Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TOTAL Plug-To-Drive Charge Card

This site may earn commission on affiliate links.

Soulopoulos

Byron VIN:22999 & 151975
Jan 9, 2013
202
1
Haacht, Belgium
Sinds vandaag rij ik 100% Electrisch met een grote smile en met een Tesla Roadster tot mijn Tesla Model S toe zal komen.

Dus dacht ik. Ik zal hem eens opladen aan een TOTAL Plug-To-Drive Charge station. Zo zijn er 12 in België:
TOTAL Port de BruxellesHavenlaan, 1421000 Brussel
TOTAL PachecoPachecolaan, 71000 Brussel
TOTAL CambreStwg Op Waterloo, 8861000 Brussel
TOTAL CerisiersDegouve de Nuncquesstraat, 21030 Schaarbeek
TOTAL WestlandSylvain Dupuislaan, 2991070 Anderlecht
TOTAL AnderlechtInternationalelaan, 111070 Anderlecht
TOTAL HarenHaachtsestwg 13151130 Haren
TOTAL OrbanOrbanlaan, 1931150 Sint Pieters Woluwe
TOTAL RuisbroekE19 Parijs-Brussel1601 Ruisbroek
TOTAL VilvoordeSchaarbeeklei, 1991800 Vilvoorde
TOTAL BonaparteRijnkaai, 392000 Antwerpen
TOTAL JambesAvenue du Luxembourg, 15100 Jambes


Die van TOTAL Cerisiers werkt met een Mennekes aansluiting:
2013-08-01 13.45.19.jpg


Die van TOTAL Orban werkt niet volgens de uitbater en hij heeft zijn Mercedes er dan maar voor gezet:
2013-08-01 14.40.49.jpg
2013-08-01 14.41.11.jpg

Deze heeft een Rode plug aansluiting.

Natuurlijk kan je via een TOTAL Plug-To-Drive kaart gebruik maken van die Chargers. Ik trakteer een pint voor diegene die erin slaagt om zo'n kaart bij TOTAL te bestellen.

Vandaar mijn email naar TOTAL Belgium:

Beste,
Hoe kan ik een Plug-to-Drive kaart bestellen?
Het is alvast niet van een Total Tankstation (Total Cerisiers & Total Orban) want daar verwijzen ze mij naar de Total Website.

Het is ook niet via the Total Website want daar kan je NERGENS een Plug-To-Drive kaart bestellen.
Het is ook niet van de Total Kaarten klanten dienst want die verwijzen wij terug naar de Total Tankstations.

Dus... Kunnen jullie mij helpen om aub klant te mogen worden.

PS: De Plug-to-Drive in Total Orban werkt niet volgens de uitbater... Wanneer zal deze actief worden?

Met vriendelijke groeten,
Byron Soulopoulos
Tesla Club Belgium
 
Natuurlijk kan je via een TOTAL Plug-To-Drive kaart gebruik maken van die Chargers. Ik trakteer een pint voor diegene die erin slaagt om zo'n kaart bij TOTAL te bestellen.


Bij de kassa kan je een pre-paid kaart aanschaffen. Er zijn diverse waarden beschikbaar.
Het blijkt echter dat het Total personeel in België niet altijd hiervan op de hoogte is. De interne communicatie is a.h.w. niet optimaal.
In NL zijn er ook een aantal Total stations met de mogelijkheid om te laden. Hier kan je in ieder geval de pre-paid kaarten kopen (o.a. Schiphol en Amsterdam).
 
En ik dacht dus dat ze overal de zelfde lader hadden geïnstalleerd... Nu hebben ze dus een mix van CHAdeMO en 3-fase 63A.

Ik heb die in Brussel eens geprobeerd, daar hangt een Tesla HPWC voor de Roadster, maar dat ding werkte al twee weken niet vertelde de meneer achter de kassa mij.
 
Ik zie nergens op de Total website welke connectoren gebruikt worden voor AC laden in België. Weet iemand hoe dat zit?
Ik ook niet meteen, maar ik merk wel dat er meer dan 12 zijn (Tankstations in België - Total.be en dan onder "meer criteria" "Elektrische oplaadpaal" aanvinken).
Ik ga vanavond eens die laadpaal aan de N60 in Gavere bekijken. Ik stel voor dat we (indien we in de buurt zijn van zo een station) ook eens doen...
 
Wat bedoel je juist met Brussel. Vermits er 10 Total laadstations zich bevinden binnen de grote ring rond Brussel AKA R0 en min of meer het Brussels gewest en slecht 1 station binnen de vijfhoek Brussel AKA R20...
Oeps, ik dacht dat er daar één was.

Dat was bij deze: "TOTAL Cambre".

Zie deze post van mij een tijdje terug: Quickcharging in Belgium (DC and AC)
 
Ik ook niet meteen, maar ik merk wel dat er meer dan 12 zijn (Tankstations in België - Total.be en dan onder "meer criteria" "Elektrische oplaadpaal" aanvinken).
Ik ga vanavond eens die laadpaal aan de N60 in Gavere bekijken. Ik stel voor dat we (indien we in de buurt zijn van zo een station) ook eens doen...

Die laadpalen op de station zoeker zijn niet allemaal http://total.link.be/be/PlugToDrive/PlugToDrive_NL.pdf palen. Deze in Gavere bv is geinstaleerd door de garage bij het tankstation. De eigenaar heeft blijkbaar zelf reeds een aantal wagens omgebouwd ( een smart for4 en for2, een buggy en zou bezig zijn met een repica van de eerste belgische elektrische wagen)
De laadpaal zelf zijn 2 type 2 stopcontacten werkende op 1 fase 16A en een perslucht aansluiting.
WP_20130805_002-1.jpg
 

Attachments

  • WP_20130805_002.jpg
    WP_20130805_002.jpg
    3.6 KB · Views: 369
Last edited:
Weet iemand of het Plug to drive netwerk in belgie werkt?
ik ga rond de kerst naar Parijs en wil eigenlijk gebruik maken van de stations van Total in Brussel en in Mons. deze hebben volgens de website elektrische laadpunten.

en hoe snel kun je dan laden met de rode CEE stekker die we hebben van Tesla, 32A,63A of 125A
 
Weet iemand of het Plug to drive netwerk in belgie werkt?
ik ga rond de kerst naar Parijs en wil eigenlijk gebruik maken van de stations van Total in Brussel en in Mons. deze hebben volgens de website elektrische laadpunten.

en hoe snel kun je dan laden met de rode CEE stekker die we hebben van Tesla, 32A,63A of 125A
Die ik in Brussel getest heb eind Oktober (in Jambes) werkte niet.

Je zou daar met een Type 2 kabel met 3x32A (22kW) moeten kunnen laden, maar het ding was kapot.
 
Ik heb net een Mail naar de Total gestuurd met de vraag welke stations wel werken en welke niet, ben benieuwd hoe eerlijk ze daar op durven te antwoorden...

Verder lees ik hier niks over Fastned en het laden daar, dit wordt voor ons toch de makkelijkste manier in de toekomst om even snel bij te laden, heeft iemand hier contact met deze groep, zou toch fijn zijn als ze hier ook een lader voor Tesla op maken i.p.v. alleen de ChaMeDo lader, en er rijden straks voldoende tesla,s rond die gebruik kunnen/moeten maken van de Fastned stations.
 
Ik heb net een Mail naar de Total gestuurd met de vraag welke stations wel werken en welke niet, ben benieuwd hoe eerlijk ze daar op durven te antwoorden...

Verder lees ik hier niks over Fastned en het laden daar, dit wordt voor ons toch de makkelijkste manier in de toekomst om even snel bij te laden, heeft iemand hier contact met deze groep, zou toch fijn zijn als ze hier ook een lader voor Tesla op maken i.p.v. alleen de ChaMeDo lader, en er rijden straks voldoende tesla,s rond die gebruik kunnen/moeten maken van de Fastned stations.

Fastned wacht volgens mij op Tesla voor meer info over het snelladen met de model S. Tesla heeft namelijk een eigen standaard daarvoor ontwikkeld...
Zie ook Veelgestelde vragen
(-> KAN IK MIJN TESLA MODEL S SNELLADEN BIJ FASTNED?)
 
Fastned wacht volgens mij op Tesla voor meer info over het snelladen met de model S. Tesla heeft namelijk een eigen standaard daarvoor ontwikkeld...
Zie ook Veelgestelde vragen
(-> KAN IK MIJN TESLA MODEL S SNELLADEN BIJ FASTNED?)
T
och jammer dat die 2 geen combinatie maken, 2 fantastische initiavieven die niet hebben gewacht op het Kip Ei verhaal,
maar beiden het lef tonen om ergens voor te gaan en nu (nog) niet samenkomen.
Begrijp best dat Nederland (uiteindelijk) maar een klein land is voor Tesla maar wat mij betreft een gemiste kans om in samenwerking met Fastned het meest vooruitstrevende land te zijn betreffende EV vervoer en EV laden.

We hebben een iemand die investeert in laadstations en iemand die investeert in EV met grote range maar helaas niemand die ze bij elkaar brengt wegens verschillende touwtjes om te laden.

Misschien moeten wij als gebruiker deze 2 wat meer bij elkaar brengen!
 
Fastned heeft echt geprobeerd om de samenwerking met Tesla aan te gaan maar Tesla heeft afgehaakt.

Overigens kan je bij Fastned gewoon met een type 2 kabel opladen met ongeveer 3x26A (80km/uur) en het is voorlopig gratis.

Momenteel 4 plekken operationeel, er komt er ongeveer 1 per week bij.......heel netjes!
 
Fastned heeft echt geprobeerd om de samenwerking met Tesla aan te gaan maar Tesla heeft afgehaakt.

Overigens kan je bij Fastned gewoon met een type 2 kabel opladen met ongeveer 3x26A (80km/uur) en het is voorlopig gratis.

Momenteel 4 plekken operationeel, er komt er ongeveer 1 per week bij.......heel netjes!

Gewoon een ChaDeMo adapter van Tesla erbij hangen (met kabel verzegeld). Opgelost!