Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heel goed dat hier een aparte thread voor is, waar we makkelijk de belangrijke kenmerken kunnen vinden. Mijn auto wordt begin november geleverd en ik zal dan ook gelijk aan winterbanden toe zijn, en ik prakkiseer er niet over om 4000 euro neer te tellen voor de 19" Tesla velgen die ik toch al niet echt mooi vond, maar voor 2600 nog wel wilde overwegen. Tesla prijst zichzelf hiermee echt uit de markt, erg dom.
Er is ook wel eens geroepen dat er winterbanden zijn/komen voor de 21" Tesla velgen, maar ik heb liever een aparte set velgen/banden, en dan voor de winter ook maar minder dan 21".
Ik zelf ben benieuwd naar de Vossen velgen, maar hoop vooral binnen deze thread mooie suggesties tegen te komen.

Ik heb een email bevestiging van medewerker van Tesla uit 27 aug waarin deze me meld dat Winterbanden 19inch 2600 euro kosten. Ik denk dat ik ze daar maar aan gaan houden om gezeur met tirepressure voor te zijn. Anders ga ik shoppen bij lokale bandenboer in Amstelveen (ultratyre) die is denk ik wel in voor een deal voor tesla klanten (en nee, werk er niet en heb er geen belang bij)
 
Ik heb deze besteld bij de lokale bandenboer:
http://www.rimstyle.com/alloywheels/wheel/?wheel=genesis-line_volt_gbpo

Maat = 19" x 8.5

Met daarop 245/45 R19 102 V Bridgestone Blizzak LM 32 winterbanden.

Het totale pakket komt op 2.200€ incl BTW

Op zich helemaal geen slechte keuze. Is een soort 'twee-kanten-op' turbine (eigenlijk een kruising tussen de Tesla 19'' en 21''). En die prijs is ook heel goed te doen.
Welke kleur heb je besteld? Zilver of Titaan? Of ben je voor zwart gegaan?

Dit ding heeft een kapje over de bouten. Weet niet of daar nog weer de center cap uit te halen is om de Tesla cap in te doen.

Op de site kan ik de afmeting van het asgat niet vinden. Heb je daar info over. Moet er een adapter in of past het direct?

Mocht er een group buy komen dan zou ik deze zeker nog even meenemen in het keuzelijstje.

Hier een linkje met voorbeeld hoe dat staat onder een (verkeerde) auto:
http://nl.kapaza.be/limburg/19inch-genesis-volt-velgenset-74217712.htm
 
Last edited:
Op zich helemaal geen slechte keuze. Is een soort 'twee-kanten-op' turbine (eigenlijk een kruising tussen de Tesla 19'' en 21''). En die prijs is ook heel goed te doen.
Welke kleur heb je besteld? Zilver of Titaan? Of ben je voor zwart gegaan?

Dit ding heeft een kapje over de bouten. Weet niet of daar nog weer de center cap uit te halen is om de Tesla cap in te doen.

Op de site kan ik de afmeting van het asgat niet vinden. Heb je daar info over. Moet er een adapter in of past het direct?

Mocht er een group buy komen dan zou ik deze zeker nog even meenemen in het keuzelijstje.

Hier een linkje met voorbeeld hoe dat staat onder een (verkeerde) auto:
http://nl.kapaza.be/limburg/19inch-genesis-volt-velgenset-74217712.htm

Ik heb de polished black genomen. Ik heb geen weet van adapters. Ik neem aan dat ze gewoon passen, maar dat zie ik begin december wel, als ze erop gaan. Dat ligt in de handen van de bandenboer.
Maar hoe ging dat weer over assumptions enzo ... ;-)
 
de 19" velgen met Pirelli winterbanden zijn bij Tesla nu nog Eur 2600 (Nokians Eur 3500) en nu te bestellen.
Wanneer ze geleverd worden is nog niet bekend.

Ik heb gisteren Tesla in Amsterdam aan de telefoon gehad en aangegeven dat ik een extra set 19 inch winterbanden wil hebben. Prijs is nog steeds 2600 euro. Uitgelegd dat ik vernomen had dat de prijs zou stijgen, maar dat was alleen het geval bij de 21 inch velgen.
Ook heb ik verteld dat ik op dit moment aan alternatieve velgen en banden kan komen, maar dat dat in december niet meer mogelijk is. Dan zijn de winterbanden veelal op.
Juist om die reden wilde ik weten waar ik nu bij Tesla aan toe ben. Ik kreeg de toezegging dat bij mijn RN de aantekening winterbanden zou worden gemaakt. Als er dan gekke dingen zouden gebeuren zou Tesla coulance toepassen.
 
:scared: 21" haha, voor een winterbandje :D Geniaal! Zonde van de velg met al dat pekel ;)

Dat probleem wordt zwaar overdreven, denk ik. Gewoon regelmatig schoon spuiten zodat het niet kan invreten. En een 21 inch heeft er niet meer last van dan een 19 inch, het gaat steeds om lichtmetaal.

Ik heb die Sottozero 3 in bestelling staan. Maar kan wel eens laat dit najaar worden voordat ze leverbaar zijn.
 
Dat probleem wordt zwaar overdreven, denk ik. Gewoon regelmatig schoon spuiten zodat het niet kan invreten. En een 21 inch heeft er niet meer last van dan een 19 inch, het gaat steeds om lichtmetaal.

Ik heb die Sottozero 3 in bestelling staan. Maar kan wel eens laat dit najaar worden voordat ze leverbaar zijn.
En met Opticoat pro op je velg kan er toch weinig meer fout gaan, toch?
 
Alhoewel het met de opti-coat wel goed zit en ondanks dat ik elke week mijn auto was en geloof me... ook als het niet nodig. Dan nog ben ik blij dat mijn 20" voor de winter binnen staan en geeft het mij een lekker gevoel dat hij weer eens op 18" staat met winterbanden en daarmee minder zorgen/kans op beschadigen heb in welke vorm dan ook. Heeft ook wel weer wat, want tegen de tijd dat het mooie weer er weer aan komt ben ik als een hond zo blij met mijn 20" alsof ze er voor de 1e keer onder gaan haha.
 
Dat probleem wordt zwaar overdreven, denk ik. Gewoon regelmatig schoon spuiten zodat het niet kan invreten. En een 21 inch heeft er niet meer last van dan een 19 inch, het gaat steeds om lichtmetaal.

Ik heb die Sottozero 3 in bestelling staan. Maar kan wel eens laat dit najaar worden voordat ze leverbaar zijn.

Vandaag navraag gedaan bij Tirendo en had ze niet op voorraad, logisch. Heb jij al een prijs opgave gehad? Weet je of 245 achter kan op de velg waar nu 265 op de plus versie ligt? Hoor graag van je.
 
Ik heb gisteren Tesla in Amsterdam aan de telefoon gehad en aangegeven dat ik een extra set 19 inch winterbanden wil hebben. Prijs is nog steeds 2600 euro. Uitgelegd dat ik vernomen had dat de prijs zou stijgen, maar dat was alleen het geval bij de 21 inch velgen.
Ook heb ik verteld dat ik op dit moment aan alternatieve velgen en banden kan komen, maar dat dat in december niet meer mogelijk is. Dan zijn de winterbanden veelal op.
Juist om die reden wilde ik weten waar ik nu bij Tesla aan toe ben. Ik kreeg de toezegging dat bij mijn RN de aantekening winterbanden zou worden gemaakt. Als er dan gekke dingen zouden gebeuren zou Tesla coulance toepassen.

vreemd!!! ik kreeg gisteren wederom het tegenovergestelde antwoord... er moet serieus wat beter sturing komen in de communicatie bij Tesla. En een stukje webcare zou ook niet misstaan, t is maar goed dat de amerikaanse beleggers geen NL spreken....
 
Kwam dit in China tegen. Lijkt me aardig in de buurt komen van de originele turbines. Is in 8,0J/19 5x120 verkrijgbaar. Is in verschillende finishes/kleuren verkrijgbaar.
Communicatie loopt nog wat stroef. Maar hoop een set richting NL te kunnen krijgen.

Wat vindt 'men' ervan?

Turbine Rim.jpg