Devils son
Active Member
Bij 300 km typical heb je op het circuit ongeveer 50 km te gaan lijkt mij. Het verbruik op het circuit is echt veel hoger dan met superzuinig rijden (wat je toch moet voor typical).
Om een idee te geven: op de Nordschleife verbruikte ik met mijn Porsche die met heel netjes rijden tot 1:11 te bewegen was ongeveer 1:2. Op Spa daalde dat in de richting van 1:1,5.
Daarnaast moet je ook nog terug rijden.
Bandenslijtage valt mee als je goede lijnen rijdt, maar het zijn wel kosten waar je rekening mee moet houden. Ik vrees vooral voor de remmen. Die lijken mij dit geweld niet aan te kunnen. Ze zijn veel kleiner dan die op mijn RS6, die minder weegt en op het circuit erg veel te lijden hebben met mijn rijstijl (zeer veel ervaring, dus niet overmatig remmen, wat beginners zeker zullen doen).
Een hele dag lijkt mij (tenzij je een supercharger hebt staan) dus hoe dan ook volstrekt onhaalbaar. Wel een voordeel: met een Tesla hoef je niet bij de geluidsmeting van het gas op Zolder.
Om een idee te geven: op de Nordschleife verbruikte ik met mijn Porsche die met heel netjes rijden tot 1:11 te bewegen was ongeveer 1:2. Op Spa daalde dat in de richting van 1:1,5.
Daarnaast moet je ook nog terug rijden.
Bandenslijtage valt mee als je goede lijnen rijdt, maar het zijn wel kosten waar je rekening mee moet houden. Ik vrees vooral voor de remmen. Die lijken mij dit geweld niet aan te kunnen. Ze zijn veel kleiner dan die op mijn RS6, die minder weegt en op het circuit erg veel te lijden hebben met mijn rijstijl (zeer veel ervaring, dus niet overmatig remmen, wat beginners zeker zullen doen).
Een hele dag lijkt mij (tenzij je een supercharger hebt staan) dus hoe dan ook volstrekt onhaalbaar. Wel een voordeel: met een Tesla hoef je niet bij de geluidsmeting van het gas op Zolder.