Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Effe andere vraag: weet iemand of je nog BTW moet corrigeren voor prive gebruik? Bij een normale auto is het bedrag auto x 12% x bijtellingstarief. Is ons geval is het € 100.000 (ongeveer) x 12% x 0% = € 0,00. Ik snap dit toch goed? Heb voor mijn Twizy ook geen correctie gedaan en mijn accountant er niet over gehoord. Iemand ervaring? Widodh, hoe doen jullie dit met de Roadster?

Ray,

Voor zover mij bekend (ik ben geen fiscalist):

Per 1/7/2011 moet voortaan 2.7% BTW correctie toegepast worden (de oude formule bijtelling * 12% * Cataloguswaarde is toen vervallen).
Dit geldt voor elke auto (dus ook voor een EV)
Enige uitzondering is dat bij ouder dan 5 jaar (en voor zover ik weet bij aankoop margeauto) 1,5% gehanteerd kan worden.
Daarnaast kan bij evt. aantonen van minder BTW voordeel (in beginsel niet hard te maken bij vooraftrek BTW bij nieuwe auto, maar bijv. bij een margeauto een stuk makkelijker) evt. minder betaald worden.
Ik zal dus voor zowel de ZOE als later dit jaar de S 2.7% moeten corrigeren (voor de ZOE wellicht zelfs INCL. batterijwaarde.....!). Kleine geruststelling: aangezien er geen BTW inkomsten tegenover staan zijn dit kosten voor de ondernemen, en als zodanig weer aftrekbaar.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. John
 
Last edited by a moderator:
Lester leest dit topic ook mee! ;)

Ik kreeg van hem vandaag (Top Lester!) ook een telefoontje en hij vertelde hij mij dat ik mijn R231 en R232 eind September en uiterlijk begin Oktober kan verwachten.

Hij vertelde me nog meer over de leveringsvolgorde, maar dat deel ik liever niet publiekelijk hier. Ik vind dat Lester dat beter kan verwoorden dan ik dat hier op het forum kan. Veel dingen op internet worden verkeerd begrepen.

Ik ben blij voor jou. En dat meen ik oprecht, want je bent een fan van het eerste uur. Maar dat laat onverlet dat ik niet begrijp waarom ik met Sig #283 (en wellicht zelfs nog vroegere Signatures ook) een leverdatum van begin oktober opkrijg, terwijl jij eind september-begin oktober als uiterste levertijd opkrijgt voor de R231 en R232 opkrijgt? En waarom iemand met een Sig in de 400-series al een vaste leverdag heeft van mid-september snap ik ook al niet?

Ik weet het, ik klink als een klein verwend kind, maar als Signature-reserveringshouder mag je wel anderhalf jaar lang 30.000€ risicokapitaal voorschieten en ook nog eens een paar duizend euro premie betalen voor de garandeerd eerste serie, dus misschien dat iemand bij Tesla me dit wil uitleggen? En het ook kan oplossen?
 
Met betrekking tot de Tesla "Fabriek" in Tilburg... Had ik vorige week begrepen dat de Tesla Model S toekomt in Tilburg met alles er op, er aan en er in (motor). En dat ze de wagens een soort 90sec. battery swap doen zoals bij de demonstratie van enkele weken geleden. Dan worden de wagens naar België getransporteerd voor Intercommunautaire Transactie (BTW). En aan de klanten geleverd.
 
Met betrekking tot de Tesla "Fabriek" in Tilburg... Had ik vorige week begrepen dat de Tesla Model S toekomt in Tilburg met alles er op, er aan en er in (motor). En dat ze de wagens een soort 90sec. battery swap doen zoals bij de demonstratie van enkele weken geleden. Dan worden de wagens naar België getransporteerd voor Intercommunautaire Transactie (BTW). En aan de klanten geleverd.

Ik weet niet van wie je die info hebt. Maar toen ik laatst in Tilburg was werd me verteld dat de auto's zonder accu en zonder motor aankomen uit US (met wielen). Plaatsen van de accu gebeurt in Tilburg handmatig, dus zeker niet in 90 seconden.
 
Ik weet niet van wie je die info hebt. Maar toen ik laatst in Tilburg was werd me verteld dat de auto's zonder accu en zonder motor aankomen uit US (met wielen). Plaatsen van de accu gebeurt in Tilburg handmatig, dus zeker niet in 90 seconden.
Ik had het zo begrepen van Gert-Jan. Hou er rekening mee dat ze daar hele "ship-loads" moeten verwerken. En het is gemakkelijker om de motor erin te laten ;-)
 
Ik heb de indruk dat Lester enkel mensen uit NL opbelt...
Ik hoop dat jij ook snel je telefoontje krijgt!

Ik ben blij voor jou. En dat meen ik oprecht, want je bent een fan van het eerste uur. Maar dat laat onverlet dat ik niet begrijp waarom ik met Sig #283 (en wellicht zelfs nog vroegere Signatures ook) een leverdatum van begin oktober opkrijg, terwijl jij eind september-begin oktober als uiterste levertijd opkrijgt voor de R231 en R232 opkrijgt? En waarom iemand met een Sig in de 400-series al een vaste leverdag heeft van mid-september snap ik ook al niet?

Ik weet het, ik klink als een klein verwend kind, maar als Signature-reserveringshouder mag je wel anderhalf jaar lang 30.000€ risicokapitaal voorschieten en ook nog eens een paar duizend euro premie betalen voor de garandeerd eerste serie, dus misschien dat iemand bij Tesla me dit wil uitleggen? En het ook kan oplossen?
Ik moet het antwoord je daarop echt schuldig blijven, ik heb geen flauw idee.

Ik hoop dat Lester of iemand anders je daarop een goed antwoord kan geven.

Wel ben ik zelf 'bang' dat de R's en P's snel gaan volgen na de Sig's. Maar je hebt verder gelijk, jij hebt wel 30k in een bedrijf gestopt met de melding: "Succes! Geef mij een mooie auto"
 
Eerste aanbetaling in 2011 - later omgezet naar SIG.

Een week of 2 geleden een mailtje aan GJ - geen antwoord.
Een dag of wat geleden idem, gisteren Lester gemaild - zou nu toch wel antwoord of telefoontje verwachten...

Nogmaals - dat de info slecht beschikbaar is ligt denk ik niet aan de mensen in Europa - dat ze desalniettemin wel een reactie kunnen geven echter wel.
 
Eerste aanbetaling in 2011 - later omgezet naar SIG.

Een week of 2 geleden een mailtje aan GJ - geen antwoord.
Een dag of wat geleden idem, gisteren Lester gemaild - zou nu toch wel antwoord of telefoontje verwachten...

Nogmaals - dat de info slecht beschikbaar is ligt denk ik niet aan de mensen in Europa - dat ze desalniettemin wel een reactie kunnen geven echter wel.

+1 ik heb ook al 2 mails gestuurd naar gertjan. ook nog steeds geen reactie. bellen is de volgende stap over een paar dagen
 
Ik hoop dat jij ook snel je telefoontje krijgt!

Ik moet het antwoord je daarop echt schuldig blijven, ik heb geen flauw idee.

Ik hoop dat Lester of iemand anders je daarop een goed antwoord kan geven.

Wel ben ik zelf 'bang' dat de R's en P's snel gaan volgen na de Sig's. Maar je hebt verder gelijk, jij hebt wel 30k in een bedrijf gestopt met de melding: "Succes! Geef mij een mooie auto"

Dat de R's en P's snel op de Sigs volgen vind ik geen enkel probleem. Hoe sneller mensen hun auto krijgen, hoe beter. En hoe meer auto's Tesla snel als omzet kan boeken, hoe beter. Als het aan mij lag had iedereen zijn auto al een half jaar geleden gehad. Maar Tesla moet daarbij wel de Sigs als eerste afleveren (want daar is een premie voor betaald), meteen gevolgd door de R's (want dat zijn de trouwe Tesla-klanten) en meteen daarna de P's.
 
dat wordt met mijn P1332 december!:confused: hoe gaan ze dan op die paar weken die andere duizenden nog leveren?:crying:

heb echt niet veel zin om midden de winter een nieuwe auto in ontvangst te nemen:scared:
ik blijf toch nog hopen op een "verrassing":rolleyes:

Ik vermoed dat alle Noren en Zwitsers tegen die tijd hun auto al hebben (die liggen 1 tot 1,5 maand voor in het traject). Dat is al de helft van alle auto's. Toch kan het voor de rest van Europa nog krap gaan worden om alle resterende auto's in 2013 uit te leveren.
 
Ik vermoed dat alle Noren en Zwitsers tegen die tijd hun auto al hebben (die liggen 1 tot 1,5 maand voor in het traject). Dat is al de helft van alle auto's. Toch kan het voor de rest van Europa nog krap gaan worden om alle resterende auto's in 2013 uit te leveren.
Het is toch niet voor heel Europa (fiscaal) van belang dat de auto in 2013 geleverd wordt?
 
Kreeg van Lester ca 20 sept door, hetgeen later zou zijn dan S416. Dat kwam omdat moment van configureren beslissend is en niet van reservering. Ik heb echter finalized zodra dat kon, en dat was later dan sommige latere Sigs, maar GJ zei toen dat dat moment niet van invloed zou zijn op de uiteindelijke lever volgorde. Lester zegt dus nu het tegendeel.

Alles op zijn tijd en niets overhaasten vind ik prima, maar wie het eerste komt, toch ook het eerste bedienen (s416 - niets persoonlijke, hoor).

Krijg hier wel wat jeuk van !
 
Het is toch niet voor heel Europa (fiscaal) van belang dat de auto in 2013 geleverd wordt?

ficaal belang of niet, volgorde hanteren! iedereen heeft wel ergens een argument om hem sneller "nodig " te hebben.
we zijn als Belgen blijkbaar al een stuk naar achter geduwd omwille van een fout (door Tesla) bij de oprichting van de Belgische vennootschap.
waardoor we een stuk later hebben kunnen finaliseren.
Nu nog eens naar achter schuiven omwille van het fiscaal voordeel van NL? nee, dank u:cursing:
 
dat wordt met mijn P1332 december!:confused: hoe gaan ze dan op die paar weken die andere duizenden nog leveren?:crying:

heb echt niet veel zin om midden de winter een nieuwe auto in ontvangst te nemen:scared:
ik blijf toch nog hopen op een "verrassing":rolleyes:

He Frank, ik krijg met nr. 1524 in de week van 3-7 november. Overigens gaf Lester bij mij aan dat het RN nummer voor hem is om de informatie op te zoeken.
 
He Frank, ik krijg met nr. 1524 in de week van 3-7 november. Overigens gaf Lester bij mij aan dat het RN nummer voor hem is om de informatie op te zoeken.

Ik belde de reserveringlijn deze ochtend.
Robbert Bloem vertelde me dat ik (P1729) in oktober geleverd krijg. Dus binnen het eerste delivery window dat ik kreeg ( sep okt).
Ik denk dat niet iedereen bij Tesla dezelfde data heeft. Ik vroeg nog of er in december auto's op kenteken gezet worden die in januari geleverd worden. Hij vertelde dat de auto eerst fysiek in Tilburg moet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 
Last edited: