Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Referral delen voor performance boost

This site may earn commission on affiliate links.

J05B

Member
Jul 14, 2019
85
15
Nl
Ik sta op het punt om over te stappen van een model 3 naar een model Y.

Ik wil graag vergelijkbaar vermogen als de model 3. De performance is mij te duur. Nu zie ik dat je de long range kunt upgraden met performance boost. Deze is te krijgen voor €2000,- of wanneer slechts 1 persoon je referral code gebruikt.

Zijn er hier wellicht nog anderen die op het punt staan een model Y long range te bestellen? Ik ben bereid om dan beide bestellingen via een referral code te laten lopen zodat beide auto’s zonder kosten deze upgrade krijgen :)
 
als je al een tesla in je account heb (gehad afgelopen 6 mnd) krijg je auto loyalty bonus (nu 15k). welke referer je ook used. deze fout had ik ook gemaakt in Q3 (kennis kreeg niets omdat het auto naar loyalty ging. ik had nieuw tesla account moeten maken)

zie https://www.tesla.com/support/refer-and-earn
Dat begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat je sowieso 15k punten krijgt als je een nieuwe auto toevoegd aan je account?

Dat zou al genoeg zijn voor de upgrade.
 
Als ik met mijn eigen referral bestel
Neem ik aan dat dit niet voor een eigen aankoop kan zijn.
Ik heb al een paar keer mijn eigen referral gebruikt en zowel de korting als het tegoed gekregen.
21/4/2017 is bestelling M3
3/2/2021 is bestelling huidige MS

Screenshot_20240203_104622_Tesla.jpg
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik heb al een paar keer mijn eigen referral gebruikt en zowel de korting als het tegoed gekregen.
21/4/2017 is bestelling M3
3/2/2021 is bestelling huidige MS

View attachment 1014915
Dat had ik niet verwacht, maar dat zou top zijn.

Zonder de performance upgrade is het verschil tussen de rwd en long range net te weinig. Dit geeft voor mij wel de doorslag om voor de long range te gaan.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
In het ergste geval, als je denkt die boost echt nodig te hebben, betaal je die 2.000 zelf. Of denk je nu echt dat al die geschenkjes van Tesla betaald worden door Elon himself?
Jij, ik en iedereen betalen ervoor...
2k voor iets dat je naar 3 jaar weer moet inleveren. Als het kan door een referral doe ik dat liever.

Het gaat ook om het totale plaatje. Ik heb een bepaald budget en wil daar zoveel mogelijk uithalen. Ik ga de auto ook laten wrappen. Kost ook 2k.
 
In het ergste geval, als je denkt die boost echt nodig te hebben, betaal je die 2.000 zelf. Of denk je nu echt dat al die geschenkjes van Tesla betaald worden door Elon himself?
Jij, ik en iedereen betalen ervoor...
Rare redenering. Het is een software-optie zonder kostprijs. Een vlaggetje dat wordt aangezet. Dat kost niemand €2000. Het zijn ook geen gedorven inkomsten, want @J05B is (net als ik) waarschijnlijk niet van plan ooit €2000 neer te leggen voor 0,6 seconden.

Wel zou ook ik onmiddelijk deze boost activeren als ik iemand kan vinden die mijn referentie wil gebruiken. Als ik dat doe, kan ik 7000 punten NIET gebruiken voor gratis kilometers. We besparen dus zelfs geld van jou, mij en iedereen.
 
Dus is het toch geen software optie zonder kostprijs zoals je hierboven beweert? 🙃
Vind je het erg als ik deze vraag even totaal niet begrijp?

Q: Wat kost het Tesla als ze deze optie voor iemand aanzetten. Aan materiaal, administratiekosten, energie, etc.

Hoe verandert het antwoord op die vraag als iemand de munt per ongeluk verwisseld heeft in de vraag? (2000 was in $, niet €)
 
Q: Wat kost het Tesla als ze deze optie voor iemand aanzetten. Aan materiaal, administratiekosten, energie, etc.

Software groeit niet aan de bomen, toch niet bij mijn weten.
Jij beweert dat de performance boost geen kostprijs heeft, ik beweer dat deze wel een kostprijs heeft.
Ik zal wel ongelijk hebben, en kom hem dan ook via u bestellen. Akkoord?
 
  • Like
Reactions: Mars2020