Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg net een telefoontje van Tesla dat "uw auto in aanmerking komt voor een upgrade!".

Mijn S is van dec 2013, en bij 'upgrade' schoten er beelden door mijn hoofd van autopilot, dual motor, of zou het misschien alsnog om folding mirrors gaan? :cool:

Het bleek echter om het preventief vervangen van een Power Switch te gaan, voor een versie die blijkbaar nu in nieuw gebouwde auto's gaat, en verbeterd t.o.v. de 'oude' zou zijn. Het ging in elk geval NIET om een recall. Inplannen van de werkzaamheden kan over 5 maanden, dus urgent is het blijkbaar niet.

As part of providing peace of mind and a great ownership
experience, Tesla vehicles are equipped with telematics systems to provide remote diagnostics
support. We have been notified this vehicle has been remotely diagnosed that the Power
Switch and Power Supply would benefit from the latest generation components.

Hulde aan Tesla voor het preventief vervangen van mogelijk gevoelige onderdelen, perfecte service zoals we gewend zijn. Alleen de term 'upgrade' wekt hier misschien wat te hoge verwachtingen. (tenzij de hele accu wordt vervangen voor een nieuwe versie, dan tel ik het zeker als een upgrade!)
 
Even een verzoek aan alle mensen die foto's posten in dit forum. En hoe meer foto's hoe beter wat mij betreft.
Het gemakkelijkste is natuurlijk om de originele foto's, van meestal een behoorlijk groot standaard format, onbewerkt erop te gooien.
Maar als je een beetje handig bent, kan hij natuurlijk een flink stuk kleiner.
We hebben heerlijk breedband in Nederland, dus dan merk je er niet zoveel van.
Maar zodra je het forum vanuit het buitelnad wilt volgen, wordt het soms toch wat lastiger met die vele MB's.
Ik zou willen voorstellen: als je ècht niet weet hoe te verkleinen, laat dan maar, dan maar groot. Anders: even bewerken en van 150 kB plaatsen i.p.v. 2 MB...:rolleyes:
 
Last edited:
hoera, we rijden weer.
mét originele batterij !

Auto netjes afgeleverd op mijn werkstek.
Eén heel klein minpuntje : de batterij was niet bijgeladen. Zo wist ik meteen dat ik mijn batterij terug had.

Positief : nu ook eindelijk op V6.1.
Wat een mens allemaal moet doorstaan op de laatste firmware te bekomen....

Nice...

Heeft het SeC de V6.1 erop gezet ? Dinsdag konden ze nog maar enkel 6.0 op de mijne zetten...
 
Het bleek echter om het preventief vervangen van een Power Switch te gaan, voor een versie die blijkbaar nu in nieuw gebouwde auto's gaat, en verbeterd t.o.v. de 'oude' zou zijn. Het ging in elk geval NIET om een recall. Inplannen van de werkzaamheden kan over 5 maanden, dus urgent is het blijkbaar niet.

Had er in het Amerikaanse gedeelte ook al over gelezen. Goed dat ze dit pro-actief aanbieden. Benieuwd of ik ook aan de beurt kom...

Leesvoer: http://www.TeslaMotorsClub.com/showthread.php?t=39554
 
Auto netjes afgeleverd op mijn werkstek.
Eén heel klein minpuntje : de batterij was niet bijgeladen. Zo wist ik meteen dat ik mijn batterij terug had.

vandaag proberen te superchargen in Aartselaar... noppes.
probleem ligt duidelijk bij mijn auto.
zal opnieuw naar SeC moeten...

andere eigenaardigheid vandaag, de NAV-schermen waren niet consistent. eentje zei vooruit, de andere zei omkeren. eerste maal dat ik dat merk.
verder is V6.1 echt wel een stap vooruit.

- - - Updated - - -

Heeft het SeC de V6.1 erop gezet ?

yep.
 
Even een verzoek aan alle mensen die foto's posten in dit forum. En hoe meer foto's hoe beter wat mij betreft.
Het gemakkelijkste is natuurlijk om de originele foto's, van meestal een behoorlijk groot standaard format, onbewerkt erop te gooien.
Maar als je een beetje handig bent, kan hij natuurlijk een flink stuk kleiner.
We hebben heerlijk breedband in Nederland, dus dan merk je er niet zoveel van.
Maar zodra je het forum vanuit het buitelnad wilt volgen, wordt het soms toch wat lastiger met die vele MB's.
Ik zou willen voorstellen: als je ècht niet weet hoe te verkleinen, laat dan maar, dan maar groot. Anders: even bewerken en van 150 kB plaatsen i.p.v. 2 MB...:rolleyes:

Goed plan en ik weet ook hoe te verkleinen. Alleen post ik meestal via m'n iPhone. Zal eens kijken of er een appje is om te verkleinen. :)
Zou overigens beter zijn als de beheerders van dit forum het comprimeren/verkleinen als optie bij het uploaden zouden aanbieden. Lijkt me niet heel moeilijk om te maken en scheelt ook een hoop opslag voor TMC.
 
Goed plan en ik weet ook hoe te verkleinen. Alleen post ik meestal via m'n iPhone. Zal eens kijken of er een appje is om te verkleinen. :)
Zou overigens beter zijn als de beheerders van dit forum het comprimeren/verkleinen als optie bij het uploaden zouden aanbieden. Lijkt me niet heel moeilijk om te maken en scheelt ook een hoop opslag voor TMC.

Ik maak de foto's met mijn iPhone. Dan mail ik ze aan mezelf en daarbij kun je uit vier afmetingen kiezen. Ik kies dan meestal die tussen 150 en 400 kb. Die bewaar ik dan en dan plaats ik ze. Scheelt behoorlijk tussen origineel en wat er op komt en verschil zie je nauwelijks.
 
Is dit 'nieuwtje' hier al langsgekomen? Kwam het tegen toen ik vanavond een parkeerplaats voor morgen ging reserveren.
(inderdaad, ik ga weer richting Fremont).

http://www.schiphol.nl/reizigers/nieuws/TeslaPrimeurBijHertzAutoverhuur.htm

250 Euro ex per dag. Dat gaat nu niet direct stormlopen lijkt me. Maar als je nog eens iemand tegenkomt die een MS een dagje wil proberen en je vertrouwt hem je eigen auto niet toe dan is het wellicht een optie.
 
Nee hoor leeg mag ook. Dan vullen ze tegen rip-off rental car (zeg maar FastNed) tarief... wink, wink

(geloof in een snelle scan gelezen te hebben dat je voor die 250 euries de energie er wel 'gratis' bij krijgt)

Nog even teruggelezen. Verwarrend geformuleerd, maar wat mij betreft wel feitelijk juist:

' (incl. standaardverzekeringen, oplaadkaart en elektriciteit en exclusief B.T.W. en brandstof)'

Dus inclusief elektriciteit en exclusief (overbodige) brandstof. Klopt helemaal, maar of ze het ook zo bedoelen?
 
Had er in het Amerikaanse gedeelte ook al over gelezen. Goed dat ze dit pro-actief aanbieden. Benieuwd of ik ook aan de beurt kom...

Leesvoer: http://www.TeslaMotorsClub.com/showthread.php?t=39554

Als dit betekent dat onderstaande situaties voorkomen kunnen worden dan is het natuurlijk een prima aanpak. Trouwens, elke pro-actieve en preventieve actie verdient een compliment.

"gewoon, al rijdende; de gekende verwittigingen op enkele seconden na mekaar :
12V batterijniveau laag, auto kan onverwacht uitschakelen, minder vermogen beschikbaar, auto wordt uigeschakeld, verlaat veilig de weg.... " (Quote S-19910)
 
In eerdere post is gesproken over drain tijdens de nacht.

Ik heb de proef op de som genomen. Gisteravond om kwart voor zes was hij 90% vol, 345 km typical, en toen afgekoppeld, energysaving aan (dag en nacht) en continu verbonden uit.

Zonet, na ruim 16 uur, typical range van 341 km. Ik heb in de tussentijd de auto ook niet met app wakker gemaakt.

Dus bij lang(er) parkeren iets om in gedachten te houden.

"Opstarten" duurde nu net iets minder dan 10 seconden.