
BM 00
Rechtsbijstand PLUS :€ 42,00
Omnium Plus : € 2293,10


Verzekering van de bestuurder : € 39,00
Mobility Maxi : € 17,00
Vervangwagen gedurende maximum 10 dagen na een ongeval in België,
maximum 30 dagen na diefstal of totaal verlies


Totaal € 2737,27/ jaar
 
Wat betreft internet e.d. voor de S: effe Tesla om duidelijkheid gevraagd:

Vragen:
1) Internet:
Hoe legt de S verbinding met internet?
3G netwerk en ook Wifi mogelijk?
=> SIM kaart?
=> wat met Roaming… (en kostprijs) eens men z'n landgrens voorbij is???? Heeft een S een zwaar internetverbruik of niet….
=> kan roaming uitgeschakeld worden?

=> kan voor het internet en dus ook google kaarten en zo.. (navigatie) b.v. geen locale SIM kaart gekocht worden (zoals voor een GSM): als men b.v. als Nederlander of Belg naar Frankrijk rijdt voor een langere periode: daar een pré paid SIM kaart aanschaffen???

2) laden en laadpassen:
Ook de laadpas perikelen (voor de EU) en vragen doen nu de ronde.. veel vragen … veel gissingen - weinig concrete antwoorden…

Ik ben b.v. zelf aan het zoeken gegaan + zet wat ik vind dan maar op Facebook:
Tesla Model S BENELUX

http://www.facebook.com/groups/73308694679/

=> misschien voor alle Tesla S kopers (tegen dat de wagen er aan komt) ergens wat duidelijkheid scheppen????

Ik weet dat dit geen gemakkelijke problemen zijn.. en verwacht niet onmiddellijk een antwoord… 'k wou het gewoon effe doorspelen… met de hoop van duidelijkheid tegen dat onze auto er aan komt…


Antwoord:

Ik zal onderstaand puntsgewijs een poging doen wat meer duidelijkheid te scheppen.
1) De Model S legt via een SIM kaart een 3G verbinding met het internet, tevens is de wagen uitgerust met Wi-Fi voorziening.
ð De wagen wordt geleverd met SIM-kaart.
ð Wij zorgen voor een pan-Europese internetverbinding, roamen is dus niet aan de orde.
ð Zie bovenstaand.
ð Zie bovenstaand.
2) Ik verwacht op zeer korte termijn een mailer die (nabij) alle onduidelijkheid betreffende laden uit de lucht moet helpen!
 
Vanochtend op radio 538 hadden Edwin Evers en zijn sidekicks een kort item over electrisch rijden. Het gaf eens te meer aan hoeveel onwetendheid wij met de Model S kunnen gaan wegnemen.

In de discussie over waterstof als brandstof, electrisch rijden of andere alternatieven reken ik persoonlijk op ontwikkelingen rond accu's. Grotere capaciteit, sneller laden, lagere kosten. Ik geloof heilig dat er hier nog heel veel mogelijk is. Het volgende artikeltje is er een voorbeeld van. Het gaat weliswaar over een batterij voor een smartphone (ik zeg het er alvast bij voordat de combinatie 'meisje van 18' en 'batterij' iets anders suggereert), maar dat er beweging zit in accutechnieken lijkt me zeker:

http://www.jongenjewilwat.nl/18-jarig-meisje-vindt-batterij-uit-die-binnen-30-seconden-kan-opladen/
 
Wat betreft internet e.d. voor de S: effe Tesla om duidelijkheid gevraagd:

Vragen:
1) Internet:
Hoe legt de S verbinding met internet?
3G netwerk en ook Wifi mogelijk?
=> SIM kaart?
=> wat met Roaming… (en kostprijs) eens men z'n landgrens voorbij is???? Heeft een S een zwaar internetverbruik of niet….
=> kan roaming uitgeschakeld worden?

=> kan voor het internet en dus ook google kaarten en zo.. (navigatie) b.v. geen locale SIM kaart gekocht worden (zoals voor een GSM): als men b.v. als Nederlander of Belg naar Frankrijk rijdt voor een langere periode: daar een pré paid SIM kaart aanschaffen???

2) laden en laadpassen:
Ook de laadpas perikelen (voor de EU) en vragen doen nu de ronde.. veel vragen … veel gissingen - weinig concrete antwoorden…

Ik ben b.v. zelf aan het zoeken gegaan + zet wat ik vind dan maar op Facebook:
Tesla Model S BENELUX

http://www.facebook.com/groups/73308694679/

=> misschien voor alle Tesla S kopers (tegen dat de wagen er aan komt) ergens wat duidelijkheid scheppen????

Ik weet dat dit geen gemakkelijke problemen zijn.. en verwacht niet onmiddellijk een antwoord… 'k wou het gewoon effe doorspelen… met de hoop van duidelijkheid tegen dat onze auto er aan komt…


Antwoord:

Ik zal onderstaand puntsgewijs een poging doen wat meer duidelijkheid te scheppen.
1) De Model S legt via een SIM kaart een 3G verbinding met het internet, tevens is de wagen uitgerust met Wi-Fi voorziening.
ð De wagen wordt geleverd met SIM-kaart.
ð Wij zorgen voor een pan-Europese internetverbinding, roamen is dus niet aan de orde.
ð Zie bovenstaand.
ð Zie bovenstaand.
2) Ik verwacht op zeer korte termijn een mailer die (nabij) alle onduidelijkheid betreffende laden uit de lucht moet helpen!

Probleem!!! Ik heb geen facebook
 
Lees net tussen de middag een juichverhaal in de Autovisie over de Model S.
Ze hebben op 1 lading van Groningen naar Maastricht gereden - 334km geloof ik. Kon de link er ff niet bijvinden op hun site.
Ons verbazen doet dit totaal niet natuurlijk maar in het segment van de verstokte Petrolheads (waar ikzelf nog steeds met 1 been in sta...) komt dit als een grote verrassing - ten positieve. Goed voor de verkoopcijfers van de S :smile:
 
Mijn Ethias offerte zag er zo uit:
Burgerlijke Aansprakelijkheid € 346,17
BM 00
Rechtsbijstand PLUS :€ 42,00
Omnium Plus : € 2293,10


Verzekering van de bestuurder : € 39,00
Mobility Maxi : € 17,00
Vervangwagen gedurende maximum 10 dagen na een ongeval in België,
maximum 30 dagen na diefstal of totaal verlies


Totaal € 2737,27/ jaar

Kunnen jullie niet in NL een verzekering afsluiten. Want wij betalen € 750,00 all-in via http://www.tesla-insurance.nl. Op deze site staan ook button Duits en Frans, wat in NL insinueert dat ook buitenland hier iets mee kan.