Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De 20" zijn ook gebruikt bij de Rinspeed auto. Waarschijnlijk liggen de mallen daarvoor al klaar en zijn de eerder beschikbaar dan de 19".. Geen idee.

De locale bandenboer kon ze leveren, terwijl de andere zaken het niet voor elkaar kregen. In mijn geval is dit Rouwette geweest.

http://www.rouwettebanden.nl/nl/home

Geef een belletje zou ik zeggen, heeft bij mij 3 dagen geduurd voordat ze ze binnen hadden.
Let wel op, de TPMS sensoren konden ze dan weer niet leveren, deze heb ik los besteld bij Velgenwereld (heb die gevonden via markplaats).

Bedankt voor je reactie. Ik wacht nog wel een paar weekjes. Heb een deal met profile in Oss. TPMS sensoren heb ik inderdaad ook reeds besteld bij Velgenwereld.
Enjoy!
 
Iets te scherp een bochtje genomen met Brocks 20". Volgens garage deuk in band. Nieuwe band geeft geen verschil. Blijkt nu velg links achter een forse deuk te hebben. Volgens garage kan ik wel blijven rijden totdat nieuwe velg er is. Maar dat getril lijkt me niet bevorderlijk. Dus ik ben maar even op de fiets vandaag...
 
Ik heb nu 1.000km gereden met mijn Nankang Ecocontact 2 banden en ben érg tevreden.

Allereerst is het bandengeluid een stuk minder dan met de M+S Goodyear banden waar de auto standaard mee komt. Ook heb ik het gevoel dat hij zuiniger loopt, dat lijken mijn statistieken ook wel te bevestigen.

Tot nu toe geen minpunten aan de banden kunnen ontdekken. Ik zou ze gewoon nog een keer kopen. Ook 200km/h er mee rijden is geen probleem.


De all-seasons Goodyear banden maken idd. flink wat herrie. Interessant om te lezen dat een goedkope band toch goed kan presteren.
Ik ben wel benieuwd hoe deze banden zich houden als je een keer een noodstop maakt op nat/droog wegdek.

Wat zijn jouw ervaringen met het stuurgedrag bij 200 km/uur op de Autobahn ?
Mij valt op dat de MS boven de 180 km/uur erg licht stuurt en voortdurend gecorrigeerd moet worden.
Het geeft mij een onveilig gevoel.
 
De all-seasons Goodyear banden maken idd. flink wat herrie. Interessant om te lezen dat een goedkope band toch goed kan presteren.
Ik ben wel benieuwd hoe deze banden zich houden als je een keer een noodstop maakt op nat/droog wegdek.
Nadat ik banden wissel trap ik altijd een paar keer goed op de rem om te kijken of alles écht goed vast zit.

Dat ging prima. Alleen is het natuurlijk altijd lastig testen. Zo'n test toe je het beste door twee S'en naast elkaar te zetten en een remtest te doen.

Wat zijn jouw ervaringen met het stuurgedrag bij 200 km/uur op de Autobahn ?
Mij valt op dat de MS boven de 180 km/uur erg licht stuurt en voortdurend gecorrigeerd moet worden.
Het geeft mij een onveilig gevoel.
Onveilig zou ik het niet noemen, maar de stuurbekrachtiging mag iets beter op snelheid anticiperen. Dat doen veel duitse auto's bijv wel. Boven de 140km/h heb je volgens mij niets eens meer bekrachtiging.

Al is de S érg wind gevoelig, dus het kan maar net een licht briesje van zij geweest zijn.
 
Nadat ik banden wissel trap ik altijd een paar keer goed op de rem om te kijken of alles écht goed vast zit.

Dat ging prima. Alleen is het natuurlijk altijd lastig testen. Zo'n test toe je het beste door twee S'en naast elkaar te zetten en een remtest te doen.

Onveilig zou ik het niet noemen, maar de stuurbekrachtiging mag iets beter op snelheid anticiperen. Dat doen veel duitse auto's bijv wel. Boven de 140km/h heb je volgens mij niets eens meer bekrachtiging.

Al is de S érg wind gevoelig, dus het kan maar net een licht briesje van zij geweest zijn.

Zouden wij ook niet de optie krijgen voor een "snelheidspakket" of iets van aanpassing vanuit Tesla. Juist voor de Duitse snelwegen etc. Ik geloof voor de mensen in de grensstreek is het gratis.
 
Heel Nederland is een Duitse grensstreek, uiteraard. :smile:
Elon zei in Amsterdam dat de Autobahn-upgrade voor iedereen beschikbaar komt. (En dat hij 'm niet heeft op zijn eigen Model S.)

Wat de upgrade inhoudt blijft gissen; alles lijkt mogelijk van aangepaste onderdelen van de wielophanging (hardware) tot snelheidsafhankelijke stuurbekrachting (software) of combi's daarvan.
 
Laatst top getest (in Duitsland ;)) en vond hem juist als een plank op de weg, totaal geen zoekerig of onstabiel gedrag bij die (absurd) hoge snelheden. Heeft wellicht met de bredere banden te maken, of het soort rubber oid.

Nadat ik de nieuwe setup erop had liggen, toch maar eens gaan testen.
Mijn ervaring tot nu toe :

Verbruik :
Ligt iets hoger. Is ook verwacht, ik heb Vredestein Vorti welke een rolweerstand category E hebben, in plaats van de Pirelli die C hebben. Het is nog niet een eerlijke vergelijking. Het was kouder, banden waren niet hard genoeg opgepompt en het had geregend. Alles bij elkaar opgeteld is dit gewoon meer weerstand en dus meer verbruik.

Snelheid :
Oude standaard Goodyear banden begonnen behoorlijk geluid te maken rond de 120+km/u. Met de nieuwe banden setup is het BEDUIDEND stiller in de auto en geen extra geluid, zelfs met snelheden tot 190km/u. Erger nog, ik hoor wind, geen banden.... Het extra risico, ik hoor gewoon niet wanneer ik de 120km/u passeer. Heb me reeds enkele keren betrapt dat ik 150km/u erop heb zitten zonder dat ik het in de gaten heb.

Wegligging :
Oude setup (19" banden, standaard) : boven de 150km/u begon de auto gevoelig te worden voor wind, etc. Moest veel bijsturen en het stuur goed in de gaten houden
Nieuwe Setup : (20" banden) : Muurvast, geen last gehad van gevoeligheid. Gevaarlijk in Nederland omdat je gewoon niet makkelijk in de gaten hebt dat je 150km/u rijdt. (gevaarlijk als zijnde de dure briefjes van CJIB..)
 
Ik fietste vanochtend in Haarlem een paar honderd meter achter een langzaam rijdende P85 aan. Met z'n 21" wielen reed hij met zo'n 25-30 km/u over een klinkerweg. (bandenmerk onbekend, kon mijn hoofd niet snel genoeg meedraaien met het wiel ;-)

Het viel me op hoeveel geluid de banden maakten, ondanks de lage snelheid. Als de hoeveelheid geluid van de banden een indicatie is voor weerstand (geluid maken kost energie toch?), dan kan ik me nu voorstellen dat het verbruik met 21" inderdaad hoger ligt dan met 19". (Kenteken was 5-SJZ-??, een Haarlemmer die volgens mij niet hier op het forum zit.)

In elk geval wel grappig om het geluid van een MS eens uitgebreid te kunnen horen zo vanaf de fiets.
 
Ik fietste vanochtend in Haarlem een paar honderd meter achter een langzaam rijdende P85 aan. Met z'n 21" wielen reed hij met zo'n 25-30 km/u over een klinkerweg. (bandenmerk onbekend, kon mijn hoofd niet snel genoeg meedraaien met het wiel ;-)

Het viel me op hoeveel geluid de banden maakten, ondanks de lage snelheid. Als de hoeveelheid geluid van de banden een indicatie is voor weerstand (geluid maken kost energie toch?), dan kan ik me nu voorstellen dat het verbruik met 21" inderdaad hoger ligt dan met 19". (Kenteken was 5-SJZ-??, een Haarlemmer die volgens mij niet hier op het forum zit.)

In elk geval wel grappig om het geluid van een MS eens uitgebreid te kunnen horen zo vanaf de fiets.

jij... Jij... ... JIJ..... FIETST !?!:scared::scared:
 
Ik fietste vanochtend in Haarlem een paar honderd meter achter een langzaam rijdende P85 aan. Met z'n 21" wielen reed hij met zo'n 25-30 km/u over een klinkerweg. (bandenmerk onbekend, kon mijn hoofd niet snel genoeg meedraaien met het wiel ;-)

Het viel me op hoeveel geluid de banden maakten, ondanks de lage snelheid. Als de hoeveelheid geluid van de banden een indicatie is voor weerstand (geluid maken kost energie toch?), dan kan ik me nu voorstellen dat het verbruik met 21" inderdaad hoger ligt dan met 19". (Kenteken was 5-SJZ-??, een Haarlemmer die volgens mij niet hier op het forum zit.)

In elk geval wel grappig om het geluid van een MS eens uitgebreid te kunnen horen zo vanaf de fiets.
Ook de standaard 19" Goodyear all-season banden maken herrie!

Mijn Nankang banden zijn stiller en dat merk ik ook in verbruik. Geluid produceren kost ook energie, dus het is best logisch.

Vergeet ook niet dat er 2100kg op die banden drukt.