Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb besteld eind september en sindsdien gewijzigd naar de D voor de eerste prijsstijging en naar air in plaats van coils na de eerste prijsstijging aan de prijs van voor de prijsstijging.
Mijn config kost me €92.440 en dezelde config kost nu €100.770.
Kennelijk op het juiste moment besteld...
 
Nog even opbeurend woordje wat betreft de drain.

Gisteravond om kwart voor zes met 90% lading (345 Typical) in rust gezet met energy-saving aan (niet alleen in de nacht maar continu) en ook niet continu verbonden.
Kabel was uiteraard afgekoppeld.
Vanochtend zag ik dat hij op 341 km stond en zojuist nog eens gekeken en hij staat nog steeds op 341 km. Dus 4 km verlies in eerste 15 uur en daarna 12 uur 0 km verlies.
Het kan dus wel.

Het wakker worden duurde nu 8 seconden.
 
Maarten, is het niet makkelijker als je volgende keer in Spanje iets uitzoekt met een snellere internet verbinding? :)

O jee, betrapt. Maar het valt hier wel mee hoor. Er zijn echter plaatsen waar die grote foto's killing zijn als je even snel wilt bijlezen.
Mooie golfbanen hier bij El Rompido. Liggen er prima bij en het is hier heerlijk in het zonnetje bij zo'n 18 graden.:rolleyes:

Even wat anders. Vandaag met verbazing naar de tram in Sevilla gekeken. Blijkt elektrisch te zijn, maar er is geen bovenleiding.
Bij de halte aangekomen gaat de pantograaf (dat ding dat ook aan de bovenzijde van de treinen in Nederland continu contact maakt met de bovenleiding) omhoog.
Tijdens het in- en uitstappen van de mensen wordt er gedurende zo'n 30 seconden contact gemaakt om batterijen op te laden.
Daarna zakt hij weer en de tram rijdt verder. Nou moet zo'n tram toch heel wat wegen denk ik.
Het verbaast mij dat er in die pakweg 30 seconden voldoende geladen wordt om tot de volgende halte te rijden! Moet toch om flink wat kW gaan?
Op de halte kon ik echter zo gauw niets zien dat meer duidelijkheid gaf.
 
O jee, betrapt. Maar het valt hier wel mee hoor. Er zijn echter plaatsen waar die grote foto's killing zijn als je even snel wilt bijlezen.
Mooie golfbanen hier bij El Rompido. Liggen er prima bij en het is hier heerlijk in het zonnetje bij zo'n 18 graden.:rolleyes:

Even wat anders. Vandaag met verbazing naar de tram in Sevilla gekeken. Blijkt elektrisch te zijn, maar er is geen bovenleiding.
Bij de halte aangekomen gaat de pantograaf (dat ding dat ook aan de bovenzijde van de treinen in Nederland continu contact maakt met de bovenleiding) omhoog.
Tijdens het in- en uitstappen van de mensen wordt er gedurende zo'n 30 seconden contact gemaakt om batterijen op te laden.
Daarna zakt hij weer en de tram rijdt verder. Nou moet zo'n tram toch heel wat wegen denk ik.
Het verbaast mij dat er in die pakweg 30 seconden voldoende geladen wordt om tot de volgende halte te rijden! Moet toch om flink wat kW gaan?
Op de halte kon ik echter zo gauw niets zien dat meer duidelijkheid gaf.
Was het niet een biertram waarbij iedereen moet fietsen om elektriciteit op te wekken ?
 
Afgelopen vrijdag heb ik mijn S verkocht, de reden dat ik afscheid heb genomen van mijn S is voornamelijk dat de wagen erg laag is ondanks de mogelijkheid om de rijstand te verhogen (ik heb 8 jaar Touareg gereden) daarnaast heb ik de gehele periode toch niet kunnen wennen aan het bereik.
ik heb mijn S altijd een prachtige wagen gevonden met een fenomenale motor en vermogen maar met beperkingen welke ik niet vooraf heb kunnen inschatten.
Ik heb er 14 maanden en bijna 40000 km meegereden zonder enig technisch probleem dat is toch wel erg mooi maar vond de tijd rijp om naar iets op zoek te gaan met een hogere zit positie en een beter bereik.
Mijn S was binnen en week verkocht wat ik niet direct had verwacht, rij nu tijdelijk een Golfje!!
ik heb het forum altijd met plezier gevolgd, in het begin was het forum wel interessanter dan momenteel maar altijd een plezier om te volgen.
Ik wens iedereen veel plezier met zijn S en ik ben er van overtuigd dat ik in de toekomst zeker weer een EV gaat rijden.
 
Afgelopen vrijdag heb ik mijn S verkocht, de reden dat ik afscheid heb genomen van mijn S is voornamelijk dat de wagen erg laag is ondanks de mogelijkheid om de rijstand te verhogen (ik heb 8 jaar Touareg gereden) daarnaast heb ik de gehele periode toch niet kunnen wennen aan het bereik.
ik heb mijn S altijd een prachtige wagen gevonden met een fenomenale motor en vermogen maar met beperkingen welke ik niet vooraf heb kunnen inschatten.
Ik heb er 14 maanden en bijna 40000 km meegereden zonder enig technisch probleem dat is toch wel erg mooi maar vond de tijd rijp om naar iets op zoek te gaan met een hogere zit positie en een beter bereik.
Mijn S was binnen en week verkocht wat ik niet direct had verwacht, rij nu tijdelijk een Golfje!!
ik heb het forum altijd met plezier gevolgd, in het begin was het forum wel interessanter dan momenteel maar altijd een plezier om te volgen.
Ik wens iedereen veel plezier met zijn S en ik ben er van overtuigd dat ik in de toekomst zeker weer een EV gaat rijden.
Interessant dat je dat deelt (en dat meen ik). Naast mijn werk zit een garagebedrijf welke regelmatig gebruikte Model S'jes verkoopt en er vaak 2 tot 4 op voorraad heeft. Ik was altijd al benieuwd waarom mensen hun Model S zo snel verkopen, dus al binnen 1 of anderhalf jaar. De redenen die jij aangeeft zijn zeer begrijpelijk en natuurlijk ook weinig aan te veranderen.

Hopelijk komt de Model X een keer met een groter accupakket op de markt. Misschien is dat dan nog best een geschikte EV, gezien de bezwaren bij de Model S.