Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trackday

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal eens met het laatste.

Bij een standaard auto (electrisch of niet), weet je gewoon dat die niet gebouwd is voor track toestanden. Een aantal wijzigingen zijn minimaal nodig zoals banden en remmen.
Nu kan het zijn dat een Porsche 911 GT3 of een M3 daar beter tegen kan, maar met standaard banden gaat het nooit echt lukken.

Als je zoiets eens een keer wil proberen, dan denk ik dat je best een paar lessen neemt, en rijdt met de auto's die daarvoor aangepast zijn.

En natuurlijk is de vraag altijd... hoe hard wil je gaan. Wil je op de Nurburgring een ritje doen met een paar keer fluitende banden en eens een piek trekken, of wil je een rondje onder de 10 minuten gaan rijden?
 
En natuurlijk is de vraag altijd... hoe hard wil je gaan. Wil je op de Nurburgring een ritje doen met een paar keer fluitende banden en eens een piek trekken, of wil je een rondje onder de 10 minuten gaan rijden?
Precies dit. De aanname dat je bij het rijden op een circuit per definitie je auto oprookt, is bij veel reacties aanwezig. Ik kan me echter nog wat evenementen op Zandvoort herinneren waar heel veel EV's de dag gewoon overleefd hebben.

Helaas mocht je bij die evenementen nieteens inhalen, waardoor er van snelheidsbeleving amper sprake was. Ik zou daarom wel eens wat rondjes willen rijden met meer vrijheid, zonder meteen mijn auto helemaal gaar te hoeven rijden.

Waarom niet in een gehuurde auto? Omdat ik déze auto heel goed ken.

Maar goed, dat zal voor mij dus wel een droom blijven.