Gerardf
Active Member
Laden in Noorwegen
Wij zitten op dit moment nog in Noorwegen. Helemaal top met de SuperChargers, en geweldig om door de fjorden te rijden met de Tesla. Leuke extra's voor EV's als gratis veerponts (alleen voor de personen betalen) en gratis parkeren.
Heb nog maar een paar Tesla's gezien, maar we zitten dan ook niet in de regio Oslo.
Ik ben wel erg blij met de lader die ik kort voor vertrek nog in elkaar gezet heb. Vertrouwen op onze UMC is af te raden. Van de 5x dat we op bij onze hut op 230V wilden laden, was dat maar een keer mogelijk met de UMC :
1x Shuko OK met UMC
2x Shuko ERROR met UMC
2x "Blauwe" Camping connector ERROR met UMC
Het probleem in nde UMC ligt denk ik aan de ingebouwde veiligheidschecks, waaronder denk ik een eigen ontwerp Type-B aardlek schakelaar die de beruchte afhankelijkheid heeft t.a.v. Aarde en NUL.
Met mijn eigen draagbare lader met daarin alleen een charger-module (die ik nog overhad na ombouw van andere lader naar de Smart-EVSE van Fuzzy) en 40A relais werkte het laden steeds in een keer en steeds probleemloos.
Gerard.
- - - Updated - - -
Wij zijn via Hirtshals overgevaren naar Kristiansand. One-way voor 80,-- tot 140,-- afhankelijk van dag en tijd. (auto en twee inzittenden).
Wij zitten op dit moment nog in Noorwegen. Helemaal top met de SuperChargers, en geweldig om door de fjorden te rijden met de Tesla. Leuke extra's voor EV's als gratis veerponts (alleen voor de personen betalen) en gratis parkeren.
Heb nog maar een paar Tesla's gezien, maar we zitten dan ook niet in de regio Oslo.
Ik ben wel erg blij met de lader die ik kort voor vertrek nog in elkaar gezet heb. Vertrouwen op onze UMC is af te raden. Van de 5x dat we op bij onze hut op 230V wilden laden, was dat maar een keer mogelijk met de UMC :
1x Shuko OK met UMC
2x Shuko ERROR met UMC
2x "Blauwe" Camping connector ERROR met UMC
Het probleem in nde UMC ligt denk ik aan de ingebouwde veiligheidschecks, waaronder denk ik een eigen ontwerp Type-B aardlek schakelaar die de beruchte afhankelijkheid heeft t.a.v. Aarde en NUL.
Met mijn eigen draagbare lader met daarin alleen een charger-module (die ik nog overhad na ombouw van andere lader naar de Smart-EVSE van Fuzzy) en 40A relais werkte het laden steeds in een keer en steeds probleemloos.
Gerard.
- - - Updated - - -
Alleen de prijs van de overtocht valt mij tegen:
Kiel-Oslo begin juni ruim €800,-
of zijn er betere opties?
Wij zijn via Hirtshals overgevaren naar Kristiansand. One-way voor 80,-- tot 140,-- afhankelijk van dag en tijd. (auto en twee inzittenden).
Last edited: