Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag tegen 13uur vertrokken uit Eindhoven. Flinke file op de 61, geladen & koffie in Gensingen waar voldoende plek was. Daarna gegeten & geladen in Ellwangen (wat file op de 6 maar niet dramatisch) waar het helemaal rustig was. Flink door kunnen laden en toen met hoge snelheid door kunnen trappen naar het hotel achter Rosenheim. Auto aan de DeC, ikke aan de bar :) en morgen op de latten.
 
Vanavond met 96% vertrokken om 21:00 uit Stroe en sta nu om 23:30 in Mogendorf. Telkens zo hard gereden als mocht, en anders max 130kph. Tesla nav wilde met alle geweld naar Oberhonnefeld, maar zou daar met 20% aankomen dus kon nog makkelijk even door. Oberhonnefeld had maar 4 van 20 vrij toen ik er langs reed en hier op Mogendorf sta ik heerlijk alleen aan een stall (5 van 12 bezet).
Even toilet+koffie en dan is hij alweer vol (hij laadt 136kW), als het zo doorgaat dan komen we veel te vroeg aan in Serfaus...
 
Vrijdagavond om 21h uit Zeist (S75D) 23h30 in Oberhonnefeld. 4 plekjes en een uur laden aan Max 50 kW. Nu om 2h45 in Dettelbach (Wurzburg). Geeft ook ruim een uur aan. Maar ach er is plek en drie kinderen op achterbank tukken..
 
Nu Leonberg (5 van 20 bezet)
Mogendorf (92%) -> Leonberg (10%)
274km, gem. 210wh/km
Weer zo hard als mocht en anders 130kph.
Tesla nav wilde eerst naar Leonberg maar veranderde onderweg ineens naar Bruchsal (wel vervelend dattie dat niet even zegt), waar ik dan met 30% aan zou komen, en daarna moest ik dan over Bregenz (dus betalen voor Arlbergtunnel). Maar ik kon Leonberg makkelijk halen, dus maar nav zelf handmatig op Leonberg ingesteld, gaat weer lekker snel hier met 140kW...
Volgens Tesla nav (die telkens te behoudend is) kan ik hierna zo in 1x door naar Serfaus (via Fernpass).
Had niet verwacht dat ik het met maar 2x laden zou halen, zoals Tesla nav thuis zei. Ik dacht altijd dat die veel te optimistisch was...
We gaan nu dus echt veel te vroeg aankomen...
 
Nu in Biberwier (ben de enige van 6)
Leonberg (94%) -> Biberwier (15%)
263km, gem. 204Wh/km.
Tesla nav gaf meteen vanaf Leonberg aan dat ik <110km moest gaan rijden om bestemming (Serfaus) te bereiken, maar ik heb gewoon weer 130kph gereden.
Vanaf de grens gaf hij aan dat we het niet zouden halen en omdat ik niet weet of ik bij het pension kan laden, gooien we hem nu hier maar even vol...(en we zijn toch veeeel te vroeg)
Het was vanaf 03:30 al aardig druk vanaf Stuttgart op de 8 en verder. Bij grens (05:30) begon de stau, paar keer eventjes echt stil gestaan en grootste gedeelte tot aan hier langzaam gereden.
Dat wordt nog wat vandaag...
 
  • Love
Reactions: Palus
Gister gereden met model s 75D. Nergens op plekje hoeven wachten, maar wel druk en paar wachtende toen ik klaar was met laden. Alleen oponthoud door file of extra plas pauze. Met 2 kids 3/5 in 12 uur naar München. Was prima te doen op ons gemakje.
 
Jettingen, was net op tijd. Nu vol, en haal maar 60kW.....sta hier dus wel een tijdje en aangezien dit de laatste SuC is voor velen zal dit een knelpuntje worden.

Wel jammer, want ik was de eerste van het stall pair maar ik krijg de rest..... Irritant!

Waarschijnlijk omdat ik met een lage SoC aankwam nl. 5% en dan start het laden langzaam tot je boven de 10kW kwam. De andere Tesla kon waarschijnlijk daardoor met een hoger vermogen laden en mag dat blijven doen ook al is het de tweede.
 
Last edited:
Even tussen al dit geweld door, off topic maar jullie zijn toch aan het Netflixen in de laadfile, hoe kan ik Netflix stopzetten in de auto. Het lukt mij alleen door de kabel af te koppelen en weg te rijden. Maar via het scherm lukt het me gewoonweg niet. Ben ik dom of ben ik oliedom?