Nee ik ben niet allergisch voor alles dat niet-Tesla is, maar we moeten wel eerlijk blijven. Ik ben autofiel en heb jarenlang met andere autofielen genoeg doorheen configurators en folders gebladerd, en genoeg configuraties met mekaar vergeleken, uitleververhalen gehoord, problemen met auto's en ****ups van dealers en twijfelende klanten. Auto's die met de verkeerde buitenkleur of binnenkleur werden geleverd door verwarring tussen klant, dealer en importeur, lange levertermijnen (+12 maanden), afgeleverd met defecten of missende opties, ... Zelf uit eigen ervaring werd mijn eerste auto, een Ford Focus, afgeleverd met de foute wielen. Een afspraak maken bij een BMW of Audi dealer voor een onderhoud betekende ook gewoon 4 tot 6 weken wachten, en de neus kapot rijden van een Z4M betekende ook lekker 2 maanden de auto kwijt zijn, in afwachting van onderdelen. Ik belde afgelopen juni naar mijn BMW Motorrad dealer voor de 40000km beurt van mijn K1600GT en ik kon er pas de 3e week van juli terecht, en dan nog duurde het tot de 2e week van augustus eer ie klaar was.
Daarom denk ik eerder dat het overdreven willen doen alsof andere merken hun zaken wel op orde hebben een vorm van anti-Tesla-mentaliteit is.
Oh, en de koffie in de Belgische SeC's is Nespresso, en die bij mijn BMW dealer een machine die allerlei vreemde geluiden maakt. Maar de BMW dealer heeft wel een drankautomaat met 33cl blikjes.