Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Whispbar dakdrager voor Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ontving ik van David Blom van Blomness kosteloos een complete set rubber voeten en andere onderdelen om de Whispbar drager op de Model S te monteren.
Deze set is samen met Tesla ontwikkeld en voorziet in een veilige en sterke verbinding van de Whispbar drager op de Model S.
Een informatief filmpje over de montage van de Whispbar drager staat op site van Tesla.
Video Walkthrough | Tesla Motors
Gisteren de dakdragers bij Onno opgehaald en ter voorbereiding bovenstaand instructiefilmpje gekeken. Onno had ze nog niet gebruikt dus netjes de lengte ingesteld volgens het filmpje. aan de ene kant 4 sleuven en aan de andere kant 5. Vanmiddag vroeg naar huis om op m'n gemak de dragers alvast te monteren. Of onze Tesla's zijn smaller of het instructiefilmpje klopt niet helemaal. Moest hem weer smaller maken naar 1 en 0 sleufjes:eek:.
 
Maar heeft me wel een lekkere fles wijn opgeleverd :p
Had bijna een hele doos nodig voor wat ik inmiddels geleend heb via t forum. Als Back-up nog een type-3 kabel kunnen lenen van bpsmits, gelukkig ook niet nodig gehad. En ook nog van/via S-19220 een juice booster, ook niet nodig gehad omdat de UMC het gewoon deed in Frankrijk. Wel handig dat er bijna net zoveel dozen wijn in de Tesla als ooit in m'n Espace paste:wink:. Moet wel zeggen dat ik de 3e zitrij er even uitgeschroefd heb voor wat extra bagageruimte:smile:.
 
Dan heb jij ervaring met rijden met dakkoffer begrijp ik? Wat is jouw ervaring over t meerverbruik?

Ik denk er in de zomer een nodig te hebben. 3 kinderen en volledige kampeeruitrusting moeten er dan mee 

0 ervaring nog. Nog niet gereden met de dakrails, let alone een dakkoffer. Sorry.
Maar meende een tijd terug gelezen te hebben dat het meerverbruik zo maar 10% is. Makkelijk.
 
Dan heb jij ervaring met rijden met dakkoffer begrijp ik? Wat is jouw ervaring over t meerverbruik?

Ik denk er in de zomer een nodig te hebben. 3 kinderen en volledige kampeeruitrusting moeten er dan mee

Ik ben afgelopen zomer met een tent gaan kamperen met het gezin (2 kinderen ipv 3), paste allemaal zonder dakkoffer en zonder de spullen tot aan het dak op te hoeven stapelen: de hoedenplank kon gewoon liggen.
Ik had zo'n beetje het volgende mee:

in de frunk:
- 6 persoons tent met extra grondzeil en tent-tapijt (tent is van kunststof, niet katoen: compact, 25kg, formaat van een grote sporttas)
- picknicktafeltje met 4 zitplaatsen (koffermodel)
- 4x self-inflating matrasjes en slaapzakken

achterin:
- 4 klapstoelen
- 2 pits gasstel
- campeerservies/pannen/keukengerei
- Overige standaardspullen: voldoende kleding, extra schoenen, speelgoed, plaspotje (nee hoor, niet voor mezelf), tablets, laptop, camera,
- voor de auto: umc, allerlei verlengkabels en verloopstukken

Voor de achterbank stond nog een rugzak (in het midden, hadden de kinderen geen last van).

Meerverbruik door het extra gewicht is me niet opgevallen, is volgens mij te verwaarlozen ten opzichte van meerverbruik door extra luchtweerstand (dakkoffer).

Met een wat uitgebreidere uitrusting is een dakkoffer waarschijnlijk wel handig.
 
Ik ben afgelopen zomer met een tent gaan kamperen met het gezin (2 kinderen ipv 3), paste allemaal zonder dakkoffer en zonder de spullen tot aan het dak op te hoeven stapelen: de hoedenplank kon gewoon liggen.
Ik had zo'n beetje het volgende mee:

in de frunk:
- 6 persoons tent met extra grondzeil en tent-tapijt (tent is van kunststof, niet katoen: compact, 25kg, formaat van een grote sporttas)
- picknicktafeltje met 4 zitplaatsen (koffermodel)
- 4x self-inflating matrasjes en slaapzakken

achterin:
- 4 klapstoelen
- 2 pits gasstel
- campeerservies/pannen/keukengerei
- Overige standaardspullen: voldoende kleding, extra schoenen, speelgoed, plaspotje (nee hoor, niet voor mezelf), tablets, laptop, camera,
- voor de auto: umc, allerlei verlengkabels en verloopstukken

Voor de achterbank stond nog een rugzak (in het midden, hadden de kinderen geen last van).

Meerverbruik door het extra gewicht is me niet opgevallen, is volgens mij te verwaarlozen ten opzichte van meerverbruik door extra luchtweerstand (dakkoffer).

Met een wat uitgebreidere uitrusting is een dakkoffer waarschijnlijk wel handig.

Tja. Dan doen wij al 'concessies', strandstoeltjes, koelkastje, kinderbedje, buggy voor de jongste zijn zo wat zaken die er bij ons nog bij mogen....
 
Iemand die op korte termijn nog zijn dakdragers kan missen? Heb ze dringend nodig omdat we helaas genoodzaakt zijn een rolstoel mee te nemen op vakantie, omdat mijn dochter haar been heeft gebroken. Een dakkoffer heb ik gelukkig al.
 
Last edited:
Update: probleem is opgelost. Thimo bedankt!

Hi Billy. Wat een vervelende reden om die dakkoffer nodig te hebben zeg.

Anderzijds....[emoji16] Ik ben nog steeds geen verbruiks praktijkgetallen tegengekomen van een model S met dakkoffer over wat langere afstanden. Zou jij willen bijhouden wat je verbruik en gemiddelde snelheid is en dit straks delen op dit forum?
 
Hi Billy. Wat een vervelende reden om die dakkoffer nodig te hebben zeg.

Anderzijds....[emoji16] Ik ben nog steeds geen verbruiks praktijkgetallen tegengekomen van een model S met dakkoffer over wat langere afstanden. Zou jij willen bijhouden wat je verbruik en gemiddelde snelheid is en dit straks delen op dit forum?
Eerlijk gezegd hoop ik nog steeds dat alles in de auto past zonder koffer, maar daar wil ik niet achter komen de avond voor vertrek. Heb uit voorzorg dus nu maatregelen getroffen.

Mocht het toch nodig zijn, dan zal ik proberen een en ander bij te houden. De reis gaat naar het Gardameer met een stop van 3 dagen in Serfaus.