Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de gewraakte foto gevonden. Ik vind die lampjes maar niks, het ziet er nogal houtje-touwtje uit en verstoort de clean look van de auto.

Lelijke lampjes
Deze opbouw lichtjes zien er niet uit. Zeer onprofessioneel. Als tesla zo gaat uitleveren dan ga ik denk ik annuleren. Dat zegt dan wat over het merk. Zeer teleurstellend zou dat zijn. BMW zou zoiets niet durven. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat dit geen productie oplossing is.
 
Ik zag deze foto op facebook, als aankondiging van de Europese Get Amped tour. Duits kenteken, en belangrijker, zonder de geliefde lampjes ;-)

430078_10151373066402801_1541181846_n.jpg
 
Wat ik lees uit een verslag van de tour in duitsland zijn er nog de amerikaanse modellen. Laden geschied met 400 v 3 fase. Ik verwacht dat het niet mogelijk is om 230 v te laden, of er moet een nul bijzitten. Weet jij widowh of dat zo is ?
 
Ik heb de gewraakte foto gevonden. Ik vind die lampjes maar niks, het ziet er nogal houtje-touwtje uit en verstoort de clean look van de auto.

Lelijke lampjes

Ik kan me niet voorstellen dat dit de oplossing is van Tesla. Zijn het overigens wel lampjes?? Kan het niet iets anders zijn?
Het zou ook kunnen zijn dat de Amerikaanse manier niet de goede oplossing is voor Europa/Scandinavie. Tesla moet dan even iets en dan is dit het makkelijkst. Bij de definitieve uitvoeringen is het dan hopelijk opgelost. Overigens zie ik in NL wel meer Amerikaanse auto's (Ford 150 bijv.) rijden met rode knipperlichten. Zo hebben we nog al wat te vragen in februari bij de testrit. Gelukkig hebben ze 1,5 uur ingeruimd, kunnen we fijn vragen stellen hoop ik. Wellicht kunnen ze in hun presentatie al veel vragen wegnemen.

Volgens mij hebben we de volgende vragen op dit moment:
- 3-fase laden, wel of niet mogelijk. Zo ja kan het met 16A of moet het met 32A of meer
- achteruitrijlichten in de bumper of achterlamp
- kunnen spiegels elektrisch ingeklapt worden in Europa (ivm kleinere parkeerplaatsen)
- worden de auto's voor eind 2013 afgeleverd aan iedereen die voor 31-12-2012 gereserveerd heeft
- hoe worden de hoofdsteunen in Europa
- heeft de Tesla een eigen aansluiting of wordt het mennekes
- komt er een provider die datanetwerk aanbied in heel Europa (heb zelf met Vodafone gebeld, maar zij gaan dit niet doen, zij hebben een pakket incl. buitenland data (maar dat kost wel wat)
- .... (vul aan)
 

Volgens mij hebben we de volgende vragen op dit moment:
- 3-fase laden, wel of niet mogelijk. Zo ja kan het met 16A of moet het met 32A of meer
- achteruitrijlichten in de bumper of achterlamp
- kunnen spiegels elektrisch ingeklapt worden in Europa (ivm kleinere parkeerplaatsen)
- worden de auto's voor eind 2013 afgeleverd aan iedereen die voor 31-12-2012 gereserveerd heeft
- hoe worden de hoofdsteunen in Europa
- heeft de Tesla een eigen aansluiting of wordt het mennekes
- komt er een provider die datanetwerk aanbied in heel Europa (heb zelf met Vodafone gebeld, maar zij gaan dit niet doen, zij hebben een pakket incl. buitenland data (maar dat kost wel wat)
-gaat Tesla een verzekering aanbieden voor Belgen en Nederlanders
-gaan de standaard zetels al 12 weg met verwarming en geheugen zijn, voor ons die voor 31/12/2012 gesteld hebben
 
Volgens mij hebben we de volgende vragen op dit moment:
- 3-fase laden, wel of niet mogelijk. Zo ja kan het met 16A of moet het met 32A of meer
- achteruitrijlichten in de bumper of achterlamp
- kunnen spiegels elektrisch ingeklapt worden in Europa (ivm kleinere parkeerplaatsen)
- worden de auto's voor eind 2013 afgeleverd aan iedereen die voor 31-12-2012 gereserveerd heeft
- hoe worden de hoofdsteunen in Europa
- heeft de Tesla een eigen aansluiting of wordt het mennekes
- komt er een provider die datanetwerk aanbied in heel Europa (heb zelf met Vodafone gebeld, maar zij gaan dit niet doen, zij hebben een pakket incl. buitenland data (maar dat kost wel wat)
- .... (vul aan)
- Wanneer wordt het voor de Europese modellen mogelijk custom kleuren te kiezen.
- Wanneer wordt het mogelijk af fabriek parkeersensoren voor en achter te bestellen.
- Wanneer komen er (comfort)stoelen beschikbaar waarbij je het zittinggedeelte kunt verlengen zoals de heerlijke comfortstoelen die BMW als optie aanbied. Voor langere mensen is dat toch wel erg gewenst voor een goede ondersteuning.
- Is het mogelijk dat ze voor degene die besteld hebben de chassisnummers reserveren en daarmee het kenteken alvast aanvragen in 2013 ook al worden de auto's later geleverd, dit in overeenstemming met de fiscus zodat alle reservatiehouders gewaarborgd zijn van 0% bijtelling.

Ik denk niet verkeert de lijst met vragen vooraf al te sturen zodat ze de antwoorden kunnen voorbereiden en er niet verteld wordt dat ze dat eerst in de USA moeten nagaan.
 
Last edited:
Lijst update

- 3-fase laden, wel of niet mogelijk. Zo ja kan het met 16A of moet het met 32A of meer
- achteruitrijlichten in de bumper of achterlamp
- kunnen spiegels elektrisch ingeklapt worden in Europa (ivm kleinere parkeerplaatsen)
- worden de auto's voor eind 2013 afgeleverd aan iedereen die voor 31-12-2012 gereserveerd heeft
- hoe worden de hoofdsteunen in Europa
- heeft de Tesla een eigen aansluiting of wordt het mennekes
- komt er een provider die datanetwerk aanbied in heel Europa (heb zelf met Vodafone gebeld, maar zij gaan dit niet doen, zij hebben een pakket incl. buitenland data (maar dat kost wel wat)
- gaat Tesla een verzekering aanbieden voor Belgen en Nederlanders
- gaan de standaard zetels al 12 weg met verwarming en geheugen zijn, voor ons die voor 31/12/2012 gesteld hebben
- wanneer wordt het voor de Europese modellen mogelijk custom kleuren te kiezen.
- wanneer wordt het mogelijk af fabriek parkeersensoren voor en achter te bestellen.
- wanneer komen er (comfort)stoelen beschikbaar waarbij je het zittinggedeelte kunt verlengen zoals de heerlijke comfortstoelen die BMW als optie aanbied. Voor langere mensen is dat toch wel erg gewenst voor een goede ondersteuning.
- is het mogelijk dat ze voor degene die besteld hebben de chassisnummers reserveren en daarmee het kenteken alvast aanvragen in 2013 ook al worden de auto's later geleverd, dit in overeenstemming met de fiscus zodat alle reservatiehouders gewaarborgd zijn van 0% bijtelling.
-
 
3P is al beantwoord
16a 3P standaard 32a 3P optie

In verband met die lichtjes in de bumper : Is het bij jullie opgekomen dat het ook gewoon een grijs geimporteerde auto kan zijn?
In Duitsland rijd nu al iemand rond met zijn witte performance! Zelf uit america ingevoerd! (Dus met Americaanse plug)
 
3P is al beantwoord
16a 3P standaard 32a 3P optie

In verband met die lichtjes in de bumper : Is het bij jullie opgekomen dat het ook gewoon een grijs geimporteerde auto kan zijn?
In Duitsland rijd nu al iemand rond met zijn witte performance! Zelf uit america ingevoerd! (Dus met Americaanse plug)

Het is inderdaad een Noors autobedrijf - Ferdinand Motor AS - die zelf een auto (Signature) uit Amerika heeft gehaald. En hij heeft er met stickers op vermeld dat het om de eerste Model S in Noorwegen gaat. Zie meer foto's hier. Ik hoop dus maar dat dit gewoon een tijdelijke oplossing was om de auto het (door strikte importregels gekenmerkte) land binnen te krijgen.
 
Toch is er nog geen officiële mededeling over soort stekker of zo voor Europa.
Klopt, die officieële informatie moeten we nog uit ze slepen.

Het gerucht wat ik uit meerdere hoeken heb horen komen is dat ze een Type 2 aansluiting gebruiken in de auto, dus geen speciale Tesla stekker meer.

Wat ik lees uit een verslag van de tour in duitsland zijn er nog de amerikaanse modellen. Laden geschied met 400 v 3 fase. Ik verwacht dat het niet mogelijk is om 230 v te laden, of er moet een nul bijzitten. Weet jij widowh of dat zo is ?
Nee, je kan ook prima op 230V laden.

Wil je echter 11kW of 22kW laden dan zal de Model S waarschijnlijk 400V nodig hebben. (Krachtstroom dus).

Je kan ook gewoon met 13A of 16A enkel-fase laden op 230V.
 
Misschien leuk eens een poll te houden welke kleur op nummer 1 staat om te bestellen bij de BeNeLux reservation holders op dit forum. Heb alleen geen idee of dat makkelijk kan.
Heb zelf grijs op 1 en blauw op 2

Ik heb grijs op 1 en zou er graag de foute grijze velgen onder willen hebben, maar die zijn voorbehouden aan signatures, dus moet nog even kijken hoe ik dit regel eventueel los kopen en dan om de standaard velgen de winterbanden.
 
Ik heb grijs op 1 en zou er graag de foute grijze velgen onder willen hebben, maar die zijn voorbehouden aan signatures, dus moet nog even kijken hoe ik dit regel eventueel los kopen en dan om de standaard velgen de winterbanden.

gedeeld #1: Pearl White
gedeeld #1: Zilver
en op #3: Grijs (maar geen optie voor een Signature)

Overigens zijn de grijze velgen niet voorbehouden aan de Signatures, Ray. Je kunt ze ook krijgen op een gewone productieauto, maar dan alleen als je een Performance kiest.