Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik wel een beetje vervelend vindt is. wanneer de passagier de zetelverwarming heeft gebruikt en deze verlaat de auto. dan blijft de zetelverwarming toch aan staan terwijl er niemand zit.

ik ben op zoek naar een aansluitpunt met 12V in de koffer om extra verlichtng aan te brengen.
Aan de linker kant heb ik al eens een beschermkapje weggenomen, maar daar zat hoogspanning achter! iemand een suggestie?

Wellicht helpt dit? http://teslatap.com/modifications/lights-how-to-improve-trunk-lighting/
 
azahy7az.jpg


Vandaag de velgen opgehaald. Ik was eigenlijk op zoek naar 21" zilver maar het is 21" performance grijs geworden. Nu nog wachten op de rest van de Tesla. Hij staat gepland voor levering op 20 december om 12:00.
 
JM71, Super goed idee. Juist voor the fun of it zou ik al omrijden om eens te kunnen SuperChargen aan 537km/hr.
Heeft er iemand het juiste adres voor in de GPS? Of gaan we ervan uit de die SuperCharger op tijd in onze GPS zal staan?

Byron, bij navigatie (zie places) is tabblad voorzien voor superchargers. De Nederlandse staan er nu niet bij, maar gezien dit speerpunt van Tesla is voor bestrijding range-anxiety zal dit wellicht zodra als mogelijk geïntegreerd worden in hun eigen auto's.
 
azahy7az.jpg


Vandaag de velgen opgehaald. Ik was eigenlijk op zoek naar 21" zilver maar het is 21" performance grijs geworden. Nu nog wachten op de rest van de Tesla. Hij staat gepland voor levering op 20 december om 12:00.
Ik weet dat Wallien hier ook actief op het forum ze graag wil omruilen voor zijn zilveren. Hij heeft vrijdag ook zijn auto afgehaald geloof ik.
 
Gister de levering van mijn auto gehad. Duurde helaas wat langer door interne en externe miscommunicatie. Een prettige uitleg gehad van een amerikaan (Mat?) die tijdelijk in NL woont vanwege de oplever drukte. Hij vertelde leuke details, zoals dat hij 4 bureaus van Elon Musk zit en wist dus mooie verhalen als: “dat er op de maan 100x meer lithium zit dan in Venezuela” vlg Musk. Wellicht wordt dat dus de tussenstap van Space X voordat ze naar Mars gaan, kunnen ze weer wat accu’s maken. De vraag zal nl erg groot zijn de komende jaren, wat een machine zeg!


Na 3 uur reed ik blij het terrein af. Het regende en dus meteen bij het eerste stoplicht en op de snelweg een paar spannende momenten door uitbrekende kont. De interface vind ik erg goed gedaan, alles heel duidelijk. Qua weggedrag vind ik hem op de snelweg met wind wel onrustiger als mijn oude Alfa. Verder is dat koppel wat de hele tijd beschikbaar is, echt gigantisch! Verschillende vrienden de Tesla grin bezorgd.


De rearseats zijn fantastisch en mijn dochter van 5 wil de hele tijd mee achterin. Op een gegeven moment reden we langzaam, Olivia en de buurjongen achterin. Vlak achter me reed een andere auto. Ik trok op en stopte bij het stoplicht. Kijk ik in de spiegel zie ik de achterbestuurder keihard lachend achter het stuur. Kennelijk spraken de gezichten van de kinderen die verrast werden door de acceleratie boekdelen :)


Vanmiddag de badging op de kont weggehaald en een kenteken plaathouder zonder reclame erop. Oogt veel strakker. Wel wat last van mijn onderrug, de stoelen zitten nog niet helemaal lekker rn dat in combi met het snel optrekken....


Gister en vandaag vooral kortere stukken gereden, maar morgen fijn het land in met de auto en het gezin.
De auto is echt een jongensdroom die is uitgekomen!
 
Verdorie, twee velgen aan een stoepje geschaafd... En de omstandigheden waren maf. Ik reed door een straat en zag daar op een oprit ineens de tweede Model S uit mijn woonplaats staan (ik wist dat er in die straat eentje besteld was), dus ik wilde even in een parkeervak parkeren om kennis te maken. Maar die parkeervakken zijn ongeveer half zo breed als een Model S, dus ik had gewoon de stoep op moeten rijden, maar nee, ik probeerde toch dat parkeervakje en... schraap. Ook hapje uit een band, maar dat rubber was gelukkig niet essentieel voor de sterkte. Nou ja, het moest een keer gebeuren. Eigenaar was trouwens niet thuis, duh.
 
Heb een ander telefoon-vraagje....

Bij mijn oude auto gebruikte ik een "car kit" die je vast zet met een zuignap aan de voorruit. Nu, dit wil ik liever niet meer doen bij de MS..
Welke kit gebruiken jullie voor jullie telefoon vast te houden ?

Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk voor Flitsmeister, handig die file info en vooral de flitsinfo..
 
Gisteren was het dan eindelijk zover. Ik kon om 14:00 mijn model S gaan halen. Wel nog gewoon 's morgens naar het werk gegaan en rond 12:00 lunchen met de collegaas. En dan krijg ik, nog geen 2 uur voor mijn afspraak, een telefoontje van Tesla dat ze slecht nieuws hebben. Er zit een barst in mijn glazen dak en ze kunnen de auto zo niet uitleveren. Balen...
Wel goed dat ze graag een perfecte auto willen afleveren, zonder barst, maar hadden ze dat niet wat eerder kunnen zien dan 2 uur voor het moment van uitleveren?
Ik weet nu nog niet wanneer ik de auto wel krijg omdat een nieuw dak raam uit Amerika moet komen. Ik heb wel de belofte gekregen dat hij dit jaar nog gaat komen...
 
Heb een ander telefoon-vraagje....

Bij mijn oude auto gebruikte ik een "car kit" die je vast zet met een zuignap aan de voorruit. Nu, dit wil ik liever niet meer doen bij de MS..
Welke kit gebruiken jullie voor jullie telefoon vast te houden ?

Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk voor Flitsmeister, handig die file info en vooral de flitsinfo..
Flitsmeister hebben we toch niet meer nodig gezien onze range uitdagingen:redface:.
 
Gisteren was het dan eindelijk zover. Ik kon om 14:00 mijn model S gaan halen. Wel nog gewoon 's morgens naar het werk gegaan en rond 12:00 lunchen met de collegaas. En dan krijg ik, nog geen 2 uur voor mijn afspraak, een telefoontje van Tesla dat ze slecht nieuws hebben. Er zit een barst in mijn glazen dak en ze kunnen de auto zo niet uitleveren. Balen...
Wel goed dat ze graag een perfecte auto willen afleveren, zonder barst, maar hadden ze dat niet wat eerder kunnen zien dan 2 uur voor het moment van uitleveren?
Ik weet nu nog niet wanneer ik de auto wel krijg omdat een nieuw dak raam uit Amerika moet komen. Ik heb wel de belofte gekregen dat hij dit jaar nog gaat komen...

Ik geloof als je ze uitlegt wat de consequenties zijn van het uitleveren na 1 jan 2014, dat hij heel snel op jouw naam komt te staan, af of niet af.

- - - Updated - - -

Flitsmeister hebben we toch niet meer nodig gezien onze range uitdagingen:redface:.

uhh nee ik gebruik deze ook voor de file info.. ik rijd nooooooit te hard..:redface: