Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen... effe heel oppervlakkig nadenken / filosoferen over de e-auto en de batterij...
1) de film "who killed the electric car" spreekt voor een groot deel over het waarom
2) hoe kwam het dat het plots mogelijk werd e-auto's te maken? Simpel: door de opkomst van de LAPTOP'S e.d.
=> Tot dan toe was er geen interesse in krachtige batterijen: stopcontacten genoeg en veel goedkoper...
maar men wou een mobiele laptop (en alle andere draadloze e-spullen volgden...)
=> dank zij de Laptop e.d. was er dus een krachtige batterij - en voldoende krachtig voor e-auto's
3) waarom werden en worden e-auto's op alle mogelijke manieren (je kan het haast niet bedenken) tegen gewerkt:
e-auto's zijn gewoon:
- niet interessant voor de fabrikanten (verslijten veel minder snel... e.d.)
- niet interessant voor dealer en garagisten (veel minder onderhoud)
- een doren in het oog van de olieboeren die alles dirigeren...
- en misschien niet interessant voor de farma: veel minder fijn stof, veel minder allergieën... en veel minder pillen... :biggrin:
- voor de overheid: er moet een totaal nieuw belasting systeem komen (Km rijden) om de verloren taksen te recupereren... (van olie e.d.)

De batterijen die er nu zijn, zijn maar een prille begin...

Dus....

:rolleyes:

- - - Updated - - -

Een facebook profiel is zo aangemaakt... LOL
En je kan het echt heel privé instellen...
:tongue:

- - - Updated - - -

750€ is voor niet all is zonder BTW...
en geen rechtbijstand

- - - Updated - - -

@ belgen @ Joene:
ik geraak er niet aan uit, aan de offerte van Centraal beheer... + kreeg een offerte zonder prijzen...
Ik kan er niet aan doen.. maar vertrouw het zaakje niet echt... Niemand kon me tot nu toe duidelijke raad geven...
en als je de BTW bij 750€ telt (en geen rechtbijstand en zo) dan heb je het bedrag van Ethias... 1000€...
Heeeelllpppppp!!!!!
 
@ belgen @ Joene:
ik geraak er niet aan uit, aan de offerte van Centraal beheer... + kreeg een offerte zonder prijzen...
Ik kan er niet aan doen.. maar vertrouw het zaakje niet echt... Niemand kon me tot nu toe duidelijke raad geven...
en als je de BTW bij 750€ telt (en geen rechtbijstand en zo) dan heb je het bedrag van Ethias... 1000€...
Heeeelllpppppp!!!!!

In het draadje Belgium and the Netherlands: Insurance zit er meer rond verzekering, maar kort samengevat gaat een verzekering bij CB voor ons Belgen bijna 2000 euro kosten inc alle taxen en de opties die CB de belgen kan bieden.
 
Lees net tussen de middag een juichverhaal in de Autovisie over de Model S.
Ze hebben op 1 lading van Groningen naar Maastricht gereden - 334km geloof ik. Kon de link er ff niet bijvinden op hun site.
Ons verbazen doet dit totaal niet natuurlijk maar in het segment van de verstokte Petrolheads (waar ikzelf nog steeds met 1 been in sta...) komt dit als een grote verrassing - ten positieve. Goed voor de verkoopcijfers van de S :smile:

Ik had dat blad al een tijd geleden opgezegd vanwege de benzinestank. Ze schreven vaak denigrerend over EV's en altijd maar juichverhalen over ICE's. Misschien dat ze nu ook het licht zien. Nu nog een 8-tal supercharger locaties her en der - dat mag ook wel op basis van de paar duizend Model S'en die er waarschijnlijk binnen enkele jaren rondrijden hier - en je kunt het hele land door (en ook weer terug).
 
In het draadje Belgium and the Netherlands: Insurance zit er meer rond verzekering, maar kort samengevat gaat een verzekering bij CB voor ons Belgen bijna 2000 euro kosten inc alle taxen en de opties die CB de belgen kan bieden.
<rant>
Allé, weer zo een hopeloze toestand in de EU; #singlemarket my @$$.
Ik had toch meer pragmatisme verwacht van de gehele eenvorming van de EU, niet gewoon meer bureaucratie.

Nog een voorbeeldje waar ik me steeds meer zie geconfronteerd worden (lees: ergeren) de verschillende verkeersregels. 30,50,60,70,80,90,100,110,120,130 km/h, je vind alles terug. Goed voor Janssens, maar een ware nachtmerrie voor mij.
</rant>
 
enkel dat stukje tussen 30 en 130 zou ik iets duidelijker nog willen, misschien, mocht het even kunnen, aub, (op de knieen met babyoogjes) ?

school = MAX 30
bebouwde kom = 50
hoofdweg = 70
dubbele hoofdweg = 90
snelweg = 130

met bijpassende fysieke elementen op de baan zodat je 'van nature' weet hoeveel je mag rijden.
 
2 avonden aan de kinderkamer gewerkt!
garage 2.JPG
garage 3.JPG
garage 4.JPG
 
Volgende foto laat vast multicoat red muren zien :biggrin:
De oprit is zeker een zootje nu?
de oprit valt wel mee.(het staat allemaal aan de andere kant van de garage:wink:)
ik overweeg wel om de deur en het raam rood te schilderen en ergens de Tesla "T" te plaatsen:rolleyes:

aan dit tempo zal ik me waarschijnlijk geen maanden kunnen bezig houden aan de kinderkamer, en nog iets anders moeten zoeken ...
 
Ok,
Ik probeer het uit te leggen.

Dit is de link : http://www.teslacountdown.com/models/badge/p/2941?size=small&time=1384524049

Je zult het zelf moeten aanpassen voor je eigen data. Op het einde staat : "/badge/p/2941?size=small&time=1384524049"

Die "p" Staat voor productie. Gewoon mee over nemen.

Die "2941" erachter is mijn productie nummer, zoals je in de avatar kunt zien. Dit moet je aanpassen naar je eigen nummer.

Nu de "time=xxxxxxxxxxx" hier wordt gebruikt gemaakt van UNIX timestamp.
Beste wat je kunt doen is naar deze website gaan : http://www.epochconverter.com/
Het 2de balkje Human to timestamp is waar je moet zijn. Pas de datum aan wanneer je auto geleverd wordt, druk op de knop en je krijgt de "Epoch timestamp" te zien. Dit getal vul je in achter "time=".

Om te gebruiken in je signature, gebruik je een link naar een IMG, plak hier de URL (die je daarnet gemaakt hebt) in en je krijgt meteen je handtekening te zien.


Hoop dat het een beetje duidelijk is, tis laat en de Kat staat al de laatste 10 minuten te zeuren....
Blijkbaar moet ik gaan slapen want het beest wilt geknuffeld worden.....
Puh en dan zeggen ze dat vriendinen veel aandacht vragen.....
 
Last edited:
Heeft iemand er al aan gedacht welk Service Plan ze zullen pakken ?

Ikzelf rijdt rond de 30000 tot 35000km per jaar. Op dit moment ben ik er nog niet uit wat de beste optie is.
De goedkoper per jaar (700euro), of the middelste zonder Ranger support....
Of toch die met Ranger support ? Is het wel nodig ?

Wat zijn jullie keuzes en gedachtes zoals waarom juist die optie ?