QueenieEye
Member
Tesla voor een beurt (68.000 km) bij SeC Arnhem/Duiven geweest. Wat een warm bad is het daar! Mijn complimenten voor Mandy en iedereen die ik daar een hand heb geschud. Al veel service punten gezien van veel verschillende automerken, maar bij Tesla doen ze er echt alles aan om een klant met een lach naar huis te sturen. Arnhem/Duiven in het bijzonder. Dat is tenminste mijn ervaring.
Puntjes die ik vooraf aangegeven had:
- Buitenspiegels muurvast. Opgelost, ze hebben ongevraagd elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd. Ik was stomverbaasd!! :biggrin:
- Laden ging nog maar op 10 ampère. Opgelost, ik heb er een duo lader in zitten, de hoofdlader bleek stuk te zijn. Goed dat het opgelost is, maar zelfs met 10 ampère heb ik een maand lang geen enkel laadprobleem gehad.
- Vocht in de achterlichtunit. Voor de korte termijn opgelost. Voor de lange termijn schijnt er een definitieve oplossing aan te komen voor dit probleem.
Punten die Tesla zelf naar voren bracht:
- Een kleine tik bij scherp sturen naar recht of links. Zelf nooit gehoord. Schijnt te maken te hebben met twee ijzertjes die met elkaar contact maken. Daar zijn inmiddels andere materialen voor en die zijn dan ook gemonteerd.
- Ze vonden dat mijn motor teveel herrie maakt. Buiten de normen. Amerika gaat daarover, dus ze hebben een geluidsopname gemaakt en deze naar de USA gestuurd. Hoor ik nog van. Zelf viel het me ook wel op dat de BMW 320i leenauto stiller was bij 120 à 130.
- Navigatie kaartupdate gekregen. Blijkbaar is dit iets dat ze niet op afstand (kunnen?) doen. Ze prikken een USB stick in en de kaarten zijn weer actueel.
Verder wil ik nog iets zeggen over de leenauto. Ze verontschuldigen zich dat ze me geen Tesla mee kunnen geven, maar 'slechts' een BMW 320i. Ik ben maar een hele gewone jongen, dus ik vraag verbaasd waarom ze zich verontschuldigd. Het is toch geweldig dat je zonder extra kosten een BMW meekrijgt. Je hoeft hem zelfs niet af te tanken! Nu blijkt dat ze vaak problemen ondervinden en daardoor capriolen uit moeten halen (in Tilburg een auto op gaan halen bijv.) om de klant een Tesla als leenauto mee te kunnen geven. Klanten eisen dat blijkbaar, ook al is het maar voor een dag! En als het geen Tesla is, dan toch minimaal een BMW 5-serie of een X6. Dit soort mensen bestaan dus! Het moet me even van het hart. Maar ik vind dit vreselijk verwende gedrag meer dan stuitend. Wat een wereld!
Puntjes die ik vooraf aangegeven had:
- Buitenspiegels muurvast. Opgelost, ze hebben ongevraagd elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd. Ik was stomverbaasd!! :biggrin:
- Laden ging nog maar op 10 ampère. Opgelost, ik heb er een duo lader in zitten, de hoofdlader bleek stuk te zijn. Goed dat het opgelost is, maar zelfs met 10 ampère heb ik een maand lang geen enkel laadprobleem gehad.
- Vocht in de achterlichtunit. Voor de korte termijn opgelost. Voor de lange termijn schijnt er een definitieve oplossing aan te komen voor dit probleem.
Punten die Tesla zelf naar voren bracht:
- Een kleine tik bij scherp sturen naar recht of links. Zelf nooit gehoord. Schijnt te maken te hebben met twee ijzertjes die met elkaar contact maken. Daar zijn inmiddels andere materialen voor en die zijn dan ook gemonteerd.
- Ze vonden dat mijn motor teveel herrie maakt. Buiten de normen. Amerika gaat daarover, dus ze hebben een geluidsopname gemaakt en deze naar de USA gestuurd. Hoor ik nog van. Zelf viel het me ook wel op dat de BMW 320i leenauto stiller was bij 120 à 130.
- Navigatie kaartupdate gekregen. Blijkbaar is dit iets dat ze niet op afstand (kunnen?) doen. Ze prikken een USB stick in en de kaarten zijn weer actueel.
Verder wil ik nog iets zeggen over de leenauto. Ze verontschuldigen zich dat ze me geen Tesla mee kunnen geven, maar 'slechts' een BMW 320i. Ik ben maar een hele gewone jongen, dus ik vraag verbaasd waarom ze zich verontschuldigd. Het is toch geweldig dat je zonder extra kosten een BMW meekrijgt. Je hoeft hem zelfs niet af te tanken! Nu blijkt dat ze vaak problemen ondervinden en daardoor capriolen uit moeten halen (in Tilburg een auto op gaan halen bijv.) om de klant een Tesla als leenauto mee te kunnen geven. Klanten eisen dat blijkbaar, ook al is het maar voor een dag! En als het geen Tesla is, dan toch minimaal een BMW 5-serie of een X6. Dit soort mensen bestaan dus! Het moet me even van het hart. Maar ik vind dit vreselijk verwende gedrag meer dan stuitend. Wat een wereld!
Last edited: