Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

mijn ervaringen met laden op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste post hier dus hopelijk doe ik het goed. Wilde even de ervaringen delen met laden in BE, LU, DE, CH, IT en FR op vakantie na ook verhalen gelezen te hebben van lange wachtrijen en langzame/kapotte superchargers. Samengevat: probleemloos door dit deel van de EU gereden met de model 3 (long range). Zie attachment voor de route. Ja, het aantal superchargers en laadpunten neemt echt af richting het Zuiden. Zeker in Italië is elektrisch rijden nog geen ding. Maar het aantal superchargers is ruim voldoende. Wel vooraf even goed nadenken waar je gaat laden tijdens de reis. Destination chargers in IT en FR zijn echt alleen voor klanten (van het hotel e.d.) verwacht niet dat je daar welkom bent als passant. In FR en IT is het vaak onduidelijk of je ook moet betalen voor het parkeren bij superchargers. Wij hebben steeds maar wel een kaartje gekocht, just in case. Ook gemerkt dat veel plekken waar we stonden zonder laadmogelijkheid dat de normale stekker ook uitkomst biedt. 8 Ampere vaak de max in FR en IT maar dat is toch 10km/h er bij en na een nacht ben je dan toch goed bijgeladen. Apps als Newmotion of Plugshare had ik niet zo veel aan in het Zuiden omdat er gewoon erg weinig publieke laadpalen zijn buiten de Tesla chargers. We zijn 3+ weken weggeweest. Ik had verwacht dat het meer denkwerk was en ingewikkelder maar na een paar dagen ging het als vanzelf. Wij hebben ons in ieder geval niet herkend in de probleemverhalen.

DF1227AE-965A-4591-A247-7B89AD4970D4.jpeg
 
  • Like
Reactions: Superendo