Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Krijgen we deze rode adapter er nu wel bij of niet? Of is hij los te koop?

Ik heb bij aanschaf een brief gekregen dat deze optie er wel zou zijn. Op basis van die info heb ik ook het laadpunt aangelegd.

Je krijgt de rode adapter erbij. Hij was tijdelijk niet leverbaar, waardoor de eerste auto's zonder adapter naar huis gingen. Maar hij is nu wel leverbaar; toen ik terug in Tilburg was hebben ze hem in het tasje van de oplaadkabel gestopt (ik vond hem daardoor aanvankelijk niet).
 
Inmiddels weer een weekje verder met m'n S na alweer 3 weken ervaring.

Ook update gehad en sindsdien werkt Google/navigatie veel trager, kijk het nog even aan, maar dit hoort/kan anders.

Verder valt het geluid op als je achterin zit. Lijkt wel of buitengeluid door opening gordel naar binnen komt.
En de remmen piepen, gebruik rem nauwelijks, maar als.., misschien nieuwigheid.

Verder alleen maar een genot om in te rijden en goed rekening houden met breedte.

Hoe zit 't eigenlijk met onze toertocht volgend voorjaar??
 
En de remmen piepen, gebruik rem nauwelijks, maar als.., misschien nieuwigheid.

Je hebt oorzaak en gevolg in één adem genoemd. Omdat je de rem nauwelijks gebruikt (vanwege regenerative braking) krijg je corrosie op de schijven. Bij andere auto's 'slijp' je die er steeds af bij het remmen, bij een elektrisch auto veel minder. Dat is een van de belangrijkste oorzaken van de piepende remmen. Je zult merken dat het sterker wordt als het vochtig weer is (meer corrosie) en minder wordt als je een paar stevig hebt geremd (de remmen zijn dan weer schoon). Overigens schijnt het ook te maken te hebben met het feit dat het om high-performance remmen gaat. Die piepen over het algemeen sneller. Ook de duurdere sportwagens met Brembo's schijnen er last van te hebben. Mijn Fisker had Brembo's én regenerative braking, dus je kunt nagaan wat voor vreselijk gepiep dat opleverde.

Ook update gehad en sindsdien werkt Google/navigatie veel trager, kijk het nog even aan, maar dit hoort/kan anders.

Bij mij deed de 3G-verbinding (Google Maps, internetradio) het juist pas nádat ik de update naar 5.6 had gehad. Maar ik was die dag toevallig bij Tesla in Tilburg, dus het kan zijn dat daar de instellingen gelijk goed zijn gezet.
 
Kan het kloppen dat er nergens het woord "performance" op de eindfactuur vermeld staat?
Ik zie code MS02 en vermelding "Model S Standard 2013" , en een bedrag ex van €80.619,83

Staat er bij mij idd ook zo op terwijl ik ook een Performance besteld heb.

MS02.jpg



Prijs is de prijs van een Performance ex BTW dus op dat punt klopt het.
Vin nummer staat ook op factuur, en deze verwijst natuurlijk wel naar een performance, dus dat zou goed moeten komen....
 
Het zou een leuke gimmick er naast zijn, maar ik denk niet dat er echt prioriteit voor is bij Tesla.
Ben ik niet helemaal met je eens. Met regelmaat slaat men zich op de borst met "less is more" je hebt zelfs geen startknop in de Tesla waarbij dat bij de andere merken wel het geval is.
Wie gaat er nou nog de deur uit zonder z'n smartphone? De sleutel of zoals Tesla het noemt keyfob die je in je zak kan laten zitten en de auto die weet dat je komt of gaat, hem voor je opent of automatisch sluit. Geweldig maar dat had m'n Renault 10 jaar geleden ook al....
Let's make the next step and loose the key!!
 
Ben ik niet helemaal met je eens. Met regelmaat slaat men zich op de borst met "less is more" je hebt zelfs geen startknop in de Tesla waarbij dat bij de andere merken wel het geval is.
Wie gaat er nou nog de deur uit zonder z'n smartphone? De sleutel of zoals Tesla het noemt keyfob die je in je zak kan laten zitten en de auto die weet dat je komt of gaat, hem voor je opent of automatisch sluit. Geweldig maar dat had m'n Renault 10 jaar geleden ook al....
Let's make the next step and loose the key!!

Als we dan toch die kant opgaan :wink: Tegenwoordig is elke auto uitgerust met de meest geavanceerde detectie technieken. Waarom geen camera's in en buiten de auto die met behulp van gezichtsherkenning de berijder identificeren en hem/haar zo toegang verlenen. De techniek is er dus waarom niet toepassen. Elke telefoon of andere kunstmatig mechanisme om jezelf te identificeren wordt daarmee overbodig. Als je het combineert met bijv. fingerprint detectie om de auto te starten dan is het nog veiliger als een key, keyfob of wel ding dan ook wat je bij je moet dragen en dus kunt verliezen.
 
Als we dan toch die kant opgaan :wink: Tegenwoordig is elke auto uitgerust met de meest geavanceerde detectie technieken. Waarom geen camera's in en buiten de auto die met behulp van gezichtsherkenning de berijder identificeren en hem/haar zo toegang verlenen. De techniek is er dus waarom niet toepassen. Elke telefoon of andere kunstmatig mechanisme om jezelf te identificeren wordt daarmee overbodig. Als je het combineert met bijv. fingerprint detectie om de auto te starten dan is het nog veiliger als een key, keyfob of wel ding dan ook wat je bij je moet dragen en dus kunt verliezen.
Persoonlijk vind ik een fysieke sleutel nog altijd de beste manier om je auto te laten opengaan. Ik vind dat jullie wel heel ver gaan in jullie future requirements voor de Model S. Geef mij maar de sleutel, en voor mijn part coderen ze eerst een deftige Navigon app met deftige integratie van verkeersinfo vooraleer ze aan deze wishlist beginnen.
Ieder zijn eigen prioriteiten neem ik aan...
 
Ik denk toch echt dat security de belangrijkste reden is om het voorlopig bij de keyfob te houden.
De mobiele telefoon is niet bedoeld als security token. Bluetooth id kan wel worden uitgelezen, maar ook door derden en gekopieerd. Da's wel heel eenvoudig om zo in je auto te komen. Vingerafdruk is al iets lastiger, maak ook die kan met wat moeite van een achtergelaten glas worden overgenomen en omgezet in een vorm waarmee je de oorspronkelijke vinger kunt nadoen. Is ingeval van de nieuwe iPhone nogmaals gedemonstreerd (in dat geval niet heel erg, nog altijd veiliger dan een code invoeren die een ander kan zien).
Je wilt een secure device (iets wat gecertificeerd is of doe jou zelf geproduceerd) dat met de auto kan communiceren en codes kan uitwisselen. Telefoons die NFC ondersteunen zijn wellicht wel geschikt, maar die zijn er nog niet veel (een NFC sticker zou uitkomst kunnen bieden, maar die hebben een heel beperkt bereik).
Keyfob is op dit moment dus helemaal geen slechte oplossing lijkt me.
 
Ik heb vooral problemen met de re-gen in combinatie met het uitschakelen van de cruise control. De CC uitzetten met het pookje doe je typisch als remmen niet direct je intentie is (dan zou je immers de rem gebruiken om de CC uit te schakelen) maar de auto juist wilt laten rollen (even iets inhouden voor die wat tragere auto die voor jou een vrachtwagen inhaalt)
Nu moet je eerst op het gas om de re-gen op te vangen cq te voorkomen.
Een langzaam oplopende re-gen ipv direct voluit na het uitschakelen van de CC zou toch softwarematig mogelijk gemaakt moeten kunnen worden en veel zinniger zijn.

Er zitten trouwens meer bugs in de CC. Als je inschakelt laat hij eerst standaard het 'gas' los om vervolgens weer te accelereren.
Ook een tandje/kilometertje erbij gaat veel te lomp/schokkerig.

Verbaast me allemaal een beetje. Je zou inderdaad verwachten dat ze daar in de VS al veel feedback over gehad hebben.

Als ik zo hoor zijn er nog echt maar weinig mensen die 'dynamisch' met de CC rijden. Ik rij ook bijna altijd met de CC en veel aan- en afzetten om even 'gas' te lossen en weer op snelheid te komen. Soms geef ik echter een klein stootje op het rempedaal om de CC af te zetten, maar dan heb je idd dat de remlichten mogelijks even aan gaan.

Om die reden had ik ooit eens op de teslamotors.com fora gezet of een optie van 'flappy paddles' geen goed idee zou zijn. Softwarematig zou je daar dus bvb de regen instellingen kunnen mee aanpassen of ook de CC pauze/resume functie. (Of om het even welke ander functie, het zijn uiteindelijk gewoon 2 extra handige programeerbare knoppen aan het stuur).
De meeste reacties waren onmiddelijk gekant tegen het idee, want je moet in een Model S niet schakelen! Het One-Pedal driving is/was de nieuwe kunst. Mij lijkt het dus ook dat de amerikanen daar dus ook niet echt veel op CC rijden, en zeker al niet 'dynamisch'.

Maar leuk te horen dat er nog een mensen zijn met zulk een CC rijgedrag. Nu enkel nog een softwareupdate voor adaptieve CC en auto-breaking, en dan kan je rustig wat internetten tijdens het aanschuiven in de file ;-)