Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo nu alleen de sleutel (en de auto) nog :)

image.jpg
 
Artikel in de Brabanste krant: "De auto's zijn al onderweg naar Tilburg". Natuurlijk uit de mond van een PR-dame, maar wat andere data (opening etc) werden ook genoemd. Zoals altijd: het blijft speculeren!

"... tot de officiele openening, die binnen enkele weken moet plaatsvinden." Ik neem aan dat je de opening pas houdt als er auto's zijn, zo'n lege hal is het toch ook niet met zo'n feest. En "enkele weken", dat klinkt als 4/5? In elk geval niet als september zou ik zeggen. Ik zet in op zaterdag 24 augustus, opening en eerste feestelijke aflevering.
 

Firmware 5.5 in EU Spec Cars...

I took a video of it:
Versjons info on Vimeo

This is from Tesla in Oslo, Norway:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112558.jpg

Winterpack:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112718.jpg

Wifi is available, I pressed the 3G button and got the menu:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112906.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112918.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112929.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113008.jpg

Child seats is fabric in EU, is the cupholder different?
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113446.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113452.jpg

Charger:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113456.jpg

i got to testdrive a EU spec P85+.
Not many km's on the total.

Got to take a few photos of the parkin sensors as well...
Front shows in the left mini screen, rear shows in a separate window below the backup camera.
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122315.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122321.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122323.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122341.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122345.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122347.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122342.jpg


First Posted by
Cirion

user-offline.png

Junior Member
reputation_pos.png
Join DateAug 2012LocationNorwayPosts19

Als ik het bericht goed interpreteer zou deze EU-spec Tesla Model S in Noorwegen gereden zijn door 'Cirion'
 
Last edited:

Firmware 5.5 in EU Spec Cars...

I took a video of it:
Versjons info on Vimeo

This is from Tesla in Oslo, Norway:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112558.jpg

Winterpack:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112718.jpg

Wifi is available, I pressed the 3G button and got the menu:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112906.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112918.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_112929.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113008.jpg

Child seats is fabric in EU, is the cupholder different?
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113446.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113452.jpg

Charger:
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_113456.jpg

i got to testdrive a EU spec P85+.
Not many km's on the total.

Got to take a few photos of the parkin sensors as well...
Front shows in the left mini screen, rear shows in a separate window below the backup camera.
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122315.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122321.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122323.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122341.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122345.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122347.jpg
http://www.speedy.no/ModelS/P_20130718_122342.jpg


First Posted by
Cirion

user-offline.png

Junior Member
reputation_pos.png
Join DateAug 2012LocationNorwayPosts19

Als ik het bericht goed interpreteer zou deze EU-spec Tesla Model S in Noorwegen gereden zijn door 'Cirion'

Als dit echt zo wordt zoals de plaatjes laten zien, dan wordt het echt super. Kom maar op, draaien met die fabriek. Durf gewoon niet op vakantie te gaan. Bang dat ik weg ben als ik hem kan halen.
 
Vergelijk het met de geboorte van een kind, je WEET dat hij/zij er aan komt, maar de precieze dag is altijd even afwachten (behalve medische uitzonderingen etc).
Kan niet wachten tot mijn Model S er "opeens" is ;)

Nu weet ik niet wat de draagtijd in jouw kant van de wereld is, maar mijn kinderen kwamen binnen een range van 2 weken. Daar doe ik het ook wel mee qua bandbreedte van Tesla. Maar zoals altijd... niets, behalve holle woorden waar we niets mee kunnen. Kijk eens op dit forumpje, allemaal mensen die opgewonden raken als er een werkelijk NIETSZEGGENDE status (b.v. "we zijn onderdelen rapen"...) verandert in hun scherm. En daar dan ook nog conclusies aan proberen te verbinden! Het wordt veroorzaakt door de elementaire fout van Tesla: permanent stilzwijgen over aflevering.

Ik begrijp dat je als merk anders wilt zijn dan de mainstream autobakkers. Maar als je je als CEO op de borst slaat met het beste onderhoudsprogramma, het beste dit en het beste dat - alles voor de klant - dan zou een lullig delivery time frame niet misstaan.

Irritant en ignorant. Zeker voor een fabrikant van met deze pretenties.
 
Nu weet ik niet wat de draagtijd in jouw kant van de wereld is, maar mijn kinderen kwamen binnen een range van 2 weken. Daar doe ik het ook wel mee qua bandbreedte van Tesla. Maar zoals altijd... niets, behalve holle woorden waar we niets mee kunnen. Kijk eens op dit forumpje, allemaal mensen die opgewonden raken als er een werkelijk NIETSZEGGENDE status (b.v. "we zijn onderdelen rapen"...) verandert in hun scherm. En daar dan ook nog conclusies aan proberen te verbinden! Het wordt veroorzaakt door de elementaire fout van Tesla: permanent stilzwijgen over aflevering.

Ik begrijp dat je als merk anders wilt zijn dan de mainstream autobakkers. Maar als je je als CEO op de borst slaat met het beste onderhoudsprogramma, het beste dit en het beste dat - alles voor de klant - dan zou een lullig delivery time frame niet misstaan.

Irritant en ignorant. Zeker voor een fabrikant van met deze pretenties.
En toen duwde allemaal nog eens op F5
 
Nu weet ik niet wat de draagtijd in jouw kant van de wereld is, maar mijn kinderen kwamen binnen een range van 2 weken. Daar doe ik het ook wel mee qua bandbreedte van Tesla. Maar zoals altijd... niets, behalve holle woorden waar we niets mee kunnen. Kijk eens op dit forumpje, allemaal mensen die opgewonden raken als er een werkelijk NIETSZEGGENDE status (b.v. "we zijn onderdelen rapen"...) verandert in hun scherm. En daar dan ook nog conclusies aan proberen te verbinden! Het wordt veroorzaakt door de elementaire fout van Tesla: permanent stilzwijgen over aflevering.

Ik begrijp dat je als merk anders wilt zijn dan de mainstream autobakkers. Maar als je je als CEO op de borst slaat met het beste onderhoudsprogramma, het beste dit en het beste dat - alles voor de klant - dan zou een lullig delivery time frame niet misstaan.

Irritant en ignorant. Zeker voor een fabrikant van met deze pretenties.

Bij mijn reservatie heb ik gevraagd naar de vermoedelijke leverdatum. Mid oktober 2013 is mij toen als indicatie meegegeven.
Dat is eigenlijk nog steeds de datum die ik krijg. De oorspronkelijke raming lijkt dus niet zo fout.

Maar ik ben mij er bewust van dat dit niet voor iedereen -en al zeker voor SIG's- geldt.

Dus akkoord, Elon mag dan een meester zijn in communicatie naar de pers (zie bvb de recall); maar naar de klanten toe heeft Tesla veel te leren.
 
Tesla is een prachtig bedrijf maar van het pre-sales traject hebben ze werkelijk geen kaas gegeten.

Ze hebben deskundige medewerkers zitten in alle Europese landen echter er is totaal geen communicatieplan waarin staat hoe ze de medewerkers gaan gebruiken om de klanten te informeren. Ze gebruiken de wedsite en die werkt voor geen kant.

Nog steeds is het onbekend of je auto gemaakt is, hoe lang het duurt voor hij in Tilburg is en hoe snel de uiteindelijke aflevering gaat plaatsvinden. We krijgen een mailtje.....o ja, vanaf nu naar Tilburg voor je onderhoud....???? In de krant lezen we dat er een openingsparty komt. Leuk, zo benieuwd of we worden uitgenodigd.

Ik heb 2 jaar geleden een Sig besteld op basis van een foto, niet in het echt gezien, fabriek bestond niet eens. Aflevering was " een laat kerstkado" met speciale opties enkel voor de Sig.

Het verhaal speciale opties zijn oude koeien, laat maar liggen, die stinken al. Maar de informatie over de aflevering is nog steeds beroerd. Kerst werd, feb, mei, bevestiging aflevering Jun/jul....aug, begin sept en nu is het half september.

Als de Model S geen Model S was geweest had ik met dit bedrijf nooit geen zaken willen doen! Maar ja, het is WEL een Model S!

( sorry Lester en Gert Jan, dit verhaal gaat niet over jullie!)
 
Tesla is een prachtig bedrijf maar van het pre-sales traject hebben ze werkelijk geen kaas gegeten.

Ze hebben deskundige medewerkers zitten in alle Europese landen echter er is totaal geen communicatieplan waarin staat hoe ze de medewerkers gaan gebruiken om de klanten te informeren. Ze gebruiken de wedsite en die werkt voor geen kant.

...

( sorry Lester en Gert Jan, dit verhaal gaat niet over jullie!)
Ik moet je helaas gelijk geven.

Er werken echt goede, eerlijke mensen bij Tesla in Europa (en daar buiten), maar het klopt aan alle kanten idd niet. We hebben die charging EU flyer ergens vandaan moeten toveren? Foto's van parkeersensoren komen ook uit Noorwegen van iemand die daar toevallig was?

Officieël hebben we bijv de Europese laad ingang nog niet eens gezien! Bizar eigenlijk. Mijn omgeving verklaard me ook voor gek.

ik ga naar Domburg dus kan hem altijd zelf halen. Je denkt toch niet dat de eerste echte km door iemand anders dan mijzelf gemaakt worden :tongue:
Goede keuze! Kan je een beetje mixen tussen alle Panamera's, X5's en Q7's.

Domburg heeft ook al een paar laadpalen, dus dat komt wel goed: Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto
 
Als dit echt zo wordt zoals de plaatjes laten zien, dan wordt het echt super. Kom maar op, draaien met die fabriek. Durf gewoon niet op vakantie te gaan. Bang dat ik weg ben als ik hem kan halen.

Ik zie overigens dat ook de Europese modellen een vast hoofdsteden hebben. Ik had er overigens geen last ervan, want ze lopen best ver door. Verder heb ik in de Twizy ook zo'n vast hoofdsteun, dus denk dat het mag als ie een bepaalde hoogte heeft. Ik vind het overigens wel mooi zo'n stoel uit een stuk, ziet er strak uit.

- - - Updated - - -

Goede keuze! Kan je een beetje mixen tussen alle Panamera's, X5 en Q7's
Domburg heeft ook al een paar laadpalen, dus dat komt wel goed: Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto

ik weet het, vorig jaar had ik een appartement gehuurd recht tegenover de grote parkeerplaats van het dorp met twee laadpalen. We hebben toen ook veel met de Twizy daar rond gereden, waarbij op een gegeven moment mensen op het terras zeiden, "hè, daar heb je dat rare karretje weer!"
 
Jongens en meisjes,

Lang geleden, toen de stroom nog atoom en de tientjes van hout waren, heeft Ome Widodh een brief geschreven naar Meneer Musk. Hij heeft hem op het hart gedrukt toch vooral rekening te houden met een raar systeem dat ze in die oude landen hebben, iets met 3-fasen. En dat is Ome Widodh gelukt! De grote Amerikaanse meneer heeft zijn autootjes aangepast en binnenkort, we kunnen jullie niet vertellen wanneer, kunnen alle blije Teslarijders aan de 3-fasen.

Cut the crap: het is Widodh destijds gelukt om aandacht te krijgen en dat heeft gewerkt. Waarom doen we dit niet nog een keer? Denken jullie werkelijk dat ons getrol op dit forum doordringt in Californië? En dat is wel waar het gebeurt!

Dus ik stel voor: we gaan een brief schrijven. Aan Musk, Blankenstein et al. Iemand emailadressen? Ik wil de brief met liefde opstellen, wat mij betreft zijn onderwerpen:

- wanneer worden de eerste auto's aan klanten geleverd in NL?
- is er substantieel onderscheid in levertijd tussen de Sig's en de gewone S'en?
- wordt er (globaal) afgeleverd op volgorde van bestelling?
- gaat de aflevering in de EU per land?
- zo ja, welk land prevaleert dan?
- gaan de leveringen daarna in waves (gezien productie en transport)?

Graag punten aandragen om mee te nemen maar laten we die vragenlijst niet TE lang maken, dan krijg je geen antwoord. Kijk ook even naar de vorige posts waarin al vragen over sensoren en oplaadsysteem beantwoord worden, oud nieuws dus.

Als jullie vanavond en morgen de vragen aanleveren dan zal ik de brief dit weekend versturen.

Elon: Here we come!

P.s: de emailadressen van Tesla graag in PM. Ik zal de brief hier posten.
 
Jongens en meisjes,

Lang geleden, toen de stroom nog atoom en de tientjes van hout waren, heeft Ome Widodh een brief geschreven naar Meneer Musk. Hij heeft hem op het hart gedrukt toch vooral rekening te houden met een raar systeem dat ze in die oude landen hebben, iets met 3-fasen. En dat is Ome Widodh gelukt! De grote Amerikaanse meneer heeft zijn autootjes aangepast en binnenkort, we kunnen jullie niet vertellen wanneer, kunnen alle blije Teslarijders aan de 3-fasen.

Cut the crap: het is Widodh destijds gelukt om aandacht te krijgen en dat heeft gewerkt. Waarom doen we dit niet nog een keer? Denken jullie werkelijk dat ons getrol op dit forum doordringt in Californië? En dat is wel waar het gebeurt!

Dus ik stel voor: we gaan een brief schrijven. Aan Musk, Blankenstein et al. Iemand emailadressen? Ik wil de brief met liefde opstellen, wat mij betreft zijn onderwerpen:

- wanneer worden de eerste auto's aan klanten geleverd in NL?
- is er substantieel onderscheid in levertijd tussen de Sig's en de gewone S'en?
- wordt er (globaal) afgeleverd op volgorde van bestelling?
- gaat de aflevering in de EU per land?
- zo ja, welk land prevaleert dan?
- gaan de leveringen daarna in waves (gezien productie en transport)?

Graag punten aandragen om mee te nemen maar laten we die vragenlijst niet TE lang maken, dan krijg je geen antwoord. Kijk ook even naar de vorige posts waarin al vragen over sensoren en oplaadsysteem beantwoord worden, oud nieuws dus.

Als jullie vanavond en morgen de vragen aanleveren dan zal ik de brief dit weekend versturen.

Elon: Here we come!

P.s: de emailadressen van Tesla graag in PM. Ik zal de brief hier posten.

Hij heeft zijn mail gezegd tijdens teslalive tegen de meneer die open solliciteerde bij elon
 
Bij mijn reservatie heb ik gevraagd naar de vermoedelijke leverdatum. Mid oktober 2013 is mij toen als indicatie meegegeven.
Dat is eigenlijk nog steeds de datum die ik krijg. De oorspronkelijke raming lijkt dus niet zo fout.

Maar ik ben mij er bewust van dat dit niet voor iedereen -en al zeker voor SIG's- geldt.

Dus akkoord, Elon mag dan een meester zijn in communicatie naar de pers (zie bvb de recall); maar naar de klanten toe heeft Tesla veel te leren.

Ook bij mij is de oorspronkelijke timeframe van juli-augustus nog steeds haalbaar. Dus pas als september aanbreekt zonder auto en zonder signaaltje van Tesla, mag ik eigenlijk pas gaan klagen. Dat gezegd hebbende, toen ik de order nog moest gaan plaatsen werd ik diverse keren gebeld en voelde ik me in de watten gelegd. Maar nu is het al een paar maanden stil. Ik hoop dat het niet te maken heeft met het feit dat de handtekening nu is gezet...

Dus ja, ik zou graag eens gebeld worden. Gewoon om te horen zeggen dat de auto deze week is geproduceerd (dat zou toch onderhand wel moeten) of misschien volgende week wordt geproduceerd, of de week daarna, en dat het transport dan nog zo'n 5-6 weken duurt. Dat betekent dan begin september en is niet leuk. Maar ik zou er toch blij mee zijn, gewoon alleen al omdat ik dan als klant (en uitdrager van het Tesla-merk - met zelf uit Amerika geïmporteerde jack en cap) wat persoonlijke aandacht krijg en me gewaardeerd voel.

:rolleyes: