You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Amlin kun je ook afstrepen. EAS biedt nu polissen van Allianz en Turien aanEen thread van 92 pagina's, daar scroll je snel even doorheen
wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>
ik probeer in ieder geval de verschillende verzekeringsmaatschappijen eens in een overzicht te krijgen:
insuremytesla.nl - mees&zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website)
tesla-insurance.nl - eas - amlin
centraal beheer
abn/amro
allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen)
turien - pmp
nationale nederlanden
Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla:
anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)
mis ik nog verzekeringen (waar mensen daadwerkelijk ook hebben kunnen afsluiten)??
bedanktAmlin kun je ook afstrepen. EAS biedt nu polissen van Allianz en Turien aan
mis ik nog verzekeringen (waar mensen daadwerkelijk ook hebben kunnen afsluiten)??
Keep us up to date, ben erg benieuwd naar de uitkomst.Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
goed tevreden zover over NH1816?Goed punt! Ik heb ook gemerkt dat het een heel gedoe is als je schade vrije jaren niet volledig in Roy data staan. Gelukkig wilde mijn nieuwe verzekeraar(NH1816) wel wat coulance toepassen omdat ik met meer verzekeringen naar hem toe ging..
goed tevreden zover over NH1816?
zou je deze ook willen invullen:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>
(in het geval dat je dat nog niet hebt gedaan natuurlijk)
Je kunt het formulier 'inzage in registratie Roy-data' downloaden van www.seps.nl/inzagerecht.Kan je zelf die RoyData inzien eigenlijk?? En waar dan?
Ah, ik zou dit hebben opgevat als 'de 2 schadevrije jaren die je bij Turien hebt opgebouwd worden doorgegeven aan Roy Data' (de reeds eerder opgebouwde 15 stonden er al in). Ook omdat je bij een schuldschade normaliter naar 13 of 14 schadevrije jaren wordt teruggezet, niet helemaal terug naar 2...Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
Dat laatste is juist. De assuradeur van dienst rapport hoeveel schadevrije jaren er in de database moeten worden opgenomen.Ah, ik zou dit hebben opgevat als 'de 2 schadevrije jaren die je bij Turien hebt opgebouwd worden doorgegeven aan Roy Data' (de reeds eerder opgebouwde 15 stonden er al in). Ook omdat je bij een schuldschade normaliter naar 13 of 14 schadevrije jaren wordt teruggezet, niet helemaal terug naar 2...
Maar ze bedoelen dus echt dat je gewoon terugvalt naar 2 schadevrije jaren? Dat zou dubbel fout zijn...
Formeel zou die schade op jouw autoverzekering moeten worden afgehandeld, jij hebt de auto in bruikleen gegeven aan een derde en moet de schade op die derde partij verhalen.Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
Formeel zou die schade op jouw autoverzekering moeten worden afgehandeld, jij hebt de auto in bruikleen gegeven aan een derde en moet de schade op die derde partij verhalen.
(Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de schade niet gedekt is omdat die derde volgens je polisvoorwaarden niet in je auto mag rijden.)
Maar praktisch is dat natuurlijk niet, er moet dan een berekening worden gemaakt van jouw Bonus/Malus schade.
En Tesla kan die schade natuurlijk goedkoper afhandelen dan jij.
Heb jij de schade gemeld bij jouw verzekeraar? Dat kan bijna niet anders, gezien deze BM perikelen en is ook volgens de polisvoorwaarden.
Ik had vorig jaar ook een niet-schuldschade en mijn verzekeraar betaalde de schade en verhaalde die op de verzekeraar van de tegenpartij. Zoiets zal er bij jou ook gebeurt zijn, alleen is er administratief iets mis gegaan.