Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Whispbar dakdrager voor Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien helpt dit: drie koffers, 2 rugzakken, 1 heel grote plastic bak vol losse spulletjes (formaat koffer), 3 plastic zakken met schoenen e.d., 1 fiets (Gocycle, zie draadje hierover), 2 autopeds (steppen) van de meiden, 4 personen, twee kinderzitjes en nog van allerlei los spul, zoals eten onderweg, wijn, tassen met spelletjes, twee dvd spelers. Dat alles in de Model S (weliswaar classic, dus met grote frunk). Iedereen verbaasd dat dat alles past.
 
Misschien helpt dit: drie koffers, 2 rugzakken, 1 heel grote plastic bak vol losse spulletjes (formaat koffer), 3 plastic zakken met schoenen e.d., 1 fiets (Gocycle, zie draadje hierover), 2 autopeds (steppen) van de meiden, 4 personen, twee kinderzitjes en nog van allerlei los spul, zoals eten onderweg, wijn, tassen met spelletjes, twee dvd spelers. Dat alles in de Model S (weliswaar classic, dus met grote frunk). Iedereen verbaasd dat dat alles past.

De auto is ingepakt..
IMG_2418.JPG

Er moeten nog slechts enkele zaken in. Rolstoel, een tas en onze jassen.:biggrin:. Wat een heerlijke pakezel is de S toch..:smile:. Aangezien we nog wat ruimte over hebben, nemen we ook nog twee campingstoelen mee en een loopfietsje.

Verder zit er kleding in voor 5 personen inclusief wat extra spullen, waaronder wandelschoenen en 3 kleine wandelrugzakken. Verder een rubberboot (niet opgeblazen..:biggrin:) inclusief roeispanen, een zonneshelter en zonnedoek (3x3x5 meter), vlieger, nespresso koffiezetapparaat, 5 paraplu's (mijn vrouw is optimistisch), speelgoed voor de kids, waaronder twee tennisrackets, wat proviand en uiteraard de nodige spullen om te laden, UMC, laadkabels en verloopstekkers. Een dakkoffer is dus niet nodig en blijft dus thuis. Sorry voor degenen die hoopten op verbruikcijfers met een dakkoffer.

IMG_2416.JPG
IMG_2417.JPG
 

Attachments

  • IMG_2418.JPG
    IMG_2418.JPG
    62.3 KB · Views: 217
Ik vertrek vrijdagnacht naar karinthië en ik neem mee...
- 2 volwassenen en 3 tieners
- een grote dakkoffer
- alle mogelijke campingspullen: enorme tent, tafel, stoelen, kookspullen + gasfles, golfset etcetc.

Ik hoop op wind mee, en lege SuC'ers. Wellicht voor het eerst range mode eens aanzetten.
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een dakdrager voor de Model S. Thule heeft nu een beter alternatief voor de Whispbar. De whispbar dakdragers zijn niet geschikt voor een Thule koffer wat toch de defacto standaard is en die van Thule uiteraard wel. Ik heb zelf de Whispbar gekocht en dit is telkens weer worstelen om de koffer erop/eraf te krijgen. Simpelweg omdat thule een maximale breedte kent van 80mm en de Whispbar bijna 90mm breed is.
 
Ik sta op het punt om een 90D te bestellen (Dank u, maar ik gebruik al een referral :smile:) en zit op het ogenblik uit te zoeken of mijn huidige skibox, een Montblanc Prestige 29 (92 cm breed), op deze Whispbar zal passen.
Kan iemand mij daarom de maten geven van de Whispbar?
- hoe breed zijn ze?
- wat is de afstand tussen de 2 dragers (vanaf de achterkant van de voorste drager tot de voorkant van de achterste drager)?

Dank!
 
Effectieve breedte van de voorste drager is 106 en de achterste 97 cm. Er zou nog een breedere versie leverbaar zijn.
De afstand van hart tot hart tussen de twee dragers (ik heb naar de bevestigingspunten op het dak van de auto gekeken) is 89 cm.
De breedte van de aluminium dragers is 9 cm.
Ik hoop dat je hiermee verder kan.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Vanmorgen geprobeerd de Wishpbar op de nieuwe Tesla te monteren. Lijkt t montage systeem iets aangepast te zijn en net niet te passen:mad:.

Iemand anders ook al opgevallen of doe ik iets verkeerd:(?

Ik heb wat moeite gehad om de lengte aan te passen. Uiteraard terug te voeren op het principe eerst proberen - daarna de gebruiksaanwijzing lezen. Ik heb deze zomer bij Tesla de wishpbar gekocht en mijn S is van begin 2015. Uiteindelijk prima passend en ook de box (MOAB - packline) ging er prima op; ondanks de breedte van de bar.

Waar precies zit bij je het probleem?
 
Ik heb een wishpbar gekocht bij mijn tesla 2013. Deze had grote klepjes, de nieuwe kleine. Het deel dat je met boutjes voormonteerd past niet meer. Het gat zit 2mm te ver naar buiten. Omdraaien hielp ook niet.
De importeur Blomness zal dat probleem met een aangepaste versie van het voormontage setje kunnen oplossen.
Ik kreeg ongevraagd een nieuw setje op mijn Classic toegestuurd.