Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Daar ligt een beetje mijn probleem, het soortelijk gewicht van mijn rechtervoet is een stuk hoger dat de Nederlandse snelheidsgeboden. Ik moet er niet aan denken met 100/120 in een treintje met economycars mee te moeten sukkelen... Dan wordt een retourtje Maastricht dat ik regelmatig maak wel een bezoeking!

Gasgeven & opladen Wiebe, gasgeven & opladen. Ga ik ook doen. 130-140, precies wat ik nu ook rij. We zullen zien hoever we daar mee komen. 100 en dan aan de kant voor al die lelijke Audi's en BMW's? Echt niet.
 
Juist op wat langere afstanden (en als het kan: niet te druk) rijd ik vaak 150-160 continue (cruise control). Zou dat het bereik flink verder omlaag brengen?

zeker : zie http://www.teslamotors.com/en_BE/blog/model-s-efficiency-and-range
ScreenShot017.jpg


160kph (100mph) staat niet op grafiek...

opmerking : het meerverbruik (bij hogere snelheid) is bij een EV ook groter dan bij een ICE.
reden : het rendement van een ICE is vrij laag bij lage belasting-zeker in vergelijking met een EV, maar hoe hoger de belasting, hoe 'beter' het rendement-het verschil wordt kleiner.

ander topic :
interessante link : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17040-BMWBLOG-Model-S-Review
 
Last edited:
Bovendien zal dit het imago van het elektrisch ( duurzaam ) rijden waarschijnlijk niet ten goede komen.
Hoezo? Ik zou juist het tegenovergestelde beweren. Niet voor niets dat juist de performance van de MS veel mensen enthousiast maakt. Perfecte combi: groen, stil, comfortabel en snel. Kijk maar naar de reviews: dat laatste aspect wordt het meeste genoemd.
 
zeker : zie http://www.teslamotors.com/en_BE/blog/model-s-efficiency-and-range
View attachment 22564

160kph (100mph) staat niet op grafiek...

opmerking : het meerverbruik (bij hogere snelheid) is bij een EV ook groter dan bij een ICE.
reden : het rendement van een ICE is vrij laag bij lage belasting-zeker in vergelijking met een EV, maar hoe hoger de belasting, hoe 'beter' het rendement-het verschil wordt kleiner.

ander topic :
interessante link : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17040-BMWBLOG-Model-S-Review

Thx. Valt me serieus tegen. Criterium voor mij was dat ik een afstand van 250km op een dag zou kunnen rijden (Breda -Haarlem vv). Ik heb wat klanten daar en kom er dus regelmatig. Ik rijd dan juist zoveel mogelijk op rustige momenten. Met 85KwH versie leek dit me makkelijk haalbaar, maar ik zal dan toch wat rustig aan moeten doen. Nou heb je altijd wat km's van en naar de snelweg, en 100 km limiet met camera's op de A9, dus valt misschien mee. Maar toch, ik had gehoopt dat ik me op zo'n rit over bereik geen zorgen hoefde te maken. :(
 
Als ik in range modus met een snelheid van 100km pu een bereik haal van 293km dan blaas ik mijn order af. Dit is voor mij veel te weinig. Ik ging er van uit dat ik met 100km pu wel rond de 350km-400km zou kunnen komen qua bereik.

Ik ga geen ton betalen voor een auto waar ik maar 290km ver mee kom!
 
Ze hebben toch al veel verschillende testen gedaan, van LA naar vegas en so on.. over de range. Maar zal er idd niet eens zo gek van opkijken dat het zo weinig is..

Even wat anders... ik maak mij de laatste tijd nogal een beetje druk over het panoramische dak, en dan vooral over de lichtval op het scherm. Dit is weer aangewakkerd door het zien van deze video: Tesla Model S Review | Engadget - YouTube (bij 4:17). Nu zou ik het snappen dat er behoorlijk wat lichtval op zou komen als het dak open staat, maar in de video is het dak dicht. Nu heb ik een proefrit gemaakt, en ook daar had ik het nog gevraagd maar daar werd ik gerust gesteld door een tesla medewerker dat dit wel zou meevallen. Kon het helaas niet goed testen omdat het hier regende tijdens mn proefrit..

Ik was benieuwd naar jullie bevindingen of ervaringen hierover , ook denk ik dat het alleen is als het de zon schuin achter je staat.. ?
 
Als je continue 160km/h wil rijden, blijf dan lekker in je ICE.

Lees nogmaals: Alles over laadtijden, bereik en accus - Groen7

Ik denk dat Hans het iets te negatief geschetst heeft, want ik gok op een overall verbruik van 200Wh/KM waar de Roadster op ongeveer 180Wh/KM zit.

81kWh / 200Wh = 405km

Realistisch gok ik nog steeds op 375km.

Het blijft pure natuurkunde die ons verbied met een EV zo hard te rijden en toch nog een groot bereik te hebben. Je kan daar Tesla op aan kijken, maar zij kunnen ook de natuurwetten niet wijzigen. Je kan beter iets langzamer rijden, want daardoor sta je minder lang aan de snellader :)

Je kan prima 130km/h rijden, maar dan zit je zo rond de 375km. Die 480km haal je echt alleen als je 90 rijd op een mooie windstille dag.

Ik woon in Zeeland en daar waait het altijd flink, mijn hybride doet hier op de snelweg 1:16 en in het midden van het land 1:20, dus mijn Model S gaat ook "zuipen" vanwege alle wind die hier altijd staat.\

Je order cancellen vanwege natuurwetten is nogal apart, dan had je je iets beter moeten inlezen :)
 
100 en dan aan de kant voor al die lelijke Audi's en BMW's? Echt niet.

Wat een boze droom!

- - - Updated - - -

Ik ben overigens niet van plan te cancellen hoor. Maar in het licht van deze "range anxiety" discussie: het is wel jammer dat we de echte snelladers bij de benzinestations niet kunnen gebruiken. Daar staan er inmiddels aardig wat van en ook op strategische punten.
 
Een idee om in geval van veel tegenwind of verkeerde inschattingen een 1000 nieuwe laadpunten in nederland erbij te krijgen en dan met de duo lader een 100km in een uur te laden is erg eenvoudig imo.
alle tesla owners in een app waar je in geval van nood kunt laden en onder het genot van een kop koffie wat kan bijpraten !
uitbreiding over de grens moet ook kunnen. Op bezoek bij frank in belgie en dan door naar pierre in franfrijk.
En hopen dat we in de toekomst een supercharger thuis hebben ! Hebben we in ieder geval voldoende plaatsen om te laden !