Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
bla, bla, bla.....

Zullen we dit massaal bij de telegraaf melden. Die zijn altijd op zoek naar sappige roddels 

Ik kwam nog een interessant stukje proza tegen om de heer Jack Hommel.

Waarschuwing vooraf: Ga stevig zitten en val niet van je stoel:

Het is de vraag of het bouwen van ‘iets nieuws’ nodig is om het klantbelang opnieuw betekenis te geven. Jack Hommel (Avéro Achmea) werkt in een permanente dialoog met de eigen medewerkers en de intermediairs. ‘Ook dan zie je langzamerhand dat er keuzes gemaakt worden, dat bestaande structuren verdwijnen en dat nieuwe structuren opkomen. We zitten in de beginfase, op weg naar het herstellen van vertrouwen en het centraal stellen van het klantbelang


Volgens Hommel is het een hele klus om bijvoorbeeld polisvoorwaarden ‘kort en kernachtig voor vrijwel iedereen hier in Nederland’ te maken: ‘Het woordje begrijpelijk heeft nu een volstrekt andere waarde dan twintig jaar geleden. Al die bijsluiters, is dat de stap die de consument meer vertrouwen geeft in de levensverzekerings- en pensioenenwereld?’


Ik zou tegen Hommel
zeggen: Put your money where your mouth is.

Bron: Hoe behoud je de balans tussen klantbelang en rendement?

Hoe dan ook, ik heb opgezegd nu vandaag de polis van DL op de mat viel.
 
Even een tijdje "weg" geweest. Blij om weer terug te zijn. Dank voor al jullie info!!!

Ik sluit me volledig aan bij alle klachten. Helaas geen tijd om er zelf achteraan te gaan, maar wanneer je een extra handtekening nodig hebt Peter, weet me te vinden. Zelf nog een nare ervaring met ANWB gehad. Eerst ontving ik een aantrekkelijk voorstel, om vervolgens te horen dat ze Tesla niet willen verzekeren. "Te snel, te duur, geen keuzevrijheid reparateur". En dat voor de partij die hoog van de toren blaast dat ze elektrisch vervoer stimuleren... Morgen maar even bellen voor de Xclusive. Hoop dat ik het op tijd geregeld krijg!
 
Ik had afgelopen jaar een 'domme' parkeerschade die te fors was om niet op te geven: dorpelschade en portierschade, totaal ruim 2.000 euro herstelkosten. Dus 1 schuldschade en daardoor instappremie bij DL eventjes ruim 1600 euro incl. ass.belasting.
Natuurlijk ben ik ook van mening dat CB er een puinhoop van maakt voor de bestaande klanten die hun Tesla bij CB hebben verzekerd. En ik verwacht ook niet nog langer dan een jaar te blijven. Maar ik rijd nogal boven mijn stand en moet op de kleintjes letten. Een premieverschil van dik 500 euro vind ik best een bedrag. Dan 'gun' ik CB nog een jaar om mij te mogen verzekeren, dus ga ik ze gewoon aan de oude polis houden. Zonder advocaat... :cursing:
 
...nadat je je een auto van (meer dan?) een ton aangeschaft hebt?
Misschien had je je die bedenking een ietsie pietsie eerder moeten maken?

ik heb ook alles uit de kast moeten halen en een jaar zitten rekenen en wikken en wegen om de model S te kunnen kopen.
dan begrijp ik dat je zulke onaangename verrassingen kunt missen als kiespijn.
ik weet van hemzelf dat hij voor de model S, nog nooit een nieuwe auto had gekocht en zelfs nooit eentje duurder dan 1200 €. hij heeft er zelfs speciaal een bedrijfje voor opgericht.

Eerlijk gezegd heb ik meer respect voor zo iemand, dan voor iemand die de schuif maar open te trekken heeft om er eventjes 100k euo's uit te nemen.

ik zie nu pas wat het probleem is, in zijn handtekening staat: "wil graag trekhaak":wink:
 
Last edited:
...nadat je je een auto van (meer dan?) een ton aangeschaft hebt?
Misschien had je je die bedenking een ietsie pietsie eerder moeten maken?
Ik heb de keuze zeer weloverwogen gemaakt en als ik dezelfde kans op dezelfde plussen en minnen pas nu zou krijgen, zou ik het gewoon weer doen. En een paar honderd euro extra premie kosten mij de kop inderdaad niet, maar ik vind het wel een behoorlijk bedrag. Vandaar.
 
Juist denk ik dat er mensen zijn die de keuze hebben gemaakt on de relatief hoge aanschafprijs te betalen en daarna hun maandelijkse kosten miniem houden. Met 8 jaar garantie, 7 jaar gratis kaartupdates en veel gratis laden en in NL geen of 4% bijtelling voor 5 jaar dan kan ik mij voorstellen dat je niet had gerekend op extra jaarkisten van 1000 tot wel 2500 euro. Dat is na 5 jaar wel erg veel
 
ik heb ook alles uit de kast moeten halen en een jaar zitten rekenen en wikken en wegen om de model S te kunnen kopen.
dan begrijp ik dat je zulke onaangename verrassingen kunt missen als kiespijn.
ik weet van hemzelf dat hij voor de model S, nog nooit een nieuwe auto had gekocht en zelfs nooit eentje duurder dan 1200 €. hij heeft er zelfs speciaal een bedrijfje voor opgericht.

Eerlijk gezegd heb ik meer respect voor zo iemand, dan voor iemand die de schuif maar open te trekken heeft om er eventjes 100k euo's uit te nemen.

ik zie nu pas wat het probleem is, in zijn handtekening staat: "wil graag trekhaak":wink:
Haha, inderdaad is een trekhaak een oude wens die nog steeds staat. Bijna dagelijks vervoer ik 1 of 2 kids met de fiets los achterin en de klep op een kier. Een fietsdrager gaat er nog wel een keertje komen. Op een heuse trekhaak.
Maar het is niet zo dat ik een bedrijfje heb opgericht speciaal om in een Tesla te kunnen rijden. Ruim een half jaar voor aanschaf van de Tesla heb ik een bedrijf opgericht en later bleek eventuele aanschaf van een nieuwe Tesla in mijn situatie bijzonder gunstig uit te vallen... :cool:
 
Het gaat steeds meer off-topic zo, maar de opmerking van leyfsi triggert mij wel en xfrank heeft helemaal gelijk. Ik heb ook altijd auto's gekocht waar de kop al vanaf was en er dan lang mee doorgereden, gewoon omdat ik een fantastische auto fantastisch vind, maar vooral voor een ander, mij boeit het te weinig om daar jaarlijks duizenden euro's meer aan uit te geven dan nodig om voldoende representatief en comfortabel van A naar B te komen.

Ik had mijn auto's ook nooit in de zaak omdat de bijtelling het voordeel toch weer tenietdoet.

Tot de S in beeld kwam. Die heb ik goed doorgerekend en dus een zeer berekend besluit genomen. Er zat absoluut veel financieel voordeel in tussen een grote diesel in privé of de S in de zaak rijden, en dat maakte de keuze makkelijk (hoewel die ton best even slikken was. Na een huis toch de grootste aankoop 'ever'). Elke additionele kostenpost doet wat van dat voordeel af, en het is geen schande om er zo naar te kijken, lijkt me logisch ook voor een ondernemer om zo te redeneren en niet: ik kan het kopen dus wat maakt het verder uit. Zo gaan de meeste ondernemers toch niet met hun bedrijfsmiddelen om?
 
ik heb ook alles uit de kast moeten halen en een jaar zitten rekenen en wikken en wegen om de model S te kunnen kopen.
dan begrijp ik dat je zulke onaangename verrassingen kunt missen als kiespijn.
ik weet van hemzelf dat hij voor de model S, nog nooit een nieuwe auto had gekocht en zelfs nooit eentje duurder dan 1200 €. hij heeft er zelfs speciaal een bedrijfje voor opgericht.

Eerlijk gezegd heb ik meer respect voor zo iemand, dan voor iemand die de schuif maar open te trekken heeft om er eventjes 100k euo's uit te nemen.

ik zie nu pas wat het probleem is, in zijn handtekening staat: "wil graag trekhaak":wink:
Ook sommige ondernemers die de ruim 100K zonder problemen kunnen missen, zijn ook ooit hun bedrijf met niks begonnen (waaronder ik). Dus extra respect voor mensen die door op hun tenen te lopen een Model S kunnen kopen kan ik niet opbrengen.
 
Ook sommige ondernemers die de ruim 100K zonder problemen kunnen missen, zijn ook ooit hun bedrijf met niks begonnen (waaronder ik). Dus extra respect voor mensen die door op hun tenen te lopen een Model S kunnen kopen kan ik niet opbrengen.
+1. En het maakt natuurlijk niet uit of die 500 euro extra kosten nu bij een autootje van 10k€ of bij een auto van 100k€ horen, het blijft 500 euro die je hier ongevraagd als gevolg van incompetentie in de maag gesplitst wordt waar je niet op zit te wachten... En misleidende reclame want er werd een verzekering met vaste premie verkocht, die nu toch variabel blijkt te worden afhankelijk van je schadebeeld...
 
+1. En het maakt natuurlijk niet uit of die 500 euro extra kosten nu bij een autootje van 10k€ of bij een auto van 100k€ horen, het blijft 500 euro die je hier ongevraagd als gevolg van incompetentie in de maag gesplitst wordt waar je niet op zit te wachten... En misleidende reclame want er werd een verzekering met vaste premie verkocht, die nu toch variabel blijkt te worden afhankelijk van je schadebeeld...
+1!
Zojuist even alles ingevuld bij Allsecur (die met de driftende BMW met de Coronels). Als ik m'n 8 schadevrije jaren invul dan wordt de jaarpremie inclusief assurantiebelasting ongeveer 1100 euro. Dus ook nog serieus te overwegen.