Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla on the track

This site may earn commission on affiliate links.
Let wel dat het op-de-borst-geklop van diesel ICE fabrikanten geen rekening houdt met real world omstandigheden (ik kwam laatst tegen dat de echte NOx uitstoot een factor 18 groter is dan wordt opgegeven, en dat de test resultaten significant anders worden dan in het temperatuur bereik van zeg 15 tot 25 graden C).

Eens dat het geen goede PR is, maar dat vind ik dit soort racerij helemaal niet. Bewijzen dat je de langste/grootste hebt is redelijk zinloos. ;)
 
Verder wel janken over dieselaggregaten van Tesla, maar toen VW of Porsche dezelfde aggregaten nodig hadden voor hun recordpogingen hoorde je niemand janken.

En ja, ik heb ook liever snellader-infrastructuur, maar zoals gezegd: de meest nabije locatie is IONITY op de A61...
 
Zelfs de S85 gaat (veel) harder de hoek om dan een 911 uit 1974. Subjectief lijkt het misschien anders.
Daar heb je gelijk in, een standaard 74er 911 is geen goed vergelijk. Bij die van mij is alleen het chassis(nummer) uit '74:rolleyes: WhatsApp Image 2019-09-06 at 19.23.21.jpeg
 
Ik betwijfel overigens het permanente van die supercharger.

Vlak erachter loopt een grijs rollercoaster-spoor. Er is vlak aan de GP strecke een rollercoaster, dus dan kan je op zoek gaan naar de locatie.

Ik gok het erop dat het de volgende locatie is, vlak aan de finish en op het oog niet publiek bereikbaar:

Google Maps

upload_2019-9-18_20-55-4.png
 
Ik betwijfel overigens het permanente van die supercharger.

Vlak erachter loopt een grijs rollercoaster-spoor. Er is vlak aan de GP strecke een rollercoaster, dus dan kan je op zoek gaan naar de locatie.

Ik gok het erop dat het de volgende locatie is, vlak aan de finish en op het oog niet publiek bereikbaar:

Google Maps

View attachment 456363

Nee daar kun je helaas helemaal niet bij komen, er staat daar een grote afscheiding waar een gat in zit voor de rollercoaster, verder totaal niet bereikbaar. het moet een ander plekje zijn....
 
Vermogen is nodig voor overwinnen lucht- rol weerstand en om te accelereren.
Bij topsnelheid (begrensd of max. toerental motor) is er geen vermogen voor acceleratie meer nodig.

Model S verbruikt bij 200 km/uur constant ongeveer 500Wh/km ?
Na 1 uur dus 100kWh verbruikt, oftewel 100kW vermogen nodig om 200km/uur te kunnen rijden.

Om 260 km/uur constant te rijden heb je een vermogen van ongeveer (260/200)**2 x 100 = 170kW .
Deze speciale Plaid uitvoering zal dan wel tegen de 200kW zitten, vanwege meer luchtweerstand (dikke banden, uitgebouwd, spoiler, etc.).

Leuk detail is dat acceleratie bocht uit tot topsnelheid met constant vermogen is. Normaal gesproken zit er ergens een piek in en neemt het vermogen vanaf een bepaalde snelheid af. De vermogenskromme van een e-motor is namelijk niet vlak. Beperkende factor is waarschijnlijk de accu die niet meer dan 500kW continu kan leveren. Volgende maand zullen ze daarom met een sterkere accu terugkeren om die snellere 7.05min rondetijd te realiseren. Zo hou je het spannend voor de Tesla en Porsche fan boys&girls.
 
Last edited: