Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik $ 35000 omreken naar €, daar 10% invoerrechten over reken en over het geheel vervolgens 21% btw overheen doe, kom ik toch echt uit op € 41k. Nog € 1k transportkosten en je zit op € 42k.
En nog 1k afleverkosten en je zit al op 43k en dan heb je 35k dollar tegen huidige koers omgerekend naar euro’s. Zover ik weet heeft tesla dat nog nooit gedaan. Het is een blijft een gok wat de basisprijs zal gaan worden. Tijd zal het leren. Maakt mij op zich niet uit, heb de LR AWD in bestelling staan.
 
Last edited:
En nog 1k afleverkosten en je zit al op 43k en dan heb je 35k dollar tegen huidige koers omgerekend naar euro’s. Zover ik weet heeft tesla dat nog nooit gedaan. Het is een blijft een gok wat de basisprijs zal gaan worden. Tijd zal het leren. Maakt mij op zich niet uit, heb de LR AWD in bestelling staan.

Het is niet uit te sluiten. Model S en X zijn nu in Europa ook goedkoper geprijsd dan je op basis van de omrekensommetjes zou mogen verwachten.
 
Weinig opvallends aan die cijfers van februari. Dit zijn de Model 3’s waar vele kopers jaren op gewacht hebben en nu eindelijk uitgeleverd worden. Interessanter vind ik straks de cijfers van bijvoorbeeld mei en juni. Benieuwd of dat er ook 500 per maand gaan worden. Ik hoop het wel, maar het zou wel eens tegen kunnen vallen als men gaat wachten op de goedkoopste uitvoering.
 
Weinig opvallends aan die cijfers van februari. Dit zijn de Model 3’s waar vele kopers jaren op gewacht hebben en nu eindelijk uitgeleverd worden. Interessanter vind ik straks de cijfers van bijvoorbeeld mei en juni. Benieuwd of dat er ook 500 per maand gaan worden. Ik hoop het wel, maar het zou wel eens tegen kunnen vallen als men gaat wachten op de goedkoopste uitvoering.

Voor de leasemarkt is de M3 een perfecte auto met voor het grootste deel 4 % bijtelling. Ik denk dat de verkoop wel door blijft lopen als de leasemaatschappijen kunnen leveren.
 
Dit was gisteren avond op de Belgische Franstalige nationale zonder.
Ik kon mijn horen niet geloven.

Voiture électrique: 697.612 kms pour devenir verte ! - Auto Mobile - 04/03/2019

Voiture électrique : 697.612 kms pour devenir verte !


Titel in NL: EV's hebben 697.612 km nodig om groen te zijn

Mijn Frans is helaas niet goed genoeg om de inhoud te kunnen beoordelen, maar dat lijkt mij aperte onzin. Er zijn voldoende goed onderbouwde berekeningen te vinden waaruit blijkt dat je al na ongeveer 3 maanden rijden op alle fronten beter uit bent dan met een ICE. 697k km is absurd.
 
Voor alle duidelijkheid: ik weet dat hun berekening totaal verkeerd is.
Gewoon had ik niet verwacht dat dit soort FUD nog aandacht zou krijgen, even min op de "serieus" nationale zender.
Heb het ook hier gepost zodat vrienden hier op de hoogte zijn, mocht er "wijsneus" (Franstalige dus ;)) hen aanspreken, en voorbereiden kunnen zijn om te antwoorden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB