Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Een thread van 92 pagina's, daar scroll je snel even doorheen o_O

wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>

ik probeer in ieder geval de verschillende verzekeringsmaatschappijen eens in een overzicht te krijgen:
insuremytesla.nl - mees&zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website)
tesla-insurance.nl - eas - amlin
centraal beheer
abn/amro
allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen)
turien - pmp
nationale nederlanden

Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla:
anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)

mis ik nog verzekeringen (waar mensen daadwerkelijk ook hebben kunnen afsluiten)??
 
Last edited:
Een thread van 92 pagina's, daar scroll je snel even doorheen o_O

wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>

ik probeer in ieder geval de verschillende verzekeringsmaatschappijen eens in een overzicht te krijgen:
insuremytesla.nl - mees&zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website)
tesla-insurance.nl - eas - amlin
centraal beheer
abn/amro
allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen)
turien - pmp
nationale nederlanden

Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla:
anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)

mis ik nog verzekeringen (waar mensen daadwerkelijk ook hebben kunnen afsluiten)??
Amlin kun je ook afstrepen. EAS biedt nu polissen van Allianz en Turien aan
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
Keep us up to date, ben erg benieuwd naar de uitkomst.
 
Goed punt! Ik heb ook gemerkt dat het een heel gedoe is als je schade vrije jaren niet volledig in Roy data staan. Gelukkig wilde mijn nieuwe verzekeraar(NH1816) wel wat coulance toepassen omdat ik met meer verzekeringen naar hem toe ging..
goed tevreden zover over NH1816?

zou je deze ook willen invullen:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>
(in het geval dat je dat nog niet hebt gedaan natuurlijk)
 
goed tevreden zover over NH1816?

zou je deze ook willen invullen:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>
(in het geval dat je dat nog niet hebt gedaan natuurlijk)

Zeer tevreden maar waren eerst niet heel happig op het verzekeren van de Tesla. Maar aangezien ik met meerdere verzekeringen naar hun verhuisde was het geen probleem. Ik zal het sheet binnenkort invullen.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
Ah, ik zou dit hebben opgevat als 'de 2 schadevrije jaren die je bij Turien hebt opgebouwd worden doorgegeven aan Roy Data' (de reeds eerder opgebouwde 15 stonden er al in). Ook omdat je bij een schuldschade normaliter naar 13 of 14 schadevrije jaren wordt teruggezet, niet helemaal terug naar 2...

Maar ze bedoelen dus echt dat je gewoon terugvalt naar 2 schadevrije jaren? Dat zou dubbel fout zijn...
 
Ah, ik zou dit hebben opgevat als 'de 2 schadevrije jaren die je bij Turien hebt opgebouwd worden doorgegeven aan Roy Data' (de reeds eerder opgebouwde 15 stonden er al in). Ook omdat je bij een schuldschade normaliter naar 13 of 14 schadevrije jaren wordt teruggezet, niet helemaal terug naar 2...

Maar ze bedoelen dus echt dat je gewoon terugvalt naar 2 schadevrije jaren? Dat zou dubbel fout zijn...
Dat laatste is juist. De assuradeur van dienst rapport hoeveel schadevrije jaren er in de database moeten worden opgenomen.
Dubbel fout dus.
 
Schadevrije jaren?
Ik ben recent van Turien naar Allianz overgestapt met 17 schadevrije jaren.
Tot mijn schrik krijg ik een brief van Turien dat zij 'mijn' 2 schadevrije jaren aan Roy Data hebben opgegeven.
Zou het zo kunnen zijn dat de crash die een Tesla medewerker met mijn auto had mij alsnog wordt aangerekend?
Het antwoord is ja.
Dit zou kunnen betekenen dat Tesla de schade niet volledig heeft afgerekend met mijn verzekeraar. Het kan ook simpel een administratieve fout zijn. 'Men' gaat nakijken hoe dit in elkaar steekt.
Hoe dan ook, wees attent als er door een ander schade is veroorzaakt, dat dit geen nadelige gevolgen oplevert voor je schadevrije jaren in Roy Data.
Kom je daar veel later achter, dan wordt het heel lastig om dit nog te herstellen, helemaal als je afscheid hebt genomen van een verzekeraar.
Formeel zou die schade op jouw autoverzekering moeten worden afgehandeld, jij hebt de auto in bruikleen gegeven aan een derde en moet de schade op die derde partij verhalen.
(Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de schade niet gedekt is omdat die derde volgens je polisvoorwaarden niet in je auto mag rijden.)
Maar praktisch is dat natuurlijk niet, er moet dan een berekening worden gemaakt van jouw Bonus/Malus schade.
En Tesla kan die schade natuurlijk goedkoper afhandelen dan jij.
Heb jij de schade gemeld bij jouw verzekeraar? Dat kan bijna niet anders, gezien deze BM perikelen en is ook volgens de polisvoorwaarden.
Ik had vorig jaar ook een niet-schuldschade en mijn verzekeraar betaalde de schade en verhaalde die op de verzekeraar van de tegenpartij. Zoiets zal er bij jou ook gebeurt zijn, alleen is er administratief iets mis gegaan.
 
Formeel zou die schade op jouw autoverzekering moeten worden afgehandeld, jij hebt de auto in bruikleen gegeven aan een derde en moet de schade op die derde partij verhalen.
(Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de schade niet gedekt is omdat die derde volgens je polisvoorwaarden niet in je auto mag rijden.)
Maar praktisch is dat natuurlijk niet, er moet dan een berekening worden gemaakt van jouw Bonus/Malus schade.
En Tesla kan die schade natuurlijk goedkoper afhandelen dan jij.
Heb jij de schade gemeld bij jouw verzekeraar? Dat kan bijna niet anders, gezien deze BM perikelen en is ook volgens de polisvoorwaarden.
Ik had vorig jaar ook een niet-schuldschade en mijn verzekeraar betaalde de schade en verhaalde die op de verzekeraar van de tegenpartij. Zoiets zal er bij jou ook gebeurt zijn, alleen is er administratief iets mis gegaan.

Uiteraard heb ik de schade bij mijn verzekeraar gemeld. Mijn verzekeraar meldde mij dat Tesla alle schade aan mijn auto zou repareren en de schade aan de tegenpartij volledig zou vergoeden.
Er kunnen twee dingen misgegaan zijn. Tesla heeft de schade aan de tegenpartij niet volledig vergoed en dan word ik op mijn polis gestraft met een verlaging van de schadevrije jaren. Als Tesla alle schade heeft vergoed dan is er sprake van een administratieve fout. Ik gok dat het het laatste is.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Normaliter krijg je toch altijd bericht van je verzekeraar als je terug dreigt te vallen in B/M wegens een schuldschade? Dan word je in de gelegenheid gesteld die terugval te voorkomen door het schadebedrag zelf te betalen. Bij een klein schadebedrag is dat uiteraard ook verstandig. Meestal geldt daarvoor ook een royale termijn, iets van een jaar na schadedatum of zoiets.