Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
14.000. Profiel was overigens 2 mm, geen 2.6. Let op, de hoge temperaturen hebben grote invloed gehad. Ben wel benieuwd hoe lang de zomerbanden nu meegaan, dat wordt de echte test.

Ik heb deze 'winter' op de standaard 21" zomerbanden gereden. Nu precies 5000 km gereden en zowel voor als achter is er nog 6.4 mm profiel. Ik weet niet hoeveel mm er nieuw op 21" Continental banden zitten maar veel meer zal het niet zijn geweest.
 
Minder dan vier is voor het goed functioneren een winterband te weinig, heb ik altijd begrepen.
Kun je toch volgende winter naar de bredere achterbanden (265).

Ik ga vanmiddag trouwens 285/35-20 in de achterste wielbakken proberen te proppen.
 
Ai, winterbanden eraf. Achter nog 2.6 over, die kunnen de prullenbak in... In 3 maanden 900 euro banden afgeschreven. Moeten we niet te vaak gaan doen


denk dat dit ook echt het verschil is met de P of de normale S. Vorige na 5000 km de 21 inch winterbanden omgezet naar zomer. Maar eigenlijk bijna geen slijtage! En banden hebben het echt te verduren gehad. Maar denk dat 400nm of 600nm bij de P echt enorm uitmaken.
 
Ik heb nog nooit iets wat maar in de buurt van een performance car komt gehad, dus dit hele "banden slijten" gebeuren is nieuw voor me. Toen ik de winterbanden erop liet zetten had ik al 2,5 maand rondgereden, veel proefritjes natuurlijk, en ik was best benauwd dat ik van de leasemij op mijn flikker zou krijgen mbt de slijtage. Maar de bandenboer vond het héél netjes. Toen ik daar wat verbaasd over was vroeg hij of ik hard bochten nam. Ik gaf aan dat ik doorgaans rustig de bocht neem en pas vol op het gas ga als ik de bocht door ben, en daarop vertelde hij dat dit waarschijnlijk de reden van de beperkte slijtage was. Volgens hem kan een band "in de looprichting" veel hebben zolang je geen zware wielspin laat optreden, maar de dwarskrachten in bochten zijn killing, zeker met zo'n zware wagen.

Voor de doorgewinterde performance car rijders hier: klopt dit verhaal wat jullie betreft? :smile:
 
...Ik ga vanmiddag trouwens 285/35-20 in de achterste wielbakken proberen te proppen.
En...



Gelukt. In combinatie met 10Jx20" ET 35 velgen. Nu nog de rest van de banden bestellen (Pirelli PZero e-label C), centreerringen maken, lange moeren erbij en hopla. Klaar voor de zomer setup. Zal nog wel een piccie plaatsen, zodra de wielen gemonteerd zijn. Wordt wel behoorlijk bling bling, waarschuw ik nu alvast.
 
Ik heb nog nooit iets wat maar in de buurt van een performance car komt gehad, dus dit hele "banden slijten" gebeuren is nieuw voor me. Toen ik de winterbanden erop liet zetten had ik al 2,5 maand rondgereden, veel proefritjes natuurlijk, en ik was best benauwd dat ik van de leasemij op mijn flikker zou krijgen mbt de slijtage. Maar de bandenboer vond het héél netjes. Toen ik daar wat verbaasd over was vroeg hij of ik hard bochten nam. Ik gaf aan dat ik doorgaans rustig de bocht neem en pas vol op het gas ga als ik de bocht door ben, en daarop vertelde hij dat dit waarschijnlijk de reden van de beperkte slijtage was. Volgens hem kan een band "in de looprichting" veel hebben zolang je geen zware wielspin laat optreden, maar de dwarskrachten in bochten zijn killing, zeker met zo'n zware wagen.

Voor de doorgewinterde performance car rijders hier: klopt dit verhaal wat jullie betreft? :smile:
Aha:redface:
 
En...



Gelukt. In combinatie met 10Jx20" ET 35 velgen. Nu nog de rest van de banden bestellen (Pirelli PZero e-label C), centreerringen maken, lange moeren erbij en hopla. Klaar voor de zomer setup. Zal nog wel een piccie plaatsen, zodra de wielen gemonteerd zijn. Wordt wel behoorlijk bling bling, waarschuw ik nu alvast.

Ik krijg visioenen van verchroomde spinners.
 
Ik heb nog nooit iets wat maar in de buurt van een performance car komt gehad, dus dit hele "banden slijten" gebeuren is nieuw voor me. Toen ik de winterbanden erop liet zetten had ik al 2,5 maand rondgereden, veel proefritjes natuurlijk, en ik was best benauwd dat ik van de leasemij op mijn flikker zou krijgen mbt de slijtage. Maar de bandenboer vond het héél netjes. Toen ik daar wat verbaasd over was vroeg hij of ik hard bochten nam. Ik gaf aan dat ik doorgaans rustig de bocht neem en pas vol op het gas ga als ik de bocht door ben, en daarop vertelde hij dat dit waarschijnlijk de reden van de beperkte slijtage was. Volgens hem kan een band "in de looprichting" veel hebben zolang je geen zware wielspin laat optreden, maar de dwarskrachten in bochten zijn killing, zeker met zo'n zware wagen.

Voor de doorgewinterde performance car rijders hier: klopt dit verhaal wat jullie betreft? :smile:

Ja. :smile: