Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S wassen

This site may earn commission on affiliate links.
In de maanden oktober t/m januari is het bij mij in de regio altijd "bietencampagne", waarbij de wegen van en naar de suikerfabrieken & boeren enorm vervuild zijn. Mijn auto is voorzien van een Modesta coating, en de ervaring leert dat deze zich makkelijk laat afspoelen (met kalkvrij of osmose water!) tot maximaal 2-3 weken na de laatste wasbeurt. Daarna blijft het vuil meer en meer hechten. Het vuil blijft het eerste hechten aan de achterzijde van de auto. Overigens is het verbazingwekkend hoe makkelijk het vuil zich laat afspoelen in tegenstelling tot een onbehandelde laklaag. Tijdens deze dagen sta ik ongeveer 2x per week maximaal 5 minuten in de wasbox om even schoon te spuiten; ik heb dan wel de mazzel een goede wasbox (met osmose water) 'om de hoek' te hebben ;)

wasbox.JPG

Laatste handwas was op 24 december...

je hebt de gegevens van je nummerbord er zelfs vanaf gespoten!
 
2-bucket-methode all the way. Weet je zeker dat er geen swirls in komen. Zeker op zwart zie je alles.

Weet iemand toevallig waar je rond Amsterdam ongestoord met je eigen buckets kan wassen? Ik ben al meerdere uitbaters van wasboxen tegengekomen die het niet relaxt vinden dat je met je emmers aan komt zetten.
 
2-bucket-methode all the way. Weet je zeker dat er geen swirls in komen. Zeker op zwart zie je alles.

Weet iemand toevallig waar je rond Amsterdam ongestoord met je eigen buckets kan wassen? Ik ben al meerdere uitbaters van wasboxen tegengekomen die het niet relaxt vinden dat je met je emmers aan komt zetten.
Ook niet bij het vroegere Brasspening wasboxen in Noord. Tegenwoordig heet het Bob Autowas
 
Last edited:
Even dit topic weer oprakelen: hoe is de ervaring met foamlansen? Zit er veel verschil tussen die dingen? Ik heb nu de foam nozzle van Karcher, maar daar komt een vrij dun schuim uit dat ook best rap weer van de auto loopt. Kan natuurlijk ook aan de vulling liggen: ik stop er California Gold Carnauba Wash & Wax met water in, verhouding ongeveer 1 deel wash & wax, 6 delen water.
 
Even dit topic weer oprakelen: hoe is de ervaring met foamlansen? Zit er veel verschil tussen die dingen? Ik heb nu de foam nozzle van Karcher, maar daar komt een vrij dun schuim uit dat ook best rap weer van de auto loopt. Kan natuurlijk ook aan de vulling liggen: ik stop er California Gold Carnauba Wash & Wax met water in, verhouding ongeveer 1 deel wash & wax, 6 delen water.
Ik heb mijn auto nu 11 maanden en ik heb hem nog niet aangeraakt. Ik spuit hem met SKY WE 64 in met een hogedrukspuit en daarna in de wasbox spuit ik hem voor 1 of 2 euro onder hoge druk af. Daarna voor een € vlekvrij afspoelen.
 

Attachments

  • BCF2C091-AFBE-47C8-9BBC-0FC00F2F906A.jpeg
    BCF2C091-AFBE-47C8-9BBC-0FC00F2F906A.jpeg
    1 MB · Views: 81
Ik heb mijn auto nu 11 maanden en ik heb hem nog niet aangeraakt. Ik spuit hem met SKY WE 64 in met een hogedrukspuit en daarna in de wasbox spuit ik hem voor 1 of 2 euro onder hoge druk af. Daarna voor een € vlekvrij afspoelen.

Onze vliegenmeppers zijn na 2 x door de wasstraat niet eens vliegenvrij, laat staan als ik ze zelf zou gaan wassen. En dan heb ik nog insectenspray en wax en al gebruikt
 
Vliegen zijn echt een drama hier. Wij rijden ook vaak over een dijk, dus dan weet je al hoe laat het is. Velgen heb ik geen last van krassen, ook niet op de zwarte, rij enkel door wasstraat met zachte borstels.
Voor je de wasstraat in gaat even inspuiten met SKY WE 64. Vliegen lossen zo op. Nadeel van de krasstraat vind ik dat je velgen alleen aan het oppervlak schoon zijn.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Even dit topic weer oprakelen: hoe is de ervaring met foamlansen? Zit er veel verschil tussen die dingen? Ik heb nu de foam nozzle van Karcher, maar daar komt een vrij dun schuim uit dat ook best rap weer van de auto loopt. Kan natuurlijk ook aan de vulling liggen: ik stop er California Gold Carnauba Wash & Wax met water in, verhouding ongeveer 1 deel wash & wax, 6 delen water.
Ik gebruik de Monello foam kit en Monello Artico Magico Snow foam. Onder meer bij Carclean.com te koop.
Lekker romige schuim die pas na 10 minuten een beetje gaat zakken. Zeer effectief, de schuim neemt zichtbaar het vuil op.
M.i. beter niet met Wash en Wax foamen. Dat gebruik je nadat de foam is weggespoeld en je de auto met de hand gaat wassen.
 
  • Informative
Reactions: Staal and Hbrink