Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij overheerst de twijfel over de kleur en de velgen. Ik vind de 21" velgen echter zoveel mooier dat die het wel zullen worden, en ik zie later wel hoe ik de winter ga trotseren. Ik gok dus dat eht voor mij wordt:
1. Grijs met 21"zilveren velgen, geen spoiler, wel een panorama dak
2. Zwart, verder hetzelfde
3. Blauw, verder het hetzelfde

Alleen dat grijs overtuigt me niet echt op de foto's die ik zie, integendeel. Vind het op foto's vaak een soort dodelijke saaie grondverf kleur, die alleen als hij net gewassen is en het zonnetje in de juiste hoek staat ineens een soort Aston Martin grandeur krijgt. Op basis van 'blijf bij je eerste gevoel' denk ik dat dit hem wel wordt, maar twijfel is er zeker.
 
das ook niet leuk als je buurman ook een tesla heeft besteld! welk nummertje heeft hij?
Mijn twee mede-eigenaren rijden ook Tesla.

De ene een Roadster en de ander heeft ook een Model S reservering (mijn nummer +1)

Dus straks staat de parkeerplaats bij ons vol met 3 Tesla's. Nu denkt de Roadster eigenaar ook nog aan inruilen voor een S.

Hoe saai is dat? In een stad van 48.000 mensen 3 Model S'en te hebben rijden :(
 
binnenkant

we hebben het nu alleen nog maar over de buitenzijde gehad! wie doet wat met het interieur?

ik heb 2 opties

carbon zo i zo
kinderzitjes zo i zo

twijfel tussen tan en wit (hoop in antwerpen bijde te zien en daarna pas definitief maken)
zo i zo sport met suede

zo als ik op de config zie

wit 1
tan 2

maar hoor dat wit echt wit is en tan stukken lichter als op de config
 
Een signature ergens in de 150. Wisten het overigens niet van elkaar. Pas op een tuinfeestje kwam het ter sprake en bleek hij er ook een besteld te hebben.

- - - Updated - - -

we hebben het nu alleen nog maar over de buitenzijde gehad! wie doet wat met het interieur?

ik heb 2 opties

carbon zo i zo
kinderzitjes zo i zo

twijfel tussen tan en wit (hoop in antwerpen bijde te zien en daarna pas definitief maken)
zo i zo sport met suede

zo als ik op de config zie

wit 1
tan 2

maar hoor dat wit echt wit is en tan stukken lichter als op de config

Voor mij ook 1 wit en 2 tan en ook afhankelijk van hoe tan er in antwerpen uitziet en ook carbon. Achterstoelen wilde ik oorspronkelijk wel maar inmiddels passen m'n kinderen en de rest van het hockeyteam daar niet meer in :smile:.
 
we hebben het nu alleen nog maar over de buitenzijde gehad! wie doet wat met het interieur?

ik heb 2 opties

carbon zo i zo
kinderzitjes zo i zo

twijfel tussen tan en wit (hoop in antwerpen beide te zien en daarna pas definitief maken)
zo i zo sport met suede

zo als ik op de config zie

wit 1
tan 2

maar hoor dat wit echt wit is en tan stukken lichter als op de config

typfoutje aangepast
 
zaterdag samen met mijn dochter een nieuwe auto gaan kopen. Kia pro_cee'd. splinter nieuw model dat momenteel ook nog niet in de toonzaal staat.
prachtige lijn, hoge afwerkingsgraad en alles er op 19K - 6K korting = 13k
reservewiel, tapijten, hoedeplank en 7 jaar garantie van bumper tot bumper, is allemaal standaard.:wink:

dit doet een mens toch even stil staan bij de prijs van de model S dat eigenlijk een "lege doos" is met veel PC's en software, waar je nog veel moet betalen voor bv een hoedenplank (300€), tapijten (250€), banden herstelkit (50€):confused:
 
Kia is not made in the usa.....

zaterdag samen met mijn dochter een nieuwe auto gaan kopen. Kia pro_cee'd. splinter nieuw model dat momenteel ook nog niet in de toonzaal staat.
prachtige lijn, hoge afwerkingsgraad en alles er op 19K - 6K korting = 13k
reservewiel, tapijten, hoedeplank en 7 jaar garantie van bumper tot bumper, is allemaal standaard.:wink:

dit doet een mens toch even stil staan bij de prijs van de model S dat eigenlijk een "lege doos" is met veel PC's en software, waar je nog veel moet betalen voor bv een hoedenplank (300€), tapijten (250€), banden herstelkit (50€):confused:
 
zaterdag samen met mijn dochter een nieuwe auto gaan kopen. Kia pro_cee'd. splinter nieuw model dat momenteel ook nog niet in de toonzaal staat.
prachtige lijn, hoge afwerkingsgraad en alles er op 19K - 6K korting = 13k
reservewiel, tapijten, hoedeplank en 7 jaar garantie van bumper tot bumper, is allemaal standaard.:wink:

dit doet een mens toch even stil staan bij de prijs van de model S dat eigenlijk een "lege doos" is met veel PC's en software, waar je nog veel moet betalen voor bv een hoedenplank (300€), tapijten (250€), banden herstelkit (50€):confused:

hier kost de goedkoopste kia cee'd 20 en dan nog afleverkosten even van uitgaan dat pro=business dan kost hij al 24000 dus voor ons Hollanders is de tesla zo i zo veeeel interessanter! dit heeft te maken met onze invoer structuur op co2 niveau.

tevens is de zakelijke bijtelling hier heel gunstig voor een tesla (0%)

voor de kia zou ik als prive/zakelijk gebruik 2400 euro netto per jaar mogen betalen aan de fiscus! tesla 0
 
hier kost de goedkoopste kia cee'd 20 en dan nog afleverkosten even van uitgaan dat pro=business dan kost hij al 24000 dus voor ons Hollanders is de tesla zo i zo veeeel interessanter! dit heeft te maken met onze invoer structuur op co2 niveau.

tevens is de zakelijke bijtelling hier heel gunstig voor een tesla (0%)

voor de kia zou ik als prive/zakelijk gebruik 2400 euro netto per jaar mogen betalen aan de fiscus! tesla 0

Ik ben me er ook van bewust wat voor fiscale voordelen de Tesla voor mij kan bieden.
ik weet alleen dat zij nu voor 13K toch ook al heel wat auto zal hebben.:wink:
 
we hebben het nu alleen nog maar over de buitenzijde gehad! wie doet wat met het interieur?

ik heb 2 opties

carbon zo i zo
kinderzitjes zo i zo

twijfel tussen tan en wit (hoop in antwerpen bijde te zien en daarna pas definitief maken)
zo i zo sport met suede

zo als ik op de config zie

wit 1
tan 2

maar hoor dat wit echt wit is en tan stukken lichter als op de config

Ik neem zwart pianolak en zwart leer en pana- dak, geen kinderzitjes

waar halen jullie eigenlijk de carbon vandaan?
 
En ook nog 1 S in Vlissingen wordt gezellig met 4 S-en op Walcheren.
Gezellig!

Ik ben me er ook van bewust wat voor fiscale voordelen de Tesla voor mij kan bieden.
ik weet alleen dat zij nu voor 13K toch ook al heel wat auto zal hebben.:wink:
Doe de zelfde vergelijking eens met een Audi en een Toyota?

Ik reed hiervoor een Audi A3 waar ik me scheel betaalde aan letterlijk alles. De Toyota die ik nu heb is een stuk goedkoper dan de A3, maar daarmee ook een stuk slechter? Nee?

Premium betaal je voor. Bij de Model S betaal je ook flink voor de accu en alle techniek die er in gegaan is. Dat is pionieren.