Tesla volgen wordt hoe langer hoe meer een fulltime dagtaak. Of kende je deze site al? TeslaMondo | Former journalist. Longtime car salesman. Long Tesla. All observations are mine, not Teslas.
De man is grappig en kan schrijven
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla volgen wordt hoe langer hoe meer een fulltime dagtaak. Of kende je deze site al? TeslaMondo | Former journalist. Longtime car salesman. Long Tesla. All observations are mine, not Teslas.
Battery Expert Sven Bauer: "The Tela battery or the one in the BMW i3 - they're miles apart"
Komen ie een week voor levering van mijn auto mee! Als ik dat had geweten had ik een BMW i3 aangeschaft!
Hoeveel zou BMW hem hebben betaald? :tongue:
Tja, en in een klimaat als Californië slechts 4-5 jaar waarschijnlijk. Ff geduld en we weten wie er gelijk heeft..Hij stelt dat de Tesla batterijen maximaal 8 jaar meegaan bij zorgvuldig gebruik.
Gelukkig hebben we 8 jaar garantie op de batterij met onbeperkte kilometers dus dat zit wel snor.
Battery Expert Sven Bauer: "The Tela battery or the one in the BMW i3 - they're miles apart"
Komen ie een week voor levering van mijn auto mee! Als ik dat had geweten had ik een BMW i3 aangeschaft!
Hoeveel zou BMW hem hebben betaald? :tongue:
Battery Expert Sven Bauer: "The Tela battery or the one in the BMW i3 - they're miles apart"
Komen ie een week voor levering van mijn auto mee! Als ik dat had geweten had ik een BMW i3 aangeschaft!
Hoeveel zou BMW hem hebben betaald? :tongue:
Dat was ik, van die BMW i3. We hebben hem nog. Het lastige van de range voorspeller in de i3 dat hij zelflerend is en nogal conservatief staat. In de winter verlies je 20% minimaal, maar met die conservatieve zelflerende voorspelling verloor ze in het begin ruim 40%. In de praktijk bleek het wel iets beter te gaan. Maar bij de i3 moet je wel echt vooral in de zuinigste stand rijden, dus zonder airco, max 90kmh en acceleratiebegrenzer, als je (zoals zij vandaag) 140 km wilt afleggen. Ze haalt nu ongeveer 170/180 km in de zuinigste stand. In de winter 130.Leuk dat die man zegt 20 jaar nog 80% batterij lading over. Het valt en staat bij het management systeem dat de batterij doet onderhouden. (bv de falende batterij bij Renault in warme klimaten ivm afwezigheid van een koelsysteem).
De versie 1 van de Tesla batterij zat in de Roadster. Deze batterij heeft al aangetoond meer dan 250000km te kunnen rijden on nog zeker 80% over te houden.
In de nieuwe, verbeterde, versie bij de MS ga ik ervan uit dat we zeker 200000km kunnen rijden zonder echt problemen te krijgen met het vermogen van de batterijen.
Tevens wil je niet vergeten, over 15 jaar zijn er HEEL wat betere batterijen op de markt en zul je waarschijnlijk voor een 150kWu batterij 20000euro betalen.
Batterijen zullen lichter, kleiner worden en meer vermogen kunnen opslaan.
Ik geloof hier was iemand die voor zichzelf een Tesla had gekocht en voor zijn vrouw een BMW i3. De teleurstelling van de i3 was dermate groot dat hij aan het overwegen was de auto terug te sturen naar BMW (weet niet of hij dit ook uiteindelijk heeft gedaan).
Tesla claim een afstand te halen van 500km. In de praktijk weten we dat dit eerder rond de 300km ligt(in de winter) en in de zomer zal dit alleen maar verbeteren deze range.
BMW i3 haalt beweerd 160km te halen, maar haalt nog geen 80km in winter weer.
Ik was hard het overwegen een BMW i3 voor de vriendin aan te schaffen, maar na het lezen van de ervaring (zeker tegenover de Tesla), wacht ik wel lekker af op de Model E. Ik heb momenteel meer vertrouwen in Tesla met electrische auto's dan met elke andere fabrikant.
Zelfs BWM gelooft niet in de i3. Kijk maar maar naar het design. Hij geen enkele uiterlijke kenmerken waaraan je een BMW vanaf buiten normaal herkend.
Hoe lang duurt het laden dan? Met name de hybrides zouden op 3-fasen moeten kunnen laden. Ze zijn sneller leeg dus zou het prettig zijn als ze ook op bijvoorbeeld 3x 32A zouden kunnen laden. Zijn ze met 1-2 uur weer vol aan een "gewoon" laadstation. Mijn broer, wonende in Stockholm, heeft ook een i3 besteld na een ritje in mijn Tesla. De Tesla was m nog te duur maar elektrisch rijden voelde geweldig.Dat was ik, van die BMW i3. We hebben hem nog. Het lastige van de range voorspeller in de i3 dat hij zelflerend is en nogal conservatief staat. In de winter verlies je 20% minimaal, maar met die conservatieve zelflerende voorspelling verloor ze in het begin ruim 40%. In de praktijk bleek het wel iets beter te gaan. Maar bij de i3 moet je wel echt vooral in de zuinigste stand rijden, dus zonder airco, max 90kmh en acceleratiebegrenzer, als je (zoals zij vandaag) 140 km wilt afleggen. Ze haalt nu ongeveer 170/180 km in de zuinigste stand. In de winter 130.
Overigens hebben we met het opladen van de i3 al wel problemen. Hij laadt niet op 1-fase 32amp. Hij schakelt terug naar 16.
Dat was ik, van die BMW i3. We hebben hem nog. Het lastige van de range voorspeller in de i3 dat hij zelflerend is en nogal conservatief staat. In de winter verlies je 20% minimaal, maar met die conservatieve zelflerende voorspelling verloor ze in het begin ruim 40%. In de praktijk bleek het wel iets beter te gaan. Maar bij de i3 moet je wel echt vooral in de zuinigste stand rijden, dus zonder airco, max 90kmh en acceleratiebegrenzer, als je (zoals zij vandaag) 140 km wilt afleggen. Ze haalt nu ongeveer 170/180 km in de zuinigste stand. In de winter 130.
Overigens hebben we met het opladen van de i3 al wel problemen. Hij laadt niet op 1-fase 32amp. Hij schakelt terug naar 16.
Hoe lang duurt het laden dan? Met name de hybrides zouden op 3-fasen moeten kunnen laden. Ze zijn sneller leeg dus zou het prettig zijn als ze ook op bijvoorbeeld 3x 32A zouden kunnen laden. Zijn ze met 1-2 uur weer vol aan een "gewoon" laadstation. Mijn broer, wonende in Stockholm, heeft ook een i3 besteld na een ritje in mijn Tesla. De Tesla was m nog te duur maar elektrisch rijden voelde geweldig.
Is dit de i3 met range extender ? Had deze ook bekeken maar in Belgie valt hij dan terug in een minder fiscaal gunstig regime, daar de uitstoot van de wagen tussen de 0 en 60 ligt.
zit je op de snelweg de vrachtwagens in de weg
Nee, zonder range extender. Volgens de BMW verkoper was dat voor pussies
Mijn business partner heeft wel de rex. Zij klaagt vooral over de geringe laadintelligentie van de BMW. Je moet zelf goed nadenken wanneer je de generator aanzet, want met lege batterij en generator power zit je op de snelweg de vrachtwagens in de weg