Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trackday

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil geen roet in het eten gooien hoor, maar... is er als voorbereiding op dit event werkelijk al bijvoorbeeld een half uur achtereen op het circuit gereden?
Zelf heb ik met mijn MS een tijdje geleden (best link, tussen allerlei oude getunede barrels waarvan de bumpers met touwtjes vasthingen en zo :scared: ) ongeveer 20 minuten geracet op TT-Assen. De eerste ronde was natuurlijk even wennen. Ik heb al jaren een racelicentie maar het was een tijdje geleden dat ik op Assen was geweest in race-mode. De tweede ronde was al minder leuk want het bekende gele lijntje van beperkt vermogen was al in beeld. Latere rondes was het al lastig om ICE-wagens bij optrekken bij te houden... tja...
Ik ben ook nog lang niet voluit gegaan want uiteraard was ook voor mij het belangrijkst om geen schade te rijden.
Het zou weleens het beste kunnen zijn om steeds slechts 1 ronde te rijden of misschien 2, dan naar de pits en wachten tot de ventilatoren zijn gestopt. Ook is er dan veel minder kans op problemen met de remmen, die uiteraard ook niet bemeten zijn op circuitgebruik. Een valkuil kan dan nog zijn om de auto tijdens dat afkoelen beslist niet in 'P' te zetten omdat je dan kans hebt op kromme achterschijven. Beter 2 straatklinkers mee en door iemand voor en achter een wiel laten leggen, zelf in auto blijven om 'N' actief te houden.
 
Lijkt me ook wel fun maar heb schrik om die van mij in de prak te rijden :crying:

Idem hier.
maar zou toch graag deelnemen...maar het knaagt hard aan mij dat schade aan de wagen op circuit telt niet voor de verzekering... Kan wel een heel duur grapje worden dan...als je de prijs van tesla onderdelen kent .... Ben ook wat bang voor schade door overhitting of zo...
 
Erg leuk initiatief.
Ik ga me misschien ook wel inschrijven.
Blijf ik nachtje ervoor slapen in de buurt zodat ik vol kan aankomen. Hoef ik de HPC voor de Roadster alleen te gebruiken voor de terugweg, s avonds.

Verwacht overigens dat motor en PEM vrij snel hoog zullen zitten in temperatuur. En ik ga alvast geld opzij leggen voor een setje nieuwe Yokohama's (in ieder geval achter) voor na de trackday.
 
... is er als voorbereiding op dit event werkelijk al bijvoorbeeld een half uur achtereen op het circuit gereden?
Zelf heb ik met mijn MS een tijdje geleden (best link, tussen allerlei oude getunede barrels waarvan de bumpers met touwtjes vasthingen en zo :scared: ) ongeveer 20 minuten geracet op TT-Assen. De eerste ronde was natuurlijk even wennen. Ik heb al jaren een racelicentie maar het was een tijdje geleden dat ik op Assen was geweest in race-mode. De tweede ronde was al minder leuk want het bekende gele lijntje van beperkt vermogen was al in beeld. Latere rondes was het al lastig om ICE-wagens bij optrekken bij te houden... tja...
Misschien moet er toch eens iemand ter voorbereiding een toerke of 5 gaan doen? Zou jammer zijn dat we daar allemaal staan om na 2 toerkes naar huis te rijden, toch? :crying:
 
Misschien moet er toch eens iemand ter voorbereiding een toerke of 5 gaan doen? Zou jammer zijn dat we daar allemaal staan om na 2 toerkes naar huis te rijden, toch? :crying:
Nou... niet na 2 rondes naar huis rijden, maar na x rondes de baan verlaten om de koeling zijn werk te laten doen. Ik denk dat zo'n 10 minuten voldoende is, en dan zou je opnieuw de baan op kunnen gaan om weer x rondes te rijden.
 
Misschien moet er toch eens iemand ter voorbereiding een toerke of 5 gaan doen? Zou jammer zijn dat we daar allemaal staan om na 2 toerkes naar huis te rijden, toch? :crying:

dit zou niet de eerste maal zijn dat er een Tesla-event in Zolder plaats vindt - zo uniek zijn we niet :biggrin:

ik weet al van minstens 3 voorgaande sessies :
bvb
Tesla Owner Event @Cleanweek - 3 mei 2013 - Circuit Zolder - Belgium
JCI Tesla Experience JCI Lier

je kon/kan dat overigens ook gewoon boeken zonder Tesla :
Tesla Roadster Experience Circuit Zolder - WOW!ROUTES.COM
TESLA EXPERIENCE: 100% elektrisch i.s.m. Locadreams - Toerisme Heusden-Zolder
 
Misschien moet er toch eens iemand ter voorbereiding een toerke of 5 gaan doen? Zou jammer zijn dat we daar allemaal staan om na 2 toerkes naar huis te rijden, toch? :crying:
Ga ervan uit dat na 2 ronden trappen de limiter zich zeker meld. Truck is de baan eerst goed te verkennen alvorens een vliegende ronde te doen, dan weer ff pitten en afkoelen. Zowel de auto als de bestuurder:cool:.
 
Ga ervan uit dat na 2 ronden trappen de limiter zich zeker meld. Truck is de baan eerst goed te verkennen alvorens een vliegende ronde te doen, dan weer ff pitten en afkoelen. Zowel de auto als de bestuurder:cool:.

Die baan ken ik op mijn duimpje (jaren getest en geracet), maar het lijkt mij beter om na twee ronden knallen gewoon rustig een langzaam rondje te rijden, dan koelt alles veel beter ivm de rijwind.
 
Die baan ken ik op mijn duimpje (jaren getest en geracet), maar het lijkt mij beter om na twee ronden knallen gewoon rustig een langzaam rondje te rijden, dan koelt alles veel beter ivm de rijwind.
Voor de auto (vooral remmen) zou dat beter zijn inderdaad, maar voor de veiligheid op het circuit?
Er ontstaat dan veel snelheidsverschil tussen de auto's, met relatief veel rijders op de baan die geen circuit-ervaring hebben...
 
Voor de auto (vooral remmen) zou dat beter zijn inderdaad, maar voor de veiligheid op het circuit?
Er ontstaat dan veel snelheidsverschil tussen de auto's, met relatief veel rijders op de baan die geen circuit-ervaring hebben...

Die hebben allemaal hetzelfde probleem en rijden dus allemaal langzaam. ;)
Alarmlichten aan zetten zodat iedereen ziet dat je langzaam rijdt. :)