Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ook de standaard 19" Goodyear all-season banden maken herrie!

Mijn Nankang banden zijn stiller en dat merk ik ook in verbruik. Geluid produceren kost ook energie, dus het is best logisch.

Vergeet ook niet dat er 2100kg op die banden drukt.

Ik wordt wel benieuwd naar die Nankangs van je, mede op basis van jouw positieve ervaringen en de schappelijke prijs lijkt me dat een goede kandidaat voor als ik nieuwe nodig heb.
 
Ik wordt wel benieuwd naar die Nankangs van je, mede op basis van jouw positieve ervaringen en de schappelijke prijs lijkt me dat een goede kandidaat voor als ik nieuwe nodig heb.
Het enige wat ik natuurlijk niet weet is hoe lang ze mee gaan.

De Goodyears zijn na 22.000km nog prima en kunnen er gewoon weer onder in de winter. Ik weet niet hoe lang de Nankang banden mee gaan. Wellicht dat ze wel iets harder slijten.
 
tijdje geleden heb ik alloygators voor me velgen besteld. helaas nog steeds niet binnen. weet iemand hoe lang de levertijd ongeveer is? anders gaat ik morgen toch maar is even mailen.

Alloygators duurde ongeveer een weekje bij mij.

Ik had ze op een zondagavond besteld en die week daarna al binnen.



De nederlandse Alloygator webshop is sinds deze maand online

www.velgrandbescherming.nl





montage is ook mogelijk in mijn werkplaats in Bunschoten, waar ik ook diverse lakbehandelingen zoals modesta glass coating uitvoer.



alloy-gator-voor-en-na.jpg


voor Tesla-forumleden nog eens een extra tientje korting bij invoeren van de code "tesla10"
(doe dit bij het bekijken van het winkelwagentje)
 
Last edited:
Vanochtend de 19" winterset er weer op (morgen naar St. Anton), maar moest vandaag wel nog mijn vaste rit Eindhoven-Alphen ad Rijn en terug maken. Wat een verschil zeg, continue cc op 127 (=125 gps), heenweg 200-220Wh/km terugweg 210-230 , de afgelopen weken op de 20" zomerset (met vergelijkbare temperaturen) deed ik 250 gemiddeld op dat stuk. Denk dat het type band (Conti SC3, F klasse) en breedte achterkant (285) dus wel zorgt voor een verbruik van bijna 20% meer.
Maar goed, ze gaan er dinsdag weer terug op, staat uiteindelijk toch wel mooier :)
 
Vanochtend de 19" winterset er weer op (morgen naar St. Anton), maar moest vandaag wel nog mijn vaste rit Eindhoven-Alphen ad Rijn en terug maken. Wat een verschil zeg, continue cc op 127 (=125 gps), heenweg 200-220Wh/km terugweg 210-230 , de afgelopen weken op de 20" zomerset (met vergelijkbare temperaturen) deed ik 250 gemiddeld op dat stuk. Denk dat het type band (Conti SC3, F klasse) en breedte achterkant (285) dus wel zorgt voor een verbruik van bijna 20% meer.
Maar goed, ze gaan er dinsdag weer terug op, staat uiteindelijk toch wel mooier :)

De zomerset gebruikt meer, was ik ook vanuit gegaan.
De vredestein Vorti banden heb ik 2.9bar op gezet.
Verbruik is grofweg een 10-15Wh/km meer dan met de 19" banden.

Tot nu toe vind ik de zomerset super uitzien en heb zeker geen spijt van de aanschaf.
Het ENIGE waar ik tegenaan loop : Vakantie naar Italie. Er is nog geen Supercharger netwerk, dus moet ik gebruik maken van de publieke laadpalen.
Weet niet of ik dit moet doen met de zomerset vanwege het meervebruik.

Van de andere kant. September zal ik waarschijnlijk wel weer de winterset erop hebben liggen alleen al vanwege Duitsland met hun regels...
 
Waarom heb je gekozen om nu de Nankang als zomerbanden er onder te leggen en de Goodyears als winterbanden te behouden. Ik had zelf het idee om de standaard banden op te rijden en dan te gaan voor zomer en winterbanden en mogelijk zijn er dan rolweerstand B banden.

De Goodyears zijn na 22.000km nog prima en kunnen er gewoon weer onder in de winter. Ik weet niet hoe lang de Nankang banden mee gaan. Wellicht dat ze wel iets harder slijten.
 
Het is de Lenso CQ5: LENSO Alloy Wheel STYLE, Conquista Alloys Wheels, GRANDIOZA Alloys Wheels, INTIMIDATOR Alloy Wheels, OPUS Alloy Wheels, ES Alloy Wheels,Alloy Rims,Alloys wheels,Wheels,Car Wheels,Alloy Rims,Car Alloy Wheels,Car Wheels,BMW Alloy Wheels,BENZ Alloy Wheels,Racing Alloy Wheels,Honda Alloy Wheels,Audi Alloy Wheels, Porsche, Wheels, Alloy Wheel, Alloy, Wheels, Sport car,car sport | lensowheel.com - Supplier of Alloy Wheels
20" en zwart/gepolijst.
Gekocht bij online-velgen.nl in Best voor zo'n 880 euro incl BTW.
Zaterdag ga ik naar Velgenwereld in Barendrecht. Daar worden de banden en TPMS sensoren gemonteerd en gaan ze onder de auto.
Er komen Pirelli P zero banden op (eur 275 per stuk). De TPMS sensoren zijn bij velgenwereld zo'n 60 euro per stuk.
Totale kosten: zo'n 2216 euro incl BTW (1831 ex).
 
Heel mooi !
Ik heb deze velgen niet gezien, maar naar zoiets was ik op zoek naar.
Uiteindelijk heb ik deze gevonden :
http://www.borbet.de/de/produkte/raeder/borbet/BLX-Rad_black_polished_matt.php?history=2
Helaas is die set van mij iets duurder dan die van jou. Ik was uiteindelijk 2500euro incl BTW kwijt.
Is wel een Staggered set die ik heb (voor 8.5 achter 10).
Banden heb ik de Vredestein Vorti (245x40x20 voor, 285x35x20 achter) genomen. (Deze banden maken echt minder geluid ten opzichte van de standaard 19")

Verbruik : Ik heb niet te klagen. Afgelopen week gemiddeld 212wh/km over 55km. (grotendeels over de A2) snelheden tussen de 100 en 130 km/u.

Ik ben benieuwd hoe jou setup werkt met verbruik etc.:biggrin:
 
ik heb bewust niet voor de staggered opzet gekozen. De huidige setup (245 rondom op 19") bevalt me prima. Met traction control aan vrijwel nooit last van wielspin (alleen als het heel nat is). En ik ben bang dat je met bredere banden grotere kans hebt op problemen op wegen met spoorvorming. Ik overweeg wel om de achterwielen iets naar buiten te brengen met een (kleine) spacer. Ziet er volgens mij iets beter uit. Maar eerst maar eens kijken hoe het er zo uit ziet. ET is 35, dus volgens mij staan ze dan al 5 mm meer naar buiten?