Ik had (net als anderen zoals ik nu begrijp) problemen met laden bij de nieuwe locatie De Vundelaar (A1 west, ter hoogte van Twello).
Vandaag nog eens gestopt om te proberen. De adviezen hier volgend heb ik eerst maar eens geprobeerd hem amperage te verlagen.
Bij vrijwel alle pogingen komt er direct een laadkabel fout en gaat alles op rood.
Maar op de volgende manier gaat het (enigzins) goed:
- eerst op de startknop van de FastNed unit drukken (zo vaak tot het timer/kWh balkje op het scherm verschijnt)
- daarna pas kabel in auto steken
- nu volgt direct een laadfout/kan niet laden melding (maar dus geen laadkabelfout)
- maar er verschijnt wel een laadspanning (235-240V) op het scherm
- na een tijdje begint dan ook de stroom op te lopen (de laadfout/kan niet laden fout blijft staan)
- max stroom rustig opvoeren tot 26A. De daadwerkelijke stroom steeg uiteindelijk tot 22A
Zelfde nog een keer gedaan maar dan direct op max 26A. Toen kwam hij maar op tot 9A werkelijk. Na terugbrengen max en vervolgens weer verhogen tot 26A kwam ik uiteindelijk weer op 22A uit.
Allemaal niet geweldig. Maar mocht je het nodig hebben dan is er te laden op De Vundelaar.
De unit was overigens gelijk aan die bij Palmpol alleen zijn deze nu in FastNed kleur/striping ipv wit. (AC 22kW en Chademo DC 50kW)
De andere unit is nieuwer met een Chademo, CCS en hoogvermogen AC 43kW type 2 aansluiting.
Vooral die laatste is intrigerend, een 3 fase 63A aansluiting. Is er uberhaupt een voortuig op de markt die dat aankan?
Er hangt nog een kaartje aan (in het engels) dat die AC aansluiting het nog niet doet (in bubbelplastic aan de zijkant)
Hieronder een paar foto's van de unit met regulier AC type 2 waaraan ik geladen heb en de 'nieuwe' unit.