Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wiebe, ik waardeer je inzet maar ben er bang voor dat het net zoveel oplevert als (mijn) geklaag op dit forum.
Het duurde bij Widoh maanden voordat hij een reactie kreeg.

Wellicht kunnen we beter de directeur van Tesla aanschrijven die verantwoordelijk is voor de wereldwijde uitrol. The tall Dutchguy, Joost de Vries. Hij is verantwoordelijk en laat helemaal niets meer van zich horen terwijl dit wel zijn taak is. Van George Blankenship al maanden niets meer gehoord en al maanden niet meer gezien......er is dus gewoon gezeik in het MT ( heerlijk kort door de bocht)

Volgens mij weten ze best wat er mis gaat, het is een Amerikaans bedrijf en wordt topdown geleid.....pas als meneer Elon zeg dat het goed is mag iets worden doorgevoerd.

Met 1 simpele blog kunnen ze alle informatie delen, niets beursgevoelig! Waarom later en wanneer gaan ze komen?
 
Wiebe, ik waardeer je inzet maar ben er bang voor dat het net zoveel oplevert als (mijn) geklaag op dit forum.
Het duurde bij Widoh maanden voordat hij een reactie kreeg.

Wellicht kunnen we beter de directeur van Tesla aanschrijven die verantwoordelijk is voor de wereldwijde uitrol. The tall Dutchguy, Joost de Vries. Hij is verantwoordelijk en laat helemaal niets meer van zich horen terwijl dit wel zijn taak is. Van George Blankenship al maanden niets meer gehoord en al maanden niet meer gezien......er is dus gewoon gezeik in het MT ( heerlijk kort door de bocht)

Volgens mij weten ze best wat er mis gaat, het is een Amerikaans bedrijf en wordt topdown geleid.....pas als meneer Elon zeg dat het goed is mag iets worden doorgevoerd.

Met 1 simpele blog kunnen ze alle informatie delen, niets beursgevoelig! Waarom later en wanneer gaan ze komen?

Heren, dit heeft m.i. nauwelijks met beursgevoelige info te maken. En als we een andere Kahuna moeten hebben, prima. Ik wil juist een vriendelijke brief namens honderden Belgische en NL bestellers en fans mailen, ongeacht naar wie. Niet geschoten... En wellicht krijgen we eerder antwoord dan Widodh; daar zat dan ook een technisch vraagstuk aan vast. Dit niet. Dit weten ze al een tijd, zeker binnen wat bandbreedtes.
 
Heren, dit heeft m.i. nauwelijks met beursgevoelige info te maken. En als we een andere Kahuna moeten hebben, prima. Ik wil juist een vriendelijke brief namens honderden Belgische en NL bestellers en fans mailen, ongeacht naar wie. Niet geschoten... En wellicht krijgen we eerder antwoord dan Widodh; daar zat dan ook een technisch vraagstuk aan vast. Dit niet. Dit weten ze al een tijd, zeker binnen wat bandbreedtes.

Wieberoni je hebt mijn toestemming om er een heel mooi, licht provocerend verhaal van te maken.
 
Heren, dit heeft m.i. nauwelijks met beursgevoelige info te maken. En als we een andere Kahuna moeten hebben, prima. Ik wil juist een vriendelijke brief namens honderden Belgische en NL bestellers en fans mailen, ongeacht naar wie. Niet geschoten... En wellicht krijgen we eerder antwoord dan Widodh; daar zat dan ook een technisch vraagstuk aan vast. Dit niet. Dit weten ze al een tijd, zeker binnen wat bandbreedtes.

wiebe ok mijn zege heb je,ben vooral benieuwd wanneer je antwoord krijgt
 
Wiebe,

Begin maar alvast te schrijven want ik wil die brief/mail ook wel versturen uit mijn naam.
Ik zou vooral het accent leggen op het feit dat ze eens wat concreet en to the point met hun info moeten zijn en niet zo'n disclaimertaal die we soms te horen/lezen krijgen.
 
ik heb al eerder (2x) met Elon gemailed en hij reageerde heel snel, maar ik weet niet of ik hem hiermee wil vermoeien, hij heeft zat grote uitdagingen en er zit duidelijk schot in.
In de komende weken zal veel duidelijk worden en voor de vakantie is toch niks te verwachten, kom ik terug zal een leveringsdatum/tijd bekend zijn (verwachting is momenteel september).
 
Ach ja, wij zitten ook al zo lang tussen verwachting en informatie. Zal vast goed komen, maar gewoon jammer dat Tesla niet actief is met info-verspreiding. Dat verhoogt feestvreugde en vertrouwen.
Alle info is goed. Dus Wiebe in brief graag ook nieuwsbrief naar Ned. Reserveringshouders. Ook al is in hun ogen simpele info, ze weten misschien nog niet hoe belangrijk het voor ons is!
 
Vanavond op de opening van de Tesla Store Brussels met Mark Langens gesproken. Hij bevestigde dat ze vanaf vandaag ook leverings datums mochten vrijgeven/communiceren aan al die het vroeg. Het kon het ook meteen op z'n iPad zien. Mijn Tesla Model S 85kWH #411 zal beschikbaar zijn tussen 23-31 oktober 2013.
Voor Signature Model S kan hij zelfs de exacte datum geven.


Er werd ook verteld dat het Tesla Service Centre in Sint-Stevens-Woluwe ook vanaf vandaag open is. En er voor het einde van dit jaar nog een Tesla Service Center/mini store in Antwerpen komt.


Leveringen moeten gebeuren via de Belgische vestigingen voor belastings en inschrijf redenen. Maar je zou perfect je onderhoud in Tilburg kunnen laten doen als dat gemakkelijker is voor je.


Er werd ook off-the-record bevestig dat er twee SuperChargers gepland zijn voor België. (In de buurt van twee heel grote steden...)


Hier zijn de foto's van de Tesla Store Brussels opening: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390148067753713.1073741849.357798104322043&type=3
 
Dank voor de info !!
Maar dit bedoelen we nou.
Waarom moeten we hier om vragen als het dus al erg nauwkeurig bekend is volgens Tesla.
Alleen even vergeten de klanten te informeren. Zet t in mytesla en mail het me.
Wordt voor mij dus November. Fijn om er zo achter te komen.
 
Vanavond op de opening van de Tesla Store Brussels met Mark Langens gesproken. Hij bevestigde dat ze vanaf vandaag ook leverings datums mochten vrijgeven/communiceren aan al die het vroeg. Het kon het ook meteen op z'n iPad zien. Mijn Tesla Model S 85kWH #411 zal beschikbaar zijn tussen 23-31 oktober 2013.
Voor Signature Model S kan hij zelfs de exacte datum geven.


Aan Tesla : pro-actieve communicatie met jullie klanten aub !!!
 
Eind oktober voor een redelijk vroege P valt me toch een beetje tegen, dat zou betekenen dat deze pas in september ergens van de band rolt in Fremont?

Vergeet niet dat een Belgische p is en de Belgen lopen toch achter op de Hollanders dat is tot nu met alles zo geweest:biggrin::mad::tongue:

Maar het is al veelvuldig gezegd dat het welkom is als ze ons informeren, wiebe ik denk dat we een jaar of 1,5 ook al zoiets van plan waren.!
Ze snappen in de de witte toren in USA niet zo goed hoe wij Europeanen denken en vooral ons aan het lijntje gehouden voelen!
Complimenten voor de EU mensen van Tesla die krijgen van ons de vragen en worden net zo goed aan het lijntje gehouden

Een nieuwsbrief! Hebben we die niet 1 keer gehad en stond daar niet in dat deze vaker zou komen?
 
Mijn Tesla Model S 85kWH #411 zal beschikbaar zijn tussen 23-31 oktober 2013.

wat een tegenvaller zeg. dat wordt dus midden in de winter!
gisteren in de Tesla Sauna van Brussel nog een leuke babbel met Suntronic en echtgenote en Bagu en echtgenote gehad.

op een bepaald moment passeerde een groep Amerikaanse touristen uit de omgeving van New York, ze hadden nog nooit van Tesla gehoord:biggrin:

kan je het emailadres delen, waar we de leveringsweek kunnen opvragen? EMAIL IS AL VERTROKKEN!
 
Last edited:
Ik kan makkelijk praten aangezien ik mijn reservering teruggetrokken heb, maar misschien sta ik er met wat minder emotie in en kan ik de zaken wat meer relativeren.

Sukkels (als mijn zakken voldoende diep waren, dan was ik er ook nog steeds één), jullie hebben je ingelaten met een start-up company die het zich tot doel gesteld heeft om effe een nieuwe auto te maken. Als of dat nog niet genoeg was besloten ze ook nog eens een volledig elektrische auto te ontwikkelen die het merken als Mercedes en BMW het leven zuur gaat maken. Laat het nu blijken dat dat ietsje meer kost en langer duurt.
In de USA zijn er in 2009 al ingetuind om een aanbetaling te doen van $5k en $40k met de belofte dat de auto in 2011 geleverd zou gaan worden. De grootste sukkels zijn het geweest die op de eerste dag met een cheque van $5k klaar stonden en een 40kWh auto wilden hebben, want Tesla beloofde tenslotte een auto van $50k met een actieradius van 300mi! Deze mensen hebben uiteindelijk als laatsten van de eersten hun auto gekregen. Vele reserveringhouders die een P85 reserveerden in 2012 kregen hun auto eerder dan reserveringhouders uit 2009.
Tja, dan heb je sukkels en übersukkels. Dan heb je $40k afgetikt om als eerste je auto te krijgen en dan blijkt dat er een leuk rijtje gewone productieauto's eerder afgeleverd worden. Blijkt tijdens het productieproces dat bepaalde onderdelen niet voorradig zijn en je auto nog effe niet geproduceerd word. Of dat je auto weer verschroot word omdat tie niet aan de specs voldoet en je weer een stuk naar achteren in de rij gaat. Ook werd er regionaal gekeken. Als je toevallig in Nebraska woont of op Hawaï, dan moest je toch echt op een paar lotgenoten wachten om het transport betaalbaar te maken (When money is too tight to mention, in de woorden van Simply Red)
"Oja, we hebben ook nog een paar reserveringhouders in Europa en dan stuurt zo'n jong ventje(Yes you Widodh) een brief over iets met drie fases" Denk je de auto af te hebben...

Ik denk dat de tendens duidelijk is. We hebben het niet te doen met een geoliede machine als Mercedes Benz. Ondanks dat Tesla nu 10 jaar bestaat is het nog steeds een start up met een krankzinnig snelle groei die eigenlijk alleen maar fout kan gaan. Het is dankzij het dagelijkse crisismanagement in Palo Alto, dat zaken niet catastrofaal uit de klauwen loopt. Tesla trapt in galop op menig teentje en kneust links en rechts wat egootjes in een poging om een zo'n groot mogelijk percentage van de klanten tevreden te stellen. Verwachtingen en realiteit lopen ver uit elkaar. Wil je meer zekerheid, dan had je nog een keertje voor een benzineslurper moeten kiezen.

Hier een paar voorspellingen voor Europa:
- Sommige Sig's worden na productieauto's afgeleverd.
- Nog erger dan in de USA zullen de reserveringsnummers en feitelijke leveringen door elkaar lopen afhankelijk van prijskaartje van de auto en de locatie..

Maarrrrr, de Europeanen krijgen wel als eerste een paar extra opties en waarschijnlijk de nieuwste firmware.
 
Sukkels????? lees ik hier wat frustratie wegens annulatie!
frustratie2opt.jpg
 
kan je het emailadres delen, waar we de leveringsweek kunnen opvragen?
Ik vermoed dat de email adressen bij Tesla steeds hetzelfde formaat respecteren: Eerste letter van de voornaam dan de familienaam @TeslaMotors.com
Misschien is het wel een goed idee als we een Excel maken met de volgende gegevens:
Voornaam,Familienaam,Reservation Number,email adres.
van iedereen die zijn leveringsdatum wilt weten. Dan kunnen we 1 email sturen en Mark de leverings data in laten vullen op die Excel sheet...