Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Waar vind je eigenlijk zulk soort studentchauffeurs ?
Ik bedoel, loop je langs de lokale HTS en briefje ?
zoals paul zegt, gewoon even googlen. heb er toen twee gemaild, de eerste die reageerde kreeg de opdracht. Meiske en kerel stonden s ochtends netjes op tijd op de stoep, doen tijdens het wachten simpel werk zoals declaraties uitwerken of auto wassen, en gaan vervolgens weer netjes naar huis. perfect, en niet duur...
 
https://www.youtube.com/watch?v=1aon0OXrGQs

Renault heeft welliswaar geen Model S op de markt gebracht, dit doen ze dan toch wel weer goed.
(Let op Damon Hill en Alain Prost - resp. grijs en oud geworden!)

- - - Updated - - -

Mededeling van Elon Musk op 28 maart, over een gepantserde beschermingsplaat onder de auto:
" ...Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service…"

Ben benieuwd of ze dit ook in NL laten doen? Verwacht van wel. Kan geen kwaad denk ik het eronder te laten schroeven.
 
Vandaag de S85 in ontvangst mogen nemen, wat een genot!!!
Acceleratie in vergelijking met de proefrit in de P85 valt me helemaal niet tegen, de auto is belachelijk snel en reageert akelig vlot op het gas/stroompedaal (ter vergelijking, mijn vorige auto had 340pk/525Nm, was 200kg lichter en dezelfde acceleratie cijfers als de S, maar die voelde absoluut niet zo vlot als deze).

Heb ik mezelf voor niks zitten drukmaken over of ik nu toch een P moest nemen, de S is helemaal prima.

Veel bekijks wel, dat is even wennen. Bij het stoplicht kwam zo'n lage brede Audi V10 sportwagen naast me staan (mooie auto overigens), de bestuurder hing helemaal uit het raam om de S te bekijken (of te beluisteren, zou me niet verbazen :rolleyes:). Nee geen stoplichtsprintje gedaan, we sloegen beiden een andere richting in. Zou ik sowieso nog niet aangedurfd hebben met krap 70km op de teller... Dat is trouwens ook fijn, geen inrij periode, geen 1500km beurt etc...

Ik merk wel dat ik behoorlijk moet wennen aan de mate waarin de auto afremt als je het gas (nee, stroom) loslaat, en klopt het dat je de rem behoorlijk hard moet intrappen? Of misschien moeten de blokken nog een beetje op de schijven inslijten (ik heb creep aanstaan overigens).

Ik begrijp nu ook wat iedereen te zeggen heeft over de stoelen, dat is inderdaad even wennen. Ik zit ook continu met mijn knie tegen de hoek van het scherm, ik moet nog es flink met de stoel instellingen spelen.
Achterbank is niet comfortabel volgens mijn vrouw, hoofdsteunen te laag en zit te rechtop. Ik heb er zelf nog niet gezeten moet ik zeggen.

Wat voor mij ook enorm wennen is, is dat je geen enkel idee hebt hoe hard je rijdt, op die cijfers in het dashboard na dan. Het verschil tussen bijv. 80 en 120 in geluid is minimaal. Het verbaast me eigenlijk dat je geen maximum snelheid in kunt stellen (begrenzer) zoals bijvoorbeeld op een Mercedes dat kan. Of heb ik dat feature gewoonweg nog niet gevonden?

Al met al een zeer goede eerste indruk, voor mij maakt Tesla hier zijn belofte waar.

"If this is the future, than I'm not so worried." om met de woorden van een bekende presentator te spreken.

Ow en hoe krijg je nieuwe autogeur uit je kleren? :biggrin:
 
Ik heb zojuist een groupbuy opgezet voor de nieuwe 19" T Sportsline velgen.

Heb je interesse kijk dan op de volgende link:

http://www.teslamotorsclub.com/show...ine-Velgen-(T-Sportsline)?p=619709#post619709

c4151ab8-19da-49a8-839d-34729c3b4f5b2.jpg.png
 
Ik merk wel dat ik behoorlijk moet wennen aan de mate waarin de auto afremt als je het gas (nee, stroom) loslaat, en klopt het dat je de rem behoorlijk hard moet intrappen? Of misschien moeten de blokken nog een beetje op de schijven inslijten (ik heb creep aanstaan overigens).

Wat voor mij ook enorm wennen is, is dat je geen enkel idee hebt hoe hard je rijdt, op die cijfers in het dashboard na dan. Het verschil tussen bijv. 80 en 120 in geluid is minimaal. Het verbaast me eigenlijk dat je geen maximum snelheid in kunt stellen (begrenzer) zoals bijvoorbeeld op een Mercedes dat kan. Of heb ik dat feature gewoonweg nog niet gevonden?

Creep heeft met het remmen niets te maken. Dit is de stand om je auto langzaam te laten wegrijden als je de rem loslaat.
De remmen gebruik ik haast niet. Dat is energie verspilling. Wanneer je regenerative braking aanzet, dan remt de auto op de motor af en wordt de energie weer opgeslagen.
Ik hoef de rem overigens niet hard in te trappen.

De feature van de max snelheid zit er niet op. Ik zou vaak de cruisecontrol gebruiken.
Aanpassen van de snelheid gaat daarmee heel eenvoudig: 1 tikje naar boven/beneden en je krijgt er 5 km bij.
 
Vandaag de S85 in ontvangst mogen nemen, wat een genot!!!
Acceleratie in vergelijking met de proefrit in de P85 valt me helemaal niet tegen, de auto is belachelijk snel en reageert akelig vlot op het gas/stroompedaal (ter vergelijking, mijn vorige auto had 340pk/525Nm, was 200kg lichter en dezelfde acceleratie cijfers als de S, maar die voelde absoluut niet zo vlot als deze).

Heb ik mezelf voor niks zitten drukmaken over of ik nu toch een P moest nemen, de S is helemaal prima.

Veel bekijks wel, dat is even wennen. Bij het stoplicht kwam zo'n lage brede Audi V10 sportwagen naast me staan (mooie auto overigens), de bestuurder hing helemaal uit het raam om de S te bekijken (of te beluisteren, zou me niet verbazen :rolleyes:). Nee geen stoplichtsprintje gedaan, we sloegen beiden een andere richting in. Zou ik sowieso nog niet aangedurfd hebben met krap 70km op de teller... Dat is trouwens ook fijn, geen inrij periode, geen 1500km beurt etc...

Ik merk wel dat ik behoorlijk moet wennen aan de mate waarin de auto afremt als je het gas (nee, stroom) loslaat, en klopt het dat je de rem behoorlijk hard moet intrappen? Of misschien moeten de blokken nog een beetje op de schijven inslijten (ik heb creep aanstaan overigens).

Ik begrijp nu ook wat iedereen te zeggen heeft over de stoelen, dat is inderdaad even wennen. Ik zit ook continu met mijn knie tegen de hoek van het scherm, ik moet nog es flink met de stoel instellingen spelen.
Achterbank is niet comfortabel volgens mijn vrouw, hoofdsteunen te laag en zit te rechtop. Ik heb er zelf nog niet gezeten moet ik zeggen.

Wat voor mij ook enorm wennen is, is dat je geen enkel idee hebt hoe hard je rijdt, op die cijfers in het dashboard na dan. Het verschil tussen bijv. 80 en 120 in geluid is minimaal. Het verbaast me eigenlijk dat je geen maximum snelheid in kunt stellen (begrenzer) zoals bijvoorbeeld op een Mercedes dat kan. Of heb ik dat feature gewoonweg nog niet gevonden?

Al met al een zeer goede eerste indruk, voor mij maakt Tesla hier zijn belofte waar.

"If this is the future, than I'm not so worried." om met de woorden van een bekende presentator te spreken.

Ow en hoe krijg je nieuwe autogeur uit je kleren? :biggrin:



He leuk verslagje! Ik twijfel(de) ook over eventueel toch maar voor een P te gaan. Nu toch maar de "gewone" 85 besteld. Zo te lezen, goeie keuze.. Plezier!
 
Creep heeft met het remmen niets te maken. Dit is de stand om je auto langzaam te laten wegrijden als je de rem loslaat.
De remmen gebruik ik haast niet. Dat is energie verspilling. Wanneer je regenerative braking aanzet, dan remt de auto op de motor af en wordt de energie weer opgeslagen.
Ik hoef de rem overigens niet hard in te trappen.

Bedankt voor je reactie!
Als ik bijv. achteruit inparkeer met creep aan, dan laat ik 'm rollen en gebruik ik alleen de rem om het rollen wat te vertragen tijdens de manoeuvre. Ik moet dan beduidend harder op de rem trappen dan ik in mijn vorige auto moest (ook automaat). Buiten dat gebruik ik de rem niet veel inderdaad, alleen om stil te blijven staan voor het stoplicht. Ik kijk het even aan hoe het zich ontwikkelt de komende weken, de auto remt verder wel goed, waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen.

De feature van de max snelheid zit er niet op. Ik zou vaak de cruisecontrol gebruiken.
Aanpassen van de snelheid gaat daarmee heel eenvoudig: 1 tikje naar boven/beneden en je krijgt er 5 km bij.

Hmm ja meestal is bij mij de cruisecontrol een 'after the fact' verhaal, eerst doortrekken, erachter komen dat je veels te hard rijdt, en dan de cruisecontrol op de juiste snelheid aan... Een begrenzer werkt dan beter. Ik zal es bij Tesla hierom gaan zeuren, ik zal vast niet de enige zijn die dit mist :rolleyes:.
 
Ik heb mijn dolphin grey S85 zaterdagmorgen om 10 uur opgehaald bij Tesla in Amsterdam Zuidoost. Heel vriendelijk en compleet geholpen. Het meeste wist ik al van bijna 4 maanden lang alles lezen en kijken wat ik maar vinden kon :p. Helaas twee kleine gebreken: binnenverlichting bestuurderszijde doet niks, en de chromen lijst langs de ramen wijkt aan de rechterachterkant. Gaan ze binnenkort verhelpen.

Nu 500km verder kan ik alleen maar zeggen: GEWELDIG. Geen seconde spijt van! Ik heb hiervoor nooit in hele snelle auto's gereden (behalve ooit een Mazda MX-5, ook heel leuk!). Voor mij is de acceleratie dus driedubbel zo leuk! Krijg ook erg leuke reacties van iedereen, en je ziet mensen wijzen en de auto bespreken bij het stoplicht en elders. Ook erg leuk was een rondje Ronde Hoep zondagmiddag. Allemaal fietsers, en op een gegeven moment moesten er een paar even stoppen om ons te laten passeren over een smal bruggetje. We hadden het dak open, maar dit hadden ze denk ik niet gezien. Roept een wielrendame: wauw wat een mooie auto! :)

De auto zoeft werkelijk over het asfalt. Heb al wel gemerkt dat je echt erg moet opletten, mensen horen je niet. Een minuut achter een wielrenner gezeten die midden op de weg fietste.... en ineens had 'ie het door, viel bijna van z'n fiets van schrik! :p

Comfort vind ik helemaal goed, behalve de stoelen. Vrij hard, en te weinig zijsteun bij de benen. Ook de zitting is wat kort. Dat valt je dan niet op bij de proefrit in je enthousiasme, maar merk je toch wel na paar honderd km sturen. Jammer, gemiste kans Tesla!

Zou vanavond bij een goede vriendin gaan eten. Of ik d'r niet wilde afhalen op d'r werk in Rotterdam om de bolide te testen? (lees: zodat zij er ook in kan rijden ;)). Afgesproken dat we dan op de terugweg even via SC Oosterhout terug naar Amsterdam rijden. Kunnen we gelijk dat restaurant daar eens testen, waar de meningen over verdeeld schijnen te zijn? En natuurlijk leuk om de SC even te testen!
Thuis laad ik voorlopig even op 220V. De tuin aan het verbouwen om naast het huis een oprit te maken, daar komt dan een laadpunt. Nu gewoon met de UMC door het bovenraampje en de auto naast de tuin :). Gelukkig ruimte genoeg hier in het dorp ;).

Ondanks veelvuldig accelereren (logisch die eerste dagen) toch 500+ km gereden op gemiddeld 224 Wh/km. Not bad :). Zat ook snelweg tussen, met stukken 130 km/u. Veeeeel optrekken, me nauwelijks ingehouden. En inderdaad je moet wel heeeel erg oppassen dat je niet veeeel te hard rijdt!

De afwerking is hier en daar wel typisch Amerikaans: slordig. Stof dat onder de rubber rand bij de portieren vandaan kruipt, een vlekje in dezelfde bekleding, lelijke vloermatten die toch wat schuiven ondanks dat het versie 2.0 schijnt te zijn, geen armleuningen achterin, en zo nog wat van die kleinigheden. Mag echter de pret niet drukken, overall is het een hele sjieke, hele complete auto.

Conclusie tot nu toe: heerlijke auto!
 
hmm vreemd.
Daarnet werkte mijn TESLA app niet meer op de iphone.
Mijn wachtwoord klopte (zogezegd) niet meer.
Poging om in te loggen op de TESLA website gaf aan dat mijn 'account' geblokkeerd was omwille van teveel foutieve pogingen.
Na een reset van het wachtwoord werkt alles terug 'normaal'.

Niks te maken met dit hier ?

Gone in 60 Seconds? Easy to Hack Into a Tesla, Security Expert Says - NBC News

Iemand iets gelijkaardigs ??

(ondertussen weer geblokkeerd...)
 
Wel, ik sluit me aan bij basvk. Ook ik moet het rempedaal al behoorlijk (te?) diep instampen om volledige stilstand te bekomen. Zou dat eigen zijn aan Tesla, of iets (verkeerds?) aan mijn wagen?

Het duurde bij mij tot ruim 7500 km voordat ik de remmen goed vond werken. Schijnt normaal te zijn voor dit deze remmen (geleverd door Brembo). Verhoudingsgewijs hebben die ook niet zo veel te doen, natuurlijk...
 
De Tesla wordt geleverd met "high performance" remmen. Gezien het gewicht en de performance is dit een goede zaak. Nadeel daarvan is echter dat de remmen iets meer tijd nodig hebben om in te lopen. Daarnaast gebruiken we ze ook nog te weinig in verband met regeneratief remmen.

Na een paar duizend kilometer even de sportieve pet op en de remmen een keer "opwarmen". Daarna is het probleem helemaal over en remt het buitengewoon.
 
klein tikje is 1km/u er bij/af, door duwen is 5km/u er bij/af

door je opmerking ben ik even de handleiding gaan lezen:
er schijnen 3 "standen" te zijn:
- duw naar 1e positie voor snelheidsverhoging met 1 km/u
- 2e positie voor 5 km/u
- hou de hendel omhoog om de snelheid in stappen van 2km/u te verhogen.

Mijn tikje is klaarblijkelijk een stevige tik waardoor hij altijd naar de 2e positie gaat en de snelheid met 5 km/u verhoogt

- - - Updated - - -

hmm vreemd.
Daarnet werkte mijn TESLA app niet meer op de iphone.
Mijn wachtwoord klopte (zogezegd) niet meer.
Poging om in te loggen op de TESLA website gaf aan dat mijn 'account' geblokkeerd was omwille van teveel foutieve pogingen.
Na een reset van het wachtwoord werkt alles terug 'normaal'.

Niks te maken met dit hier ?

Gone in 60 Seconds? Easy to Hack Into a Tesla, Security Expert Says - NBC News

Iemand iets gelijkaardigs ??

(ondertussen weer geblokkeerd...)

Net even geprobeerd. Geen probleem
 
Het duurde bij mij tot ruim 7500 km voordat ik de remmen goed vond werken. Schijnt normaal te zijn voor dit deze remmen (geleverd door Brembo). Verhoudingsgewijs hebben die ook niet zo veel te doen, natuurlijk...

De Tesla wordt geleverd met "high performance" remmen. Gezien het gewicht en de performance is dit een goede zaak. Nadeel daarvan is echter dat de remmen iets meer tijd nodig hebben om in te lopen. Daarnaast gebruiken we ze ook nog te weinig in verband met regeneratief remmen.

Na een paar duizend kilometer even de sportieve pet op en de remmen een keer "opwarmen". Daarna is het probleem helemaal over en remt het buitengewoon.

Zo voelt het inderdaad ook, alsof het allemaal nog even op elkaar in moet slijten. Ik had het idee dat het vandaag al iets beter was, maar misschien wen ik er al aan. Fijn om te horen dat anderen dit ook zo ervaren, dan hoef ik me daar niet druk over te maken. En goed natuurlijk om er een fatsoenlijk remsysteem op te hebben, maar ja, met 2200+ kg ook wel onontbeerlijk.

Ik stapte vandaag nog even in mijn Citroen CX Prestige uit 1977. Wat een verschillen en wat een overeenkomsten die auto's... Los van de technologische vooruitgang groot verschil qua aandrijving, techniek en bediening, maar overeenkomst qua (veer)comfort, limousine gevoel en eigengereidheid.
 
hmm vreemd.
Daarnet werkte mijn TESLA app niet meer op de iphone.
Mijn wachtwoord klopte (zogezegd) niet meer.
Poging om in te loggen op de TESLA website gaf aan dat mijn 'account' geblokkeerd was omwille van teveel foutieve pogingen.
Na een reset van het wachtwoord werkt alles terug 'normaal'.

Niks te maken met dit hier ?

Gone in 60 Seconds? Easy to Hack Into a Tesla, Security Expert Says - NBC News

Iemand iets gelijkaardigs ??

(ondertussen weer geblokkeerd...)

Misschien heb je nog een andere applicatie lopen (VisibleTesla oid) of een andere iDevice die nog met het oude wachtwoord probeert in te loggen?

Dit bewijst dus dat ofwel Tesla heeft gereageerd op wat die security expert meldde, nl. dat er geen maximum zat op het aantal inlogpogingen, ofwel dat die 'security expert' die titel niet mag bezigen. Daarnaast natuurlijk overdreven dat verhaal want je mag ook een langer wachtwoord dan 6 karakters gebruiken, en het is nog altijd makkelijker en sneller om een raam in te slaan dan om een wachtwoord te kraken als je toegang wilt krijgen tot de cockpit...