Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De websitebezoek van EC rent vermeldt dat ze helaas met hun activiteit zijn gestopt omdat de helft van de Tesla niet beschikbaar zijn sinds december 2018 vanwege onderdelen tekort bij Tesla... Dat vind ik behoorlijk schokkerend. Meen me te herinneren dat de eigenaar hier vroeger postte, fijne vent.

Overigens is er in China een ander Tesla verhuurbedrijf dat vorige week claimde dat 20% van haar vloot onbeschikbaar is, al 1 miljoen in de kosten zit en boos genoeg erover om 3 billboards op times square af te huren om die boodschap uit te brengen. Geen prettig toeval.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Merijn
De websitebezoek van EC rent vermeldt dat ze helaas met hun activiteit zijn gestopt omdat de helft van de Tesla niet beschikbaar zijn sinds december 2018 vanwege onderdelen tekort bij Tesla... Dat vind ik behoorlijk schokkerend. Meen me te herinneren dat de eigenaar hier vroeger postte, fijne vent.

Overigens is er in China een ander Tesla verhuurbedrijf dat vorige week claimde dat 20% van haar vloot onbeschikbaar is, al 1 miljoen in de kosten zit en boos genoeg erover om 3 billboards op times square af te huren om die boodschap uit te brengen. Geen prettig toeval.

Geen goede reclame voor Tesla. Als ze dit niet op korte termijn op orde krijgen, kan het wel een probleem gaan vormen.

@Chris EC-Rent is van EC Rent en was inderdaad lange tijd actief hier op het forum.
 
DCDC converter defect --> geen garantie?

Iemand problemen gehad met DCDC converter? Heb mijn Model S al vanaf 2013 en inmiddels wordt voor de derde keer de drive unit vervangen. Nu wordt ook aangegeven dat de DCDC converter defect is. reparatie 2700 euro. valt buiten de garantie.

Ik kreeg eerst meldingen in het scherm dat de auto de volgende keer mogelijk niet meer zou opstarten. Tesla gebeld. Logbestand uitgelezen waarschijnlijk BMS probleem. Op weg naar tesla stilgevallen bij een SC. Auto ging na opladen sterk schokkend 1-2 meter vooruit en viel stil. Power begrenzer schommelde enorm en display gaf aan dat er beperkt vermogen was. Diagnose is dat door oxidatie van de kabels van de drive unit de computer foutieve info kreeg. Geen batterij probleem dus, maar dive unit en DCDC converter?? drive unit is garantie maar converter niet.

Ik heb er moeite mee dit te geloven. Als ik instem met de reparatie krijg ik de defecte DCDC converter niet terug. Policy van tesla omdat het een high voltage element is. Beetje onzinnig lijkt me. Denk dat ze bang zijn dat blijkt dat alleen de zekering defect is. Blijkbara worden deze niet los geleverd??

Tesla medewerker geeft aan dat dit defect onder normale slijtage valt. Blijkbaar normaal en te verwachten dat dit onderdeel na 200.000 km defect gaat??

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met de DCDC converter en hoe dit uiteindelijk is opgelost.
 
DCDC converter defect --> geen garantie?

Iemand problemen gehad met DCDC converter? Heb mijn Model S al vanaf 2013 en inmiddels wordt voor de derde keer de drive unit vervangen. Nu wordt ook aangegeven dat de DCDC converter defect is. reparatie 2700 euro. valt buiten de garantie.

Ik kreeg eerst meldingen in het scherm dat de auto de volgende keer mogelijk niet meer zou opstarten. Tesla gebeld. Logbestand uitgelezen waarschijnlijk BMS probleem. Op weg naar tesla stilgevallen bij een SC. Auto ging na opladen sterk schokkend 1-2 meter vooruit en viel stil. Power begrenzer schommelde enorm en display gaf aan dat er beperkt vermogen was. Diagnose is dat door oxidatie van de kabels van de drive unit de computer foutieve info kreeg. Geen batterij probleem dus, maar dive unit en DCDC converter?? drive unit is garantie maar converter niet.

Ik heb er moeite mee dit te geloven. Als ik instem met de reparatie krijg ik de defecte DCDC converter niet terug. Policy van tesla omdat het een high voltage element is. Beetje onzinnig lijkt me. Denk dat ze bang zijn dat blijkt dat alleen de zekering defect is. Blijkbara worden deze niet los geleverd??

Tesla medewerker geeft aan dat dit defect onder normale slijtage valt. Blijkbaar normaal en te verwachten dat dit onderdeel na 200.000 km defect gaat??

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met de DCDC converter en hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Dure grap inderdaad. Binnen het jaar is de mijne vervangen, dus nog wel onder garantie. De kosten waren toen ong 2100 euro, maar werden dus niet doorbelast.
 
DCDC converter defect --> geen garantie?

Iemand problemen gehad met DCDC converter? Heb mijn Model S al vanaf 2013 en inmiddels wordt voor de derde keer de drive unit vervangen. Nu wordt ook aangegeven dat de DCDC converter defect is. reparatie 2700 euro. valt buiten de garantie.

Ik kreeg eerst meldingen in het scherm dat de auto de volgende keer mogelijk niet meer zou opstarten. Tesla gebeld. Logbestand uitgelezen waarschijnlijk BMS probleem. Op weg naar tesla stilgevallen bij een SC. Auto ging na opladen sterk schokkend 1-2 meter vooruit en viel stil. Power begrenzer schommelde enorm en display gaf aan dat er beperkt vermogen was. Diagnose is dat door oxidatie van de kabels van de drive unit de computer foutieve info kreeg. Geen batterij probleem dus, maar dive unit en DCDC converter?? drive unit is garantie maar converter niet.

Ik heb er moeite mee dit te geloven. Als ik instem met de reparatie krijg ik de defecte DCDC converter niet terug. Policy van tesla omdat het een high voltage element is. Beetje onzinnig lijkt me. Denk dat ze bang zijn dat blijkt dat alleen de zekering defect is. Blijkbara worden deze niet los geleverd??

Tesla medewerker geeft aan dat dit defect onder normale slijtage valt. Blijkbaar normaal en te verwachten dat dit onderdeel na 200.000 km defect gaat??

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met de DCDC converter en hoe dit uiteindelijk is opgelost.
Bij uitval verwarming was dit bij mij ook de schuldige. 1900 excl btw en ja het is de zekering die in de converter zit meestal, een Toyota Part dat door Tesla niet geopend mag/kan worden. Je krijgt een refurbished exemplaar terug voor 1900 excl BTW en geen "statiegeld" terug voor je oude (Tesla geeft die kapotte converters niet gratis terug aan degene die refurbishet natuurlijk, tel uit hun winst: Converter openschroeven, zekeringetje vervangen, dichtschroeven, klaar.) Latere versies hebben een wél door Tesla vervangbare zekering en dat scheelt heeeeel veel geld denk ik. Maar als je auto niet rijdt mag je van geluk spreken als het alleen die converter is. Mijne reed namelijk gewoon nog namelijk toen die converter stuk was. Alleen de heater deed het niet.
Mijn mazzel was toen dat -ie nog in de tweedehands-garantie van die aardige jongens uit Almere viel, dus zij hebben betaald.
 
Ik ga na ruim 5 jaar en 240.000 km mijn tesla verkopen. Vertrouwen in de auto en in het bedrijf is er niet meer. Ben het gezeur en de storingen zat. Tesla zou gewoon als professioneel bedrijf de problemen moeten oplossen. Fouten erkennen en (kinderziektes) herstellen. dan krijg je tevreden berijders die als ambassadeur het merk promoten. je merkt inmiddels ook aan de medewerkers dat ze gewend zijn aan klagende klanten. In het begin waren ze vriendelijk en meewerkend. Nu worden ze lomp en zijn ze niet meer klantgericht. Ben al vanaf 2013 klant en van nature erg loyaal.

Ga vandaag kijken of ze alsnog een "coulanceregeling" willen toepassen en of ze mijn tesla willen overnemen. Anders laten repareren onder protest en gerechtelijk aanvechten. Ben het gedoe zat en verwacht voor 100.000 euro een deugdelijke auto te krijgen. met 3 keer kapotte drive unit, DCDC converter defect, kapot slot van de achterklep, defecte leds in remverlichting, kapotte batterij, defecte 12 volt batterij, lekkend pano dak, defecte deurhendel en nog wat kleine defecten ben ik het zat. heb met geen enkele andere auto ooit zo veel problemen gehad. Zelfs niet met 2e hands auto's.

Als ze het netjes oplossen dan kan ik er nog mee leven. Maar zodra de fabrieksgarantie voorbij kost het erg veel moeite. Alles kost meteen honderden euro's. Tja met een werkplaats tarief van 130 euro kom je daar al snel aan. repareren doen ze niet. Alleen vervangen ze alles wat niet goed werkt. Onderdelen worden daarna gerepareerd en weer ingezet (lees verkocht).

Ben benieuwd hoe dat zal gaan als de Model3 rijders dezelfde ervaringen krijgen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik ga na ruim 5 jaar en 240.000 km mijn tesla verkopen. Vertrouwen in de auto en in het bedrijf is er niet meer. Ben het gezeur en de storingen zat. Tesla zou gewoon als professioneel bedrijf de problemen moeten oplossen. Fouten erkennen en (kinderziektes) herstellen. dan krijg je tevreden berijders die als ambassadeur het merk promoten. je merkt inmiddels ook aan de medewerkers dat ze gewend zijn aan klagende klanten. In het begin waren ze vriendelijk en meewerkend. Nu worden ze lomp en zijn ze niet meer klantgericht. Ben al vanaf 2013 klant en van nature erg loyaal.

Ga vandaag kijken of ze alsnog een "coulanceregeling" willen toepassen en of ze mijn tesla willen overnemen. Anders laten repareren onder protest en gerechtelijk aanvechten. Ben het gedoe zat en verwacht voor 100.000 euro een deugdelijke auto te krijgen. met 3 keer kapotte drive unit, DCDC converter defect, kapot slot van de achterklep, defecte leds in remverlichting, kapotte batterij, defecte 12 volt batterij, lekkend pano dak, defecte deurhendel en nog wat kleine defecten ben ik het zat. heb met geen enkele andere auto ooit zo veel problemen gehad. Zelfs niet met 2e hands auto's.

Als ze het netjes oplossen dan kan ik er nog mee leven. Maar zodra de fabrieksgarantie voorbij kost het erg veel moeite. Alles kost meteen honderden euro's. Tja met een werkplaats tarief van 130 euro kom je daar al snel aan. repareren doen ze niet. Alleen vervangen ze alles wat niet goed werkt. Onderdelen worden daarna gerepareerd en weer ingezet (lees verkocht).

Ben benieuwd hoe dat zal gaan als de Model3 rijders dezelfde ervaringen krijgen.

Dus na 250000 km, nog een van de eerste exemplaren in Nederland en 6 jaar rijden mag niets kapot gaan in een auto? Meeste problemen die je noemt hebben ze onder garantie vervangen voor zover ik kon lezen, de dcdc converter (in nieuwe modellen is dit als goed is ook verbeterd) is iets prijziger, maar ik heb nooit zo lang een auto gehad met zoveel Km’s op de teller, die niets mankeerde. Ik snap dat je boos bent, maar ik heb steeds meer het idee dat veel mensen denken dat auto’s geen kosten meer mogen hebben na aanschaf. Tesla kan niet eeuwig lang alles onder coulance blijven vervangen. Normaal moet je rekenen op rond de 100-300 euro onderhoud per maand, wat heb je over de periode van 6 jaar betaald aan onderhoud? Als je dit uitrekkend valt het misschien best mee. En vergeet niet dat de nieuwere Tesla’s inmiddels veel meer verbeterd zijn en onderhoudsvriendelijker dan destijds.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dus na 250000 km, nog een van de eerste exemplaren in Nederland en 6 jaar rijden mag niets kapot gaan in een auto? Meeste problemen die je noemt hebben ze onder garantie vervangen voor zover ik kon lezen, de dcdc converter (in nieuwe modellen is dit als goed is ook verbeterd) is iets prijziger, maar ik heb nooit zo lang een auto gehad met zoveel Km’s op de teller, die niets mankeerde. Ik snap dat je boos bent, maar ik heb steeds meer het idee dat veel mensen denken dat auto’s geen kosten meer mogen hebben na aanschaf. Tesla kan niet eeuwig lang alles onder coulance blijven vervangen. Normaal moet je rekenen op rond de 100-300 euro onderhoud per maand, wat heb je over de periode van 6 jaar betaald aan onderhoud? Als je dit uitrekkend valt het misschien best mee. En vergeet niet dat de nieuwere Tesla’s inmiddels veel meer verbeterd zijn en onderhoudsvriendelijker dan destijds.


Natuurlijk kunnen er zaken kapot gaan aan een auto. Maar dan heb je het over bewegende delen die slijtage vertonen. Een aantal zaken is onder garantie opgelost. Andere zaken na veel aandringen pas. Het is ook niet zo dat er nu pas zaken defect raken. Alleen na 240.000 km wordt het steeds meer en komen bepaalde aspecten telkens terug. Al na 70.000 km werd de drive unit voor de eerste keer vervangen. Dat moet nu voor de 3e keer gebeuren. je geef al aan dat er zaken verbeterd zijn. Dat betekent dat dit dus ook nodig was en de 2013 auto's minder betrouwbaar zijn? Dat kunnen ze dan toch oplossen i.p.v. verstoppen achter garantiebepalingen. het lijkt erop dat de DCDC converter een onbetrouwbaar element is. Bij mij spelen blijkbaar op hetzelfde moment 4 zaken:

- oxidatie van de kabels van de drive unit (hoe dan?)
- Foute meldingen in de computer die daar op reageert
- Drive unit defect
- DCDC converter defect

Als de DCDC converter defect raakt. Zonder dat er een andere euvel zou zijn geweest. dan was het mogelijk anders. Alleen zelfs dan ben ik van mening dat een dergelijk onderdeel niet na 5 jaar defect mag raken.

Er werd aangegeven dat er op dezelfde dag meerdere auto's met vergelijkbare problemen in Tilburg binnengekomen waren. De monteur gaf aan dat door de oxidatie er sprake was van sluiting. Maar dat heeft geen impact gehad op de DCDC converter??

Als iets versleten is dan moet het vervangen worden. Maar dit is toch net iets anders.
 
Natuurlijk kunnen er zaken kapot gaan aan een auto. Maar dan heb je het over bewegende delen die slijtage vertonen. Een aantal zaken is onder garantie opgelost. Andere zaken na veel aandringen pas. Het is ook niet zo dat er nu pas zaken defect raken. Alleen na 240.000 km wordt het steeds meer en komen bepaalde aspecten telkens terug. Al na 70.000 km werd de drive unit voor de eerste keer vervangen. Dat moet nu voor de 3e keer gebeuren. je geef al aan dat er zaken verbeterd zijn. Dat betekent dat dit dus ook nodig was en de 2013 auto's minder betrouwbaar zijn? Dat kunnen ze dan toch oplossen i.p.v. verstoppen achter garantiebepalingen. het lijkt erop dat de DCDC converter een onbetrouwbaar element is. Bij mij spelen blijkbaar op hetzelfde moment 4 zaken:

- oxidatie van de kabels van de drive unit (hoe dan?)
- Foute meldingen in de computer die daar op reageert
- Drive unit defect
- DCDC converter defect

Als de DCDC converter defect raakt. Zonder dat er een andere euvel zou zijn geweest. dan was het mogelijk anders. Alleen zelfs dan ben ik van mening dat een dergelijk onderdeel niet na 5 jaar defect mag raken.

Er werd aangegeven dat er op dezelfde dag meerdere auto's met vergelijkbare problemen in Tilburg binnengekomen waren. De monteur gaf aan dat door de oxidatie er sprake was van sluiting. Maar dat heeft geen impact gehad op de DCDC converter??

Als iets versleten is dan moet het vervangen worden. Maar dit is toch net iets anders.
oxidatie kan sluiting veroorzaken en dan springt dus die zekering. En ja er is een DC/DC converter, namelijk van 400 volt gelijkstrooom naar 40 volt gelijkstroom. (waarschijnlijk zijn er zelfs meer want ergens moet die 12 V accu ook geconverteerde DC krijgen. maar die 400/40 is berucht (en dus ook misschien wel een fabricagefout, want hoezo monteer je dat ding zo dat-ie kan oxideren?) Nogmaals de mijne is door derden betaald, anders had ik er misschien ook wel een robbertje over gevochten.
 
  • Like
Reactions: Rohodo
Beste members,

Ik ben nieuw hier. Na jarenlang getwijfeld te hebben over de aanschaf van een Model S (ik had “de slag van 2013” gemist ☺️) vorige week de model 3 AWD besteld.
Levertijd zou ongeveer eind mei moeten zijn, maar ja.....tesla, dus we zullen zien.

Zit en zat natuurlijk allerlei filmpjes over model 3 te bekijken en kom niet echt uit die referal code. Ik kreeg tot 28 mei 7500 super kms maar hoe kom ik daar aan? Ik weet dat ik een credit card moet koppelen aan mij tesla account, maar krijg ik dan automatisch die gratis opladingen?
 
Beste members,

Ik ben nieuw hier. Na jarenlang getwijfeld te hebben over de aanschaf van een Model S (ik had “de slag van 2013” gemist ☺️) vorige week de model 3 AWD besteld.
Levertijd zou ongeveer eind mei moeten zijn, maar ja.....tesla, dus we zullen zien.

Zit en zat natuurlijk allerlei filmpjes over model 3 te bekijken en kom niet echt uit die referal code. Ik kreeg tot 28 mei 7500 super kms maar hoe kom ik daar aan? Ik weet dat ik een credit card moet koppelen aan mij tesla account, maar krijg ik dan automatisch die gratis opladingen?

Je mag mijn code gebruiken ;): verwijderd

Succes!

Plaatsing van referral codes niet toegestaan - mod
 
Last edited by a moderator:
@Nako: Met alle respect voor @Mark67: er zijn hogere doelen die je referral verdienen, zowel nationaal als internationaal (en mijn referral code hoort daar niét bij, voor de goede orde, en ik heb er verder ook niets mee te maken, maar die mensen verdienen het wel). Zoek maar even op het forum naar wat je een goed doel lijkt :) !
 
  • Like
Reactions: Karel
Ik ben nieuw hier. Na jarenlang getwijfeld te hebben over de aanschaf van een Model S (ik had “de slag van 2013” gemist ☺️) vorige week de model 3 AWD besteld.
Levertijd zou ongeveer eind mei moeten zijn, maar ja.....tesla, dus we zullen zien.

Zit en zat natuurlijk allerlei filmpjes over model 3 te bekijken en kom niet echt uit die referal code. Ik kreeg tot 28 mei 7500 super kms maar hoe kom ik daar aan? Ik weet dat ik een credit card moet koppelen aan mij tesla account, maar krijg ik dan automatisch die gratis opladingen?

De referral had je tijdens je bestelling moeten gebruiken en niet achteraf.

Misschien dat Tesla coulant is met een referral achteraf maar ik zou er niet vanuit gaan.