Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2018 Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga binnenkort kijken naar een gebruikte 2018 model X 100D. Ik ken alleen de model s, dus ik ben benieuwd waar ik op moet letten.

Zijn er bekende gebreken?
Zitten er nog verschillen in de 2018 modellen? (Upgrades/wijzigingen in de latere 2018 modellen wellicht?
 
Ik ga binnenkort kijken naar een gebruikte 2018 model X 100D. Ik ken alleen de model s, dus ik ben benieuwd waar ik op moet letten.

Zijn er bekende gebreken?
Zitten er nog verschillen in de 2018 modellen? (Upgrades/wijzigingen in de latere 2018 modellen wellicht?

Belangrijk is dat de auto’s ná maart de MCU2 hebben, de betere media-computer.

Wij zaten met onze X precies op het omslagpunt dus nog net de MCU1. Je wil echt de MCU2. Upgrade is mogelijk voor ongeveer €1.5K.

CCS upgrade is ook handig maar voor relatief weinig geld uit te laten voeren door een mobiele tech. Iets van €300 dacht ik.

Verschil met de Raven is voor mij toch wel de luchtvering die in de 2018 wat bonkig kan zijn over slecht wegdek, zeker met de grote velgen.

Aandachtspunt voor elke X zijn de aandrijfassen voor, de ‘acceleration shudder’. Auto in luchtvering standje ‘normaal’ zetten en flink optrekken en je voelt meteen of de aandrijfassen aan vervanging toe zijn.

Wij hebben er geen last meer van na vervanging onder garantie met de laatste versie en luchtvering altijd in stand low, maar er zijn ook andere ervaringen.
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: forza11 and DVR-MYP
Belangrijk is dat de auto’s ná maart de MCU2 hebben, de betere media-computer.

Wij zaten met onze X precies op het omslagpunt dus nog net de MCU1. Je wil echt de MCU2. Upgrade is mogelijk voor ongeveer €1.5K.

CCS upgrade is ook handig maar voor relatief weinig geld uit te laten voeren door een mobiele tech. Iets van €300 dacht ik.

Verschil met de Raven is voor mij toch wel de luchtvering die in de 2018 wat bonkig kan zijn over slecht wegdek, zeker met de grote velgen.

Aandachtspunt voor elke X zijn de aandrijfassen voor, de ‘acceleration shudder’. Auto in luchtvering standje ‘normaal’ zetten en flink optrekken en je voelt meteen of de aandrijfassen aan vervanging toe zijn.

Wij hebben er geen last meer van na vervanging onder garantie met de laatste versie en luchtvering altijd in stand low, maar er zijn ook andere ervaringen.
Ik ben ook op zoek naar zo een Model X en zie bij Tesla in Italie deze staan:


Hoe scoort deze bij de ervaringsdeskundigen hier op het forum?
 
Ik ben ook op zoek naar zo een Model X en zie bij Tesla in Italie deze staan:


Hoe scoort deze bij de ervaringsdeskundigen hier op het forum?
Ik heb een paar keer gemaild met Carolina Covelli van Tesla Milano. Het is een mooie 6-zitter met net geen 50 duizend km op de teller en een mooi creme wit interieur. De 8 jaar garantie loopt nog tot februari 2027 omdat de auto pas op 13-2-2019 op kenteken is gezet.
Daarmee is ie voor mij niet interessant want van 2019 en dan 8 ipv 4% bijtelling.