You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CHAdeMO is elektrisch gezien heel anders dan de SuperChargers van Tesla.Tsja, de berichten over die CHaDeMo stekker zijn onduidelijk. Het zou wel top zijn, zie vooral de goede verdeling van deze opladers door het land. @Widodh: heb jij niet een keer gezegd dat het gebruik van ChaDeMo in een MS niet met een adapter op te lossen is? Het is toch een heel ander laadsysteem?
+1Vergeet iedereen even voor het gemak dat ook een ICE heel veel meer verbruikt als je gaat scheuren. Mijn huidige auto (ford scorpio) loopt het mooist op 110/120 km/h, daarboven gaat het hard. Op een tank scheelt het zomaar 80 km wat ik minder kan rijden als ik 140 rij.
Ik ben hier toch niet de enige die zonnepanelen gaat plaatsen?
35 stuks, goed voor zeker 25.000 km/jaar. Ik rij er 15, dus de rest vermindert nog eens m'n electraverbruik van het net.
Schoon toch.
Nu wel denk ik.ik kan het artikel niet lezen - maar de titels lijken niet echt positief.
het staat op pagina 6-7. En dat is nog maar de eerste fout van het artikel....
Vandaag met onze Skoda Superb (3.6 V6) naar Venlo gereden met bovengemiddelde snelheid. Range toen ik vertrok: 300. range toen ik aankwam: 100. Totaal afgelegde afstand 124 kilometer. 76 km verlies. Het lijkt wel een Tesla Model SMijn Auris hybride komt bij 160km/h (1:10) nog maar de helft van wat hij bij 100km/h (1:22) kan halen.
Vanzelfsprekend. Was nog ff bezig te zien of de voorpagina hier scherp genoeg te voorschijn kwam.Heb je voor ons dan ook pagina 6 en 7?
Kijk, dan kan ik toch nog wat nieuws te weet komen.het staat op pagina 6-7. En dat is nog maar de eerste fout van het artikel....
In het artikel wordt beweerd dat de auto via satelliet diensten contact houdt met onderhoudsdiensten. Ook staat er dat er 9 superchargers zijn, het zijn er 8. Daarna staat er dat niet bekend is waar ze in Europa komen, terwijl al bekend is dat er 1 in Stockholm [edit: geen in Stockholm, sorry] komt en een aantal in Noorwegen. De directeur van een automotive center van Stanford zegt dat consumenten een paar duizend kilometer willen rijden zonder zorgen over de accu (bron...?) een andere hoogleraar twijfelt aan de strategie van Tesla, want alleen gericht op de nichemarkt van rijke lui die hem als 3e auto gebruiken. Sorry? Dat blijkt A. niet uit de huidige gebruikersgroep die allemaal beweren hun ICE niet meer te rijden en B. de strategie is via een wat duurdere auto de technologie te perfectioneren voor een auto van het formaat en prijsniveau Golf. De journalist had wel eens wat research mogen doen.Martijn S; said:Kijk, dan kan ik toch nog wat nieuws te weet komen.
(die "brabantse lobby" en cijfers (direct weer vergeten) waren voor mij overigens wel onbekend, en het rijkeluispeeltje past beter bij de roadster (en milieuvriendelijke ondernemers)
.Vertel...........
Nu je het zo zegt: klopt, het meeste dacht ik ook terwijl ik het las.De journalist had wel eens wat research mogen doen.
Misschien leg ik op teveel slakken zout,
Ach ja, ik telde de stippen op de kaart, dat zijn er acht Chademo is er niet, Tesla wil er ook niets officieels over bevestigen of ontkennen. Good old Widoh schreef al dat het technisch gezien een kunstje zou zijn als er een 'simpele' adapter zou komen. Dat zal de reden zijn dat hij er nog niet is, schat ik zo in. Elon heeft in Oslo beweerd dat er in 2013 SC's in Noorwegen komen. Het ligt voor de hand dat de route Oslo/Bergen/ Trondheim gecoverd zal worden.Nu je het zo zegt: klopt, het meeste dacht ik ook terwijl ik het las.
Die gezoute slakken van je vallen reuze mee, je meeste punten zijn niet minor.
1 korreltje zout van mij: het zijn wel 9 locaties met superchargers.
Aan de oostkust staan er weerszijde van de highway chargeren, die tellen als 2.
Op de Tesla-site zijn die in het plaatje als 1 weergegeven, en dan kom je op 8.
En dan nog iets: is het officieel bekend dat de eerste SC's in Noorwegen komen? Het is gezegd en ligt voor de hand, maar zei Elon recentelijk ook niet iets over CHAdeMO? waarvan we nog steeds op bevestiging wachten
Ford scorpio? Daar betaal je ook geen wegenbelasting meer voor lijkt me
Ik weet het niet hoor... Als CHAdeMO niet ondersteund worden dan ga ik toch wel heel erg veel zorgen maken over de range. Het is niet zo dat de auto weinig kost, ik wil wel wat waar voor dit geld.
Mensen die al hun hoop vestigen op een superchargers, hoeveel heb je daar nou precies aan? Denken jullie werkelijk dat er in Nederland net zo'n goed supercharger netwerk komt als dat er nu een CHAdeMO netwerk is?
Ik zal voordat ik het restant van de 100k betaal zekerheid willen over de CHAdeMO. Geen CHAdeMO = voor mij geen Tesla Model S. Dan verlies ik mijn 4k maar.
Ik dacht altijd dat ik gerust kon rond rijden in Nederland met het huidige netwerk van snelladers. Maar als ik nu zie dat ik: 1. minder bereik heb dan gedacht en 2. niet kan oppladen bij die vele snellaad stations die er al zijn in NL dan is een Tesla Model S voor iemand als ik die regelmatig 600km op 1 dag rijdt (van het noorden naar het zuiden en weer terug) niet meer zo nuttig.
Nu is punt 1 niet zo belangrijk als CHAdeMO gewoon ondersteund zal worden.
Ugh :-(
NatuurwettenIk weet het niet hoor... Als CHAdeMO niet ondersteund worden dan ga ik toch wel heel erg veel zorgen maken over de range. Het is niet zo dat de auto weinig kost, ik wil wel wat waar voor dit geld.
Mensen die al hun hoop vestigen op een superchargers, hoeveel heb je daar nou precies aan? Denken jullie werkelijk dat er in Nederland net zo'n goed supercharger netwerk komt als dat er nu een CHAdeMO netwerk is?
Ik zal voordat ik het restant van de 100k betaal zekerheid willen over de CHAdeMO. Geen CHAdeMO = voor mij geen Tesla Model S. Dan verlies ik mijn 4k maar.
Ik dacht altijd dat ik gerust kon rond rijden in Nederland met het huidige netwerk van snelladers. Maar als ik nu zie dat ik: 1. minder bereik heb dan gedacht en 2. niet kan oppladen bij die vele snellaad stations die er al zijn in NL dan is een Tesla Model S voor iemand als ik die regelmatig 600km op 1 dag rijdt (van het noorden naar het zuiden en weer terug) niet meer zo nuttig.
Nu is punt 1 niet zo belangrijk als CHAdeMO gewoon ondersteund zal worden.
Ugh :-(
CHAdeMO is elektrisch gezien heel anders dan de SuperChargers van Tesla.
Dus ALS er al een adapter komt, dan gaat het geen klein ding zijn. Ik heb nog steeds grote twijfels bij die adapter.
In principe wel de juiste stekker ja. Alleen twijfel ik er aan of de technische eisen in Europa die adapter toe staan.@Widodh: Als de Japanse MS'en wel geschikt zijn voor ChaDeMo, zoals Tesla beweerd, dan zijn ze klaar voor het laadsysteem. Als ze klaar zijn voor de wijze van laden dan is het toch allen nog maar een kwestie van de juiste stekker?
De directeur van een automotive center van Stanford zegt dat consumenten een paar duizend kilometer willen rijden zonder zorgen over de accu (bron...?) een andere hoogleraar twijfelt aan de strategie van Tesla, want alleen gericht op de nichemarkt van rijke lui die hem als 3e auto gebruiken. Sorry? Dat blijkt A. niet uit de huidige gebruikersgroep die allemaal beweren hun ICE niet meer te rijden en B. de strategie is via een wat duurdere auto de technologie te perfectioneren voor een auto van het formaat en prijsniveau Golf. De journalist had wel eens wat research mogen doen.
Misschien leg ik op teveel slakken zout, maar het valt me wel vaker op dat, zodra je zelf iets weet van een onderwerp, een artikel over dat onderwerp meestal fouten bevat. Als je dat weet, lees je het nieuws over onderwerpen waar je niks van weet ook opeens anders.... Welke delen zijn waar? Welke delen zijn verzonnen?