Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de velgen (ATS Racelight 19") en banden (Goodyear AS2 245/45/19) opgehaald bij Velgenonline.nl. Goede service daar, sensoren netjes gemonteerd, banden op 3 bar, custom uit aluminium gedraaide centreertingen erbij. Top!

Onze Tesla staat nu in Tilburg, dus het duurt nog een paar dagen voordat de velgen erop kunnen. Hier vast wat foto's, let vooral op hoe ver de rubberen beschermrand over de velg valt (opgemeten: 6,5mm). Die munt is er eentje van 50ct, hier zijn geen Alloygators nodig (famous last words).

epezeda2.jpg


aduzuzu5.jpg

Ziet er goed uit. Hoop voor je dat je buiten de schade thread kan blijven... :wink:
 
...
Ik ga zaterdag passen met velgen 10Jx20 ET45 i.c.m. 285/35-20 PZero's. Dat steekt dus 8 mm minder naar buiten, maar wel zonder spacers. Eens kijken hoe dat er uit ziet...
Met deze maatvoering ging het niet passen. In tegenstelling tot de berichten hier en daar, loopt de velg zelfs zonder band al bijna tegen de ophanging aan.
Wellicht is er bij een Performance Plus minder ruimte aan de binnenzijde dan bij de andere (non-plus) modellen.

De velgen zijn er echter ook in 10Jx20 ET35. Ga ik ook nog wel proberen, maar wordt wellicht toch te krap voor 285 brede banden. Worst case wordt het dan maar 265 breed, de standaardmaat achter voor een P+. Maar dan is een 10" velg weer overkill.
Keuzes, keuzes.

Graag hoor ik de ervaring van anderen met wielen voor de P+ uitvoering.
 
Hi all,

Does anyone here know where I can buy the following wheel locks in Europe (webshop) ?

- Gorilla Automotive 61641 Acorn Guard Locks (14mm x 1.50 Thread Size) - Set of 4
- Gorilla Automotive 71644N "The System" Acorn Wheel Locks (14mm x 1.50" Thread Size) - For 6 Lug Wheels

These would cost me 48€ (65$) on Amazon.com without shipping costs and import fees but 135,03€ (184$) at the end... :frown:

Thanks for your help!

Xavier
 
Vandaag de velgen (ATS Racelight 19") en banden (Goodyear AS2 245/45/19) opgehaald bij Velgenonline.nl. Goede service daar, sensoren netjes gemonteerd, banden op 3 bar, custom uit aluminium gedraaide centreertingen erbij. Top!

Onze Tesla staat nu in Tilburg, dus het duurt nog een paar dagen voordat de velgen erop kunnen. Hier vast wat foto's, let vooral op hoe ver de rubberen beschermrand over de velg valt (opgemeten: 6,5mm). Die munt is er eentje van 50ct, hier zijn geen Alloygators nodig (famous last words).

Je vergeet alleen dat dat rubberen randje zo indeukt en je alsnog je velg raakt, die stoeprand geeft niet mee he :)
Een alloygator is massief en zit direct op je velg en is daarom veel sterker.
 
Je vergeet alleen dat dat rubberen randje zo indeukt en je alsnog je velg raakt, die stoeprand geeft niet mee he

Nee hoor, dat vergeet ik helemaal niet. Heb je weleens geprobeerd die rubberen rand in te drukken? Ik wel, het is een knap stevig stukje rubber! Het gaat mij om bescherming bij lage snelheden, als je bij bijvoorbeeld een slagboom dicht langs de stoeprand moet rijden of bij het file parkeren. Dan is die rubberen rand meer dan goed genoeg.

Een alloygator is massief en zit direct op je velg en is daarom veel sterker.

Klopt, maar daar staat tegenover dat de AlloyGator, omdat deze massief is, de velgrand juist beschadigt als er zand tussen de velg en de de hard plastic AlloyGator komt. En omdat het ook het uiterlijk van de velg beïnvloed heb ik er juist voor gekozen om de mijne weer door te verkopen.
 
Heb nog wel een setje alloygators over, zilver, voor de liefhebber... Ennuh, heb zelf ook banden met zo'n beschermrandje. Maak je maar geen zorgen, als er 2100 kilo tegenaan drukt ziet je velg er niet meer top uit, randje of niet. Been there, done that. Gelukkig biedt tesla spot repair aan, eens kijken wat centraal beheer daarvan vindt...
 
Hoe kun je zien dat de fles TMPS safe is?
Staat dat erop?
Meestal staat het erop. Het hangt ook af van het type sensor dat gebruikt is. In de meeste gevallen leidt het gebruik van het spul ertoe dat je sensor tijdelijk niet meer (goed) werkt. Deze moet dan na daadwerkelijke reparatie van je band worden schoongemaakt. Deze rommel preventief in je banden laten lopen is dus geen goed idee als je TMPS hebt.
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=222086