Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het toch wel jammer dat dit telkens als "feit" genoemd wordt, deze bewering klopt m.i. dan ook niet.
De compound en staat vd band zal een veel grotere invloed op de prestaties hebben dan of het een 19 of 21 inch band is.


daar heb je een punt, akkoord.
Ik moet mij anders uitdrukken : het 'probleem' zit in de ophanging, deze kan verbeterd worden door het P-Plus-pakket, maar dat Plus-pakket vereist dan weer de 21" die ik liever niet wil.
 
Last edited:
OK, dan ben ik er wederom uit: een non-performance.
voor mezelf gaat het vooral om het verschil op hogere snelheden. Als dat echt zowat niks is (0,2 sec.) is het mij wel duidelijk.
Daarbij, indruk maken op medereizigers ed. (niet mijn 1st priority, maar toch)
Dat moet veel leuker zijn in een non-P; ze staan nog steeds versteld, en dan kan je daarna zeggen: Oh, maar dit is slechts de gewone, er is ook een snellere. Heb je nog een keer verbaasde gezichten.

Nu nog de kleur, black of pearl. Tan staat vast, en ik denk piano black, in ieder geval geen obeche.
 
Last edited:
net gelezen op het tesla forum:
Delivery in a few days, so I went in to the local store to buy the parcel shelf that I forgot to order when I configured. Tesla salesperson told me they are being delivered with all cars now, like the rear floor mats. Will know for sure soon!

dit zou leuk zijn (en eigenlijk niet meer dan normaal) dat van de tapijten had ik eerder deze week al gelezen bij de laatste leveringen.
 
Er wordt hier geschermd met allerlei (tussen)acceleratietijden van de Performance en de non-Performance. Inmiddels gaat de non-Performance bijna net zo hard als de Performance, als ik het mag geloven. Straks gaat-ie misschien zelfs sneller. Heeft iemand misschien een linkje naar testresultaten?

net gelezen op het tesla forum:
Delivery in a few days, so I went in to the local store to buy the parcel shelf that I forgot to order when I configured. Tesla salesperson told me they are being delivered with all cars now, like the rear floor mats. Will know for sure soon!

dit zou leuk zijn (en eigenlijk niet meer dan normaal) dat van de tapijten had ik eerder deze week al gelezen bij de laatste leveringen.

Er staat niet dat de parcel shelf gratis wordt meegeleverd met de auto, maar dat de parcel shelf wordt meegeleverd met de auto. Dat is helaas een essentieel verschil. Die dingen waren namelijk tot voor kort moeilijk leverbaar en dus werden auto's geleverd zonder parcel shelf, zelfs als de eigenaar die besteld had. Nu worden ze wel meteen meegeleverd. Maar er moet nog wel voor betaald worden. Of dat ook geldt voor matten weet ik niet.
 
Er wordt hier geschermd met allerlei (tussen)acceleratietijden van de Performance en de non-Performance. Inmiddels gaat de non-Performance bijna net zo hard als de Performance, als ik het mag geloven. Straks gaat-ie misschien zelfs sneller. Heeft iemand misschien een linkje naar testresultaten?
scan0004.jpg



Komt uit MotorTrend, Car of the Year2013.
Ik heb een copie meegenomen uit de Tesla-shop.
Gegevens staan uiteraard in ImperialUnits. Eerste kolom is de MS85; tweede is MSP85.
 
Je was me nét voor. Ik denk serieus dat de Perf vooral leuk is in de VS. Als ik kijk naar de Benelux... Waar kun je voluit naar de 100 vanaf een stoplicht? Ik denk aan de A11, Antwerpen-Oostende, of wellicht de A65, Tilburg-Den Bosch, maar overal moet je binnen enkele seconden weer op de rem. Leuk hoor, maar come on, en dan moet je ook nog eens naast een snelle bolide staan, anders is het vooraf al bepaald. Als geld totaal geen rol speelde, natuurlijk zou ik dan gewoon voor alles erop en eraan gaan, maar geld niet uitgeven is ook een manier om rijk te worden :)
 
Je was me nét voor. Ik denk serieus dat de Perf vooral leuk is in de VS. Als ik kijk naar de Benelux... Waar kun je voluit naar de 100 vanaf een stoplicht? Ik denk aan de A11, Antwerpen-Oostende, of wellicht de A65, Tilburg-Den Bosch, maar overal moet je binnen enkele seconden weer op de rem. Leuk hoor, maar come on, en dan moet je ook nog eens naast een snelle bolide staan, anders is het vooraf al bepaald. Als geld totaal geen rol speelde, natuurlijk zou ik dan gewoon voor alles erop en eraan gaan, maar geld niet uitgeven is ook een manier om rijk te worden :)

Persoonlijk vind ik de "passing 45-65 MPH" de interessantste : veilig inhalen, invoegen etc... 1.9 sec vs 1.7 sec. Daar kan ik mee leven.


http://www.motortrend.com/oftheyear...nd_car_of_the_year_tesla_model_s/viewall.html
 
Last edited:
Er staat niet dat de parcel shelf gratis wordt meegeleverd met de auto, maar dat de parcel shelf wordt meegeleverd met de auto. Dat is helaas een essentieel verschil. Die dingen waren namelijk tot voor kort moeilijk leverbaar en dus werden auto's geleverd zonder parcel shelf, zelfs als de eigenaar die besteld had. Nu worden ze wel meteen meegeleverd. Maar er moet nog wel voor betaald worden. Of dat ook geldt voor matten weet ik niet.

een mens leest wat hij graag wil lezen hé:wink:
 
Waarom zou je naast een andere auto/bolide moeten staan om snel op te mogen trekken? :cool:

Verder nog een voordeel voor korte ritjes:
Ik voorspel dat ik straks regelmatig "even" een stukje ga toeren met deze auto, dat doe ik nu niet met mijn huidige auto omdat ik eerst de motor 10/15minuten wil opwarmen voordat ik het pedaal indruk, maar zoiets is niet nodig bij de Model S (behalve bij flinke vorst dan).